Ga naar inhoud


heractivatie lukt niet


greydutch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb sinds vandaag het probleem dat een van mijn beide CD kaarten op zwart blijft staan. Heractivatie helpt niet. De hoofdkaart doet het gewoon, de aanvullende kaart niet. Het is echt de kaart waar het probleem zit, want als ik beide verwissel blijft de hoofdkaart het doen, de extra kaart niet.

 

Is deze kaart stuk op de één of andere manier, of is er iets anders aan de hand? Ik kan moeilijk met CD bellen, want ik woon in het buitenland,

 

Mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Je kan als buitenlandse klant ook CD bellen via een rechtstreeks nummer.

 

Je nummer herkenning moet wel ingeschakeld staan zodat duidelijk is dat je van buiten de landsgrenzen belt.

 

Van hun website:

 

CanalDigitaal klantenservice vanuit het buitenland is bereikbaar op +31 356 46 68 84 (maandag tot en met zaterdag, van 9:00 tot 21:00 uur).

 

Vanuit het buitenland kunt u via het volgende telefoonnummer contact opnemen met onze klantenservice: 00 31 35 - 64 66 884 (bereikbaar van maandag tot en met zaterdag, van 09.00 tot 21.00 uur). U betaalt hiervoor het tarief voor bellen naar Nederland.

Van 21 maart tot en met 21 september kunt u zowel met een Nederlands als een buitenlands telefoonnummer vanuit het buitenland bellen. Van 21 september tot en met 21 maart kunt u alleen met een buitenlands telefoonnummer naar 035 - 64 66 884 bellen.

Vanuit Nederland belt u met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 9323 (€ 1,- per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten).

Let op: zorg ervoor dat nummerherkenning aan staat en het landnummer wordt meegezonden als u belt naar ons 035-nummer. Raadpleeg de handleiding van uw telefoon om uit te vinden hoe u dit instelt. Er wordt alleen een verbinding tot stand gebracht als ook uw telefoonaanbieder en de netwerkoperator(s) deze gegevens meesturen als u ons belt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.De tip hoe je vanuit het buitenland met CD kunt bellen is voor mij erg nuttig.

 

Overigens is het probleem met de kaart een probleem bij Canal Digitaal, zoals ik inmiddels op de website heb gezien.

Het is overigens op het moment dat ik dit schrijf nog niet verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog even een keer een heractivatie aanvragen, de ontvanger op SBS6 HD afstemmen en een uurtje ingeschakeld laten staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal schrijft over deze storing o.a. het volgende:

"U kunt eenmalig proberen een heractivatie binnen te halen door de ontvanger een half uur op de zender ‘CanalDigitaal Info & Nieuws’ te zetten (kanaal 14) en ondertussen niet van zender te wisselen. Na een half uur controleert u dan of u weer beeld heeft op de zenders in uw abonnement."

Goed te weten dat het ook via deze fta-zender kan. Vooral voor mensen die op vakantie zijn en zich aan de rand van de footprint bevinden, ze hebben dan op deze zender op de Astra 19,2 meer signaal dan op de Astra 23,5.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet zeuren, maar ik heb nog steeds geen beeld. De aanbevolen heractivatie lukt niet. Op de website van canal digitaal staat het probleem nog steeds vermeld als niet opgelost.

 

Mag ik er van uitgaan dat het maar een tijdelijke storing is en dat CD aan een oplossing werkt? Het gaat blijkbaar alleen om gebruikers met een losse smartcard en daar houdt CD toch niet zo van? Ben ik overigens de enige hier met dit probleem?

 

Mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan toch maar even bellen, of er niet iets anders aan de hand is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greydutch

 

heb je soms de mogelijkheid  om de kaart in een andere ontvanger te stoppen ?  op een andere plaats ? Ik moet zeggen dat smartcard activatie via internet op zeer korte tijd  opgelost werd.  Voorwaarde is afstemmen op de juiste zender. ( bij mijn ervaring is dit ongeveer binnen 5 minuten , meer niet. hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De kaart die het nu niet doet (het is mijn aanvullende kaart) zit normaal in een AlphaCrypt: Hardware is een Technotrend S2-3650CI. Werkt normaal gesproken prima, alleen nu even niet.

 

De hoofdkaart zit in een Technisat Digicorder HD S2 Plus. Deze combinatie werkt wel gewoon.

 

Ik heb de beide kaarten verwisseld: de bijkaart doet het evenmin in de Technisat. Daarentegen loopt de hoofdkaart wel in combinatie met de Alphacrypt in de Technotrend.

 

Het moet dus wel aan de kaart liggen. Zoals gezegd: heractivatie diverse malen geprobeerd, zonder succes. Op de CD website is het probleem nog steeds vermeld als niet opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk van CD. Men kon niet goed uitleggen wat er op 20 juli precies aan de hand is geweest, maar er werd wel gezegd dat het (interne) probleem is opgelost. Bij mij dus niet (en bij anderen blijkbaar ook niet volgens Johan45). CD raadde men mij aan de Alphacrypt te updaten, dat zou wellicht helpen. Ik weet inmiddels dat de Alphacrypt niet meer wordt geproduceerd, en ik zou niet weten waar ik een update vandaan moest halen. Met de officiele Mediaguard CAM van CD lukt het overigens ook niet: De kaart wordt niet herkend.

 

Maar ik heb inmiddels wel ontdekt dat er een nieuwe CAM van CD is: dat is die met het artikelnummer 10407017210. Ik heb het hier dus niet over het CI+ module!! Kan iemand mij zeggen of het een goed idee is dit CI module te kopen (rond de 60 euro)? Is hiermee mijn probleem van de baan, of is dit ook maar weer een tijdelijke oplossing? Ik heb inmiddels al een klein vermogen aan CAMs voor Canal Digitaal uitgegeven, vandaar deze vraag.

 

Hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is de mediaguard up-to date met de software en werkt je kaart dan nog niet?

 

In dat geval dit aangeven bij de helpdesk en om een nieuwe kaart vragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...