Ga naar inhoud


Compacte DAB+ ontvanger gezocht voor in de auto


SouLGuY

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In Noorwegen gaat in 2017 de stekker uit de FM daarom een goedkoop adaptertje gekocht

Wel voor een 'bekend' merk gekozen, om alle bekende redenen.

En met bedrading naar het bedieningsdisplay omdat ik geen vertrouwen heb in de draadloze  ab met kleine batterijtjes als het hier echt 'winter' is gaan de batterijtjes gewoon plat totdat de temperatuur in de auto hoog genoeg is, maar dat speelt natuurlijk minder in NL.

 

Heb een Pure 300Di  ook direkt op de  aux ingang, werkt prima. (ouder model maar er zijn nog goed verkrijgbaar tegen een leuke prijs) Koos voor deze omdat ik niet mijn geintegreerde (fabrieks) handsfree and navigatie in mijn Subaru wou missen of alternatief een nieuwe radio met handsfree/navigatie en installatie wat net zoveel kost als en gebruikte auto...

De nieuwere modellen van Pure zijn als je een beetje handig bent goed zelf te installeren en je ziet alleen het bedieningsdisplay die je waar je wil kan plasseren in de auto.

Er zijn vele alternatieven op de markt kijk maar eens naar Tiny audio C5 of Autodab of Connects2 en de verschillende Dension modellen genoeg om tussen te kiezen. Kijk ook eens op youtube de meest verkochte types worden daar wel 'getoond'

 

Success

 

http://www.pure.com/nl/dab-en-bluetooth-adapter-voor-in-de-auto

 

 

 

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een buurman met BMW uit hogere reeks en volgens mij staat dergelijke antenne op het dak, zou raar zijn dat gerespecteerde automerken zoals BMW dit gebruiken als het bagger en zooi zou zijn. Ga het eens verder bekijken als hij terug is uit vakantie.

 

Oh, dat zou me niks verbazen hoor. Kijk maar hoe de meeste automerken omgaan met DAB-ontvangst: Niet mogelijk tot (dure) uitbreidingen met inferieure antennes.

Slechts enkele automerken hebben het goed begrepen.

(Het zelfde verhaal geldt ook voor navigatiesystemen af fabriek, ook om te huilen hoe slecht en (daarom) veel te duur!)

 

 

Nog dit trouwens als je nu al FM afschrijft dan loop je wel erg ver vooruit op de feiten, zal zeker nog jaren duren voordat daar een punt achter gezet wordt.

Klopt, maar het ging waarschijnlijk om de situatie in Nederland waar DAB+ veel verder is en een veelvoud aan zenders biedt.

Vlaanderen moet eens opschieten, ik wil Nostalgie op DAB+, maar zolang de Vlaamse overheid niet net zoals in Nederland verplicht stelt dat zenders die een FM-licentie hebben ook op DAB moeten zitten, zullen die grote jongens DAB alleen maar boycotten.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een oplossing zoals de Dension DAB+U.

Dus (stuur!)bediening via je eigen radio en niet weer een display erbij op een gammel houdertje zodat je hem niet kan bedienen onder het rijden.

Het lijkt erop dat dit de enige op de markt is die zo werkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vlaanderen moet eens opschieten, ik wil Nostalgie op DAB+, .....

Volgens mij zit deze op één van de vele testkanalen!

...in Wallonië dan. ;)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een oplossing zoals de Dension DAB+U.

Dus (stuur!)bediening via je eigen radio en niet weer een display erbij op een gammel houdertje zodat je hem niet kan bedienen onder het rijden.

Het lijkt erop dat dit de enige op de markt is die zo werkt.

 

AutoDAB fra Connects2 werkt ook zo (kost wel wat..)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AutoDAB fra Connects2 werkt ook zo (kost wel wat..)

Die is niet compatible met mijn radio, werkt dacht ik niet zoals de Dension DAB+U. De Dension gedraagt zich dus als een virtuele MP3-bibliotheek, waardoor de MP3-speler via de USB-poort de zenders als virtuele MP3-bestanden kan afspelen.

 

Tja, en als het dan zoveel kost dus budget genoeg om zelf iets te bouwen met Raspberry Pi of zo i.c.m. een RT2832-stickje en dan kan ik het maken zoals ik wil, ev. DVB-T erbij? Internet connectie via je smartphone enz, enz. Soort project CarPi dus.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms vallen draadjes in dit forum in herhaling.

IK heb een Albrecht tunertje op de aux van mijn autoradio aangesloten op een hama dakantenne voor dab+ die magnetisch vast blijft zitten. Heb zeer stabiele ontvangst. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je mobieltje gaat gebruiken kun je misschien ook voor zoiets gaan?

 

https://www.youtube.com/watch?v=x2ENHnfUg3E

 

Lijkt ook wel interessant, maar dan nog steeds geen bediening via je eigen radio en stuurbediening.

Bovendien heb ik de telefoon in gebruik voor navigatie.

 

Daarnaast kan je, als je telefoon USB-OTG ondersteund, ook een RTL2832-stickje aansluiten en de Wavesink app (€12,90) gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de link alleen steun voor dab (geen dab+) ?

 

Voor zover ik weet (niet getest want mijn telefoon ondersteund geen USB-OTG) is de trial-versie alleen FM, DAB en DRM+ en de betaalde versie kan ook DAB+.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • Moderator

Ik heb nu een aantal weken de Albrecht DR-56 DAB+ ontvanger in de wagen gemonteerd met de actieve antenne tegen een van de achter zijruiten geplakt.

 

Deze ontvanger is aangesloten op een AUX ingang van de autoradio.

Ondertussen kris-kras door de BeNELux/Duitsland en Frankrijk getoerd.

Het eerste wat opvalt is de storing vrije ontvangst bij DAB, terug schakelen naar de FM ontvangst maakt meteen duidelijk hoe het menselijke brein in staat is stoorsignalen te onderdrukken.

De FM ontvangst is namelijk behoorlijk storing gevoelig.

 

DAB+ in de auto is echt een aanwinst.

 

In Nederland is de ontvangst prima, in het grensgebied komen de Duitse en Belgische zenders probleemloos door.

In Frankrijk is er tot zover ik heb kunnen vaststellen alleen in de regio Parijs DAB aanbod, verder zal je het daar voorlopig nog met de FM band moeten doen.

 

1197052_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, zou ik eens een foto / info mogen zien van die interne actieve antenne die je gebruikt ?

 

Heb zo'n Denver DAB 10 ding, valt tegen, der zat een plak antenne bij, denk dat dit het zwakke punt is, die antenne, zou iets anders willen proberen.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is de actieve antenne welke Albrecht levert.

De voedingsspanning komt uit de ontvanger, de zwarte flap is een strookje koperfolie welke tegen de carrosserie gepakt wordt.

De antenne wordt verticaal geplaatst (geplakt) op het raam.

 

27356_10.jpg
 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...