Ga naar inhoud


Welk CI module voor Panasonic TV?


Perlian

Aanbevolen berichten

in dit bericht hier op sat4all zie je de allcam, soortgelijke ci-cam die heb ik destijds ook eens getest in de panasonic TX L42WT50E LED/LCD Tv toen ik hem net nieuw had

 

dat werkte ook met sky V13 en CDS seca2 kaart

maar dat is wel al 4 jaar geleden en als je het wilt testen raad ik je aan een via de "niet goed geld retour methode"  te bestellen

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onderweg van het werk naar huis toch de stoute schoenen aangedaan en de Unicam EVO HW v4.0 gehaald om daar troja_v4.54 op te zetten. Als het inderdaad niet werkt dan breng ik het maandag gewoon weer terug. Even leek het dat ik de CAM niet kon flashen, maar toen zag dat de power-schakelaar pas later aangezet moest worden. Flashen ging toen zonder problemen. Gisterenavond de CAM met de kaart in de tv gestopt en ik ben gaan scannen. Voor de zekerheid maar naar alle kanalen gezocht en 30 minuten later en > 2300 kanalen verder zijn we gaan uitzoeken waar alles terecht was gekomen en of de CAM zijn werk deed. 

Perfect! Alle zenders (ook Fox Sport) lijken zonder problemen te werken. Als dit zo het hele weekend blijft werken zonder problemen denk ik wel dat ze deze wil houden. We moeten dan alleen nog de kanalen op volgorde zetten en dan is ze helemaal klaar.

Het is inderdaad jammer dat er geen FASTSCAN op zit maar dat is weer voor latere zorg.

Bedankt voor het wijzen in de goede richting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perlian

 

het voordeel van unicam is dat er nog steeds "aan gewerkt wordt " en dat eventuele  moeilijkheden  een redelijke kans hebben om opgelost te raken , wat men van aston en m7 niet kan zeggen.  Ik wil zeggen dat de fabrikant het mogelijke doet om de module te laten werken met meerdere merken van hardware ( TV's Tuners,  pc kaarten enz. Dit verschijnsel komt niet zo vaak voor , veel succes met de stabiliteit; Hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

De kosten van de CAM + Programmeer set waren bijna 140 Euro. Hij is veel goedkoper te krijgen via de bekende Duitse veilingsite (setje is daar iets meer dan 100 Euro) maar ik wist niet van te voren of het ging werken en ik wilde het graag snel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor het eerst dat ik met een sateliet aansluiting aan de gang ben geweest want meestal regelede iemand anders dit bij mijn moeder. Wat mij opviel is dat toen ik wilde gaan scannen de tv al met een voorstel kwam met verschillende opties:

 

- SD kanalen Canal Digitaal

- HD kanalen Canal Digitaal

- Alle kanalen

 

en nog iets maar dat weet ik niet meer.

 

Ik wilde niets missen dus toen heb ik maar "Alle kanalen" gekozen. Ik vond het wel frappant dat hij al met het voorstel kwam met de Canal Digitaal kanalen. Heeft dit toch iets te maken met FASTSCAN of is dit toch iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Perlian

Je moet voor HD kanalen CanalDigitaal kiezen.
Alleen dan komen de zenders die in het CanalDigitaal pakket zitten vooraan te staan in een logische volgorde.
Hiervoor worden de eerste 999 posities in de zenderlijst gebruikt.
Wil je meer zenders ontvangen, dan kun je altijd nog een scan op andere zenders uitvoeren. Die worden dan vanaf positie 1000 achter de fastscanlijst geplaatst.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perlian

er zal wel bij gestaan hebben enkel vrije kanalen

 

tenminste dat is op mijn panadingsboems het geval.

sorteren moet je toch, om moeders haar wenslijst (meestal ook die zij gewend is) aan te maken

DAT duurt op de TV wel enige tijd aan klikjes en verschuifacties.

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na weken goed te hebben gewerkt nu toch sinds maandag problemen. Om de zoveel tijd wordt het beeld zwart en komt het beeld en geluid weer na een aantal seconden terug. Dit gebeurt soms al na enkele minuten maar het kan ook na 1 uur pas gebeuren. Om toch zeker te zijn dat er niet iets aan het signaal mis is heb ik de smartcard in de decoder gestopt om te zien of deze daar wel werkt. Maar daar krijg ik bij alle zenders dat het signaal gecodeerd is. Beeld blijft zwart. Dit is wel erg vreemd aangezien ik dan zou verwachten dat dit dan ook op de tv te zien zou zijn. Heractivatie van de kaart heb ik via de tv geprobeerd ondanks dat ik het vreemd vind dat ik soms gewoon 30 minuten lang een goed beeld heb. Dit heeft het niet opgelost. Het lijkt wel of het signaal wegvalt/te zwak is. Ik vermoed dat de sterkte van het signaal op het randje zit en soms te zwak is. De tv kan er nog net mee om gaan maar de decoder kan er helemaal niets mee.

 

TV heb ik eerst ook nog gereset en laten scannen op de Canal Digitaal HD zenders. Deze scan was binnen enkele minuten klaar en zoals hierboven aangegeven in een logische volgorde. Waarschijnlijk dus wel iets van FASTSCAN aanwezig.

 

Wat denken jullie?

aangepast door Perlian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...