Ga naar inhoud


gezeur over schotel in de tuin van mijn appartement


gonnerke

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Vereniging van huiseigenaren?

 

Het gaat hier om een apartement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schade herstellen en schotel ergens anders hangen.

Dat doorboren kan geen reden voor een verbod zijn en ook regelementen zijn niet altijd geldig.(wet gaat altijd voor)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn draaibare schotel en een vaste hangen al meer als 16 jaar tegen de zijgevel van mijn huis wat gekocht is dan nou zijn 2 jaar geleden nieuwe overburen komen wonen die waren aan t zeiken dat ze vanuit hun woonkamer tegen die schotels aankeken als ze naar buiten kjiken .

ze hebben me erover aangesproken nl dat ze stappen gingen ondernemen , ik heb zoiets ga je gang hoor ik heb de toestemming van de gemeente trek je toch niks van die lullo's aan die hier tegen in gaan maar vraag of onderzoek het je wel zodat je in je recht staat dat wel ,

 

1pm :eek:

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik mij nergens druk over maken.

Voordat er gingen wonen hebben ze de schotel ongetwijfeld al zien hangen.
Als het om kopers gaat kregen ze daardoor wellicht wat van de prijs af  :grin:

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat rek zelf valt nog wel mee.

Maar de kleding die ze daaraan te drogen hangen, die getuigt me toch van een wansmaak. Ze wassen vooral op zaterdag zodat mijn uitzicht het hele weekeinde is verpest :lol:

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude buurvrouw heeft van die grote witte bangmakers en van die grote oorwarmers waar je een paard mee blij maakt aan de waslijn hangen.

De jonge buurvrouw aan de andere kant, heeft daarentegen ook van die veters en kleine tepel bedekkers aan de lijn hangen.

 

Ik kan maar niet beslissen bij wie ik mijn bezwaren ga indienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo

schotelherrie, seizoen 12, aflevering 3432

De algemene vergadering komt er weer aan en op de agenda staat het volgende punt:
Schotel die bevestigd is aan de gemeenschappelijke gevel: toelating of verwijdering en de nodige stappen hieromtrent.

Nog even een korte situatieschets:
In het reglement staat dat je geen voorwerpen mag plaatsen die zichtbaar zijn vanop de oprijlaan, het plein of de straat. Het tweede gedeelte van die zin lijkt me belangrijk.
De algemene vergadering besliste vorig jaar dat schotels verboden zijn, maar dat ze voor mij een uitzondering maken omdat ik aan de achterkant van het gebouw zit en die schotel niet zichtbaar is vanop de bovengenoemde plekken.. De leverancier heeft de schotel in mijn tuin aan de gemeenschappelijke gevel gemonteerd omdat ontvangst vanop een andere plek niet mogelijk is. Maar in het verslag van de algemene vergadering lees ik niet specifiek waar ik die schotel zou mogen zetten. De tuin, de gevel, het terras... Ik lees alleen dat ik hem mag zetten.
Kan een algemene vergadering zomaar op een beslissing terugkomen, en kan dat punt dan zomaar op de agenda worden geplaatst? Toch maar een advocaat in de arm nemen? Alvast bedankt voor jullie advies.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

omdat ontvangst vanop een andere plek niet mogelijk is

Een reden waarom een verbod niet mag.(en waarschijnlijk de reden dat er voor jou een uitzondering is gemaakt)

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je twee vragen moet onderscheiden:

mag er überhaupt een schotel worden geplaatste

en zo ja, waar dan.

 

Als het antwoord "ja" is, dan kunnen beperkingen m.b.t. de plaatsing toch een de facto verbod opleveren
Het belang van de eigenaar van het gebouw en de schotelkijker moet hier tegen elkaar worden afgewogen.

Dat vergt een goede voorbereiding. Schakel deskundige hulp (juridisch en bouwtechnisch) in.

 

Denk hier niet te licht over, De vergadering kan besluiten je op te dragen de schotel te verwijderen en dat desnoods via  de rechter af te gaan dwingen. Heb je al een geschikte rechtsbijstandsverzekering? Zo neen, sluit die dan nu af in de hoop dat het daarvoor al niet te laat is (controleer de wachttijden, die kunnen per verzekeraar verschillen en bedragen vaak drie maanden. Je kunt namelijk geen brandend huis verzekeren.)

 

Zo'n vergadering besliste bij meerderheid van stemmen.
Vaak komt niet iedereen. Wel kan met machtigingen worden gewerkt (lees de statuten).

 

Zoek vooral medestanders.

Nodig andere bewoners.op de koffie en laat ze meekijken. Wellicht wil iemand ook via de schotel gaan kijken. Dan is wellicht een quad of octo LNB dan een idee. Of een GSO-installatie.

 

Weel dat ook de vereniging van eigenaren alternatieven moet bieden of er tenminste aan meewerken. Denk aan met mogen plaatsen van een schotel op het dak met slechts een kabeltje naar jouw appartement.
Alles is heel persoonlijk en afhankelijk van de situatie (is het gebouw een monument dan wel een bijzonder architectonisch object, wat is er nog meer aan het gebouw geschroefd, denk aan waslijnen, GSM antenne, geraniums).

 

Bedenk vooral dat je een schotel alleen kunt afdwingen als er voor de zenders die jij wilt zien geen enkel ander legaal alternatief is (ook al is dat duurder). Speur daarom met name naar zenders die alleen via de schotel zijn te ontvangen en leg op het daar naar kunnen kijken de nadruk! (Alle ander zenders zijn dan prettige bijvangst.)

Hier kunnen andere forumgebruikers je denk ik wel nuttige tips geven. Om welke satelliet(en) gaat het bij jou?

Mijn tip voor de Astras 1 en 2: alle Duitse respectievelijk Engelse regionale tv zenders.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...