Ga naar inhoud


Wat is dit voor schotel?


Leeuwarder78

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Kan je ook aangeven waarom je het maar niets vond?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, ik snap niet wat er niet aan deugt aan een Katrhein CAS 120.

Een mastklem waar een draadstang op zit om de elevatie in te kunnen stellen.

Een zeer degelijke instelling om de rail schuin te kunnen zetten. Bij welk ander merk zie je zo iets?

Een schotelbevestiging op vier punten heel ver uit het midden van de schotel. Niet zoals bij de meeste schotels een bevestiging die met de parabolische vorm van de schotel meeloopt. Daar klopt bijna nooit iets van en vervormt alleen maar de schotel. Hier alleen maar een beugel die de schotel alleen op de vier bevestigingspunten raakt en dan nog met rubber er tussen.

En voor €400,- heb je die schotel echt niet. Daar koop je alleen de schotel voor zonder mastbevestiging. Die mastbevestiging kost ook nog eens €160,- minimaal in Duitsland. Bij elkaar dus €560-600,- . Aan de degelijkheid hoef je niet te twijfelen want alleen die mastbevestiging weegt al 10kg.

En als je de CAS 120 niet degelijk genoeg vindt, koop dan de professionele uitvoering, de CAS 124.
 

post-60869-0-39481500-1468746623_thumb.jpg

post-60869-0-12163100-1468746634_thumb.jpg

post-60869-0-48477400-1468746639_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar nu je antwoord waarom je de Kathrein constructie niet goed vindt?

 

Ter overweging, Duitsland hangt vol met Kathrein schotels, en na 20 jaar op het dak is er nog geen roestplek te vinden op die schotels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo`n deukje kan je er met rubber hamer en een stuk hout met enige moeite er wel uithalen, vraag anders

maar een aan Trust of anderen oud leden van het forum.

 

Jammer dat men snel opgeeft als er enigzinds het vermoeden bestaat en dan meteen bestempelt wordt als "niet meer te redden"..

 

De constructie is zeer solude van deze schotel en de uas lnb ervoor zijn wat prijzig maar trekken zeer weinig stroom t.o.v de gewone standaard lnb`s, dus wel de moeite waard om deze aan te schaffen.

 

Nieuw zijn deze schotels flink duur, dus niet te snel opgeven is het motto ..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar nu inhoudelijk, wat is er niet goed aan die schotels?

Je benoemt weer niet de problemen die er in jou beleving zouden zijn.

 

En ik heb 5 T-90 schotels weggezet, ik ben op nog geen enkele schotel op het plaatwerk roest tegen gekomen,

 

Sjaak, je roept dat het niet goed is,maar geef dan ook aan wat er niet goed is of reageer niet met dit soort voor jou typische berichten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak

Wat een schotel die Fibo 120!
Heel de lnb-arm met hulprefrector en lnb HANGT aan de schotel.
Dat maak je bij geen enkele andere schotel mee. Dus maximale vervorming van de schotel door krachten die er op uitgeoefend worden.
Dat heeft Kathrein beter opgelost bij zijn 120cm schotel, de CAS 124.
Achter de schotel zijn speciale aluminium armen aangebracht helemaal los van de schotel en aan die aluminium arm zijn de schoren bevestigd, zie bijlage achterzijde.
De lnb-arm is ook aan een aluminium arm bevestigd helemaal vrij van de schotel. Geen enkele vervorming dus aan de schotel door optredende krachten.
 

post-60869-0-25504800-1469282023_thumb.png

post-60869-0-95605700-1469282026.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja en dan......?

Ik heb van mijn satshop baas ooit eens zo'n Astma ding gehad, ik vond het maar niks met die plaatijzeren lnb stang, ik heb de lnb houders daarvan nog ergens in de rommelbak liggen. Echt geen 100 of 400 euro waard, ze kunnen beter geld toegeven om deze bij de metaalboer in te mogen leveren. :lol:

 

 

@Cees, ik schrijf nergens dat hij niet goed zou zijn, dat zijn jouw woorden,

Probleem met het korte termijn geheugen Sjaak?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...