Ga naar inhoud


Funai stopt met productie videorecorder


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Moderator

In 1976 kostte de VHS 1 rond de 3.000 gulden.

In 1979 ging ik op vakantie met een portable, beter gezegd, verzeulbare, VHS recorder en Plumbicon kleuren camera.

 

De opnamen daarvan zijn in vergelijking met mijn huidige 4-K camera om te huilen, maar ik ga toch die banden proberen te digitaliseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk Philips, ik had er zo een met analoge klok om opname te programmeren.

 

Dit was de mijne:

 

attachicon.gif1500clock.gif

attachicon.gif1500front.gif

Zo hebben we er ooit nog 2 gehad , man , man , man , veel te korte banden :(

Wat VHS betreft , heb er hier nog 2 , die houd ik bij tot ze desnoods ontploffen :D

Ze doen het nog allebei , dus .... :(

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontploffen zullen ze wel niet maar in feite moet elke VCR om de paar jaar een onderhoud krijgen waarbij bepaalde mechanische componenten worden vervangen.

Boosdoeners zijn vooral alle met rubber beklede elementen (pinch roller, idler enz.) waarvan het rubber mettertijd vergaat en schuifschakelaars in het mechanisme waarvan de contacten oxideren omdat deze niet meer bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hebben we er ooit nog 2 gehad , man , man , man , veel te korte banden :(

Wat VHS betreft , heb er hier nog 2 , die houd ik bij tot ze desnoods ontploffen :D

Ze doen het nog allebei , dus .... :)

:) ipv :(

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog via de kringloop een VHS-C adapter op de kop tikken, dan kunnen hier wat van die bandjes weg.

 

Ik heb al heel wat normale VSH banden weg gegooid, kost veel tijd om al die banden na te lopen, maar ik ben al een heel eind.

 

Ik heb nog een harde schijf recorder gekregen die ook in DVD kan omzetten, moet nog kijken hoe dat ding werkt.

 

De DVD blijft voorlopig nog wel op de markt, er zijn simpelweg te veel spelers op de markt, ook die op kunnen nemen. De Blu-Ray is wel een standaard, maar doorgebroken kan ik nog niet echt zeggen, want ik denk niet dat deze elke huiskamer gaat bereiken.

 

Ik denk dat de geheugenkaart de toekomst heeft, die worden steeds groter qua capaciteit, de prijs gaat hard naar beneden, dus daar zal veel data op terecht komen. Voor eigen opname leuk, maar voor voorbespeelde kaartjes met muziek en of film, dat zal wel beveiligd worden, echter blijft dat een kat en muis verhaal.

 

Ik denk dat Windows straks haar Windows alleen nog op geheugenkaartjes gaat uitbrengen, echter zal de capaciteit nog even omhoog moeten, flink snelheid kunnen maken, en de kosten veel lager moeten worden.

 

De videorecorder die hier staat is dus alleen om nog banden te controleren en wat VHS-C bandjes om te kunnen zetten zodra ik een VHS-C adapter op de kop heb kunnen tikken, daarna gaat de videorecorder er uit.

 

Vermoedelijk naar een persoon die veel special edities heeft, maar of deze mono Sony video recorder voldoende voor die gene is, de tijd zal het leren. Er is door familie voor op de slaapkamer gekocht, nauwelijks gebruikt, dus die kan nog wel even vooruit, alleen niet bij mij i.v.m. dat het te veel ruimte in neemt.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...