Ga naar inhoud


TVV opnemen en kijken op hetzelfde moment


Blade007

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Is de schotel ook goed uitgericht?

Wanneer je de LNB hoorn voor 23 afdekt, valt dan ook de ontvangst weg?

Wanneer je achter de schotel staat is de 23 feedhoorn de rechter hoorn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


OK, de woning had reeds bestaande schotels, die ik verwijderd had en vervangen door de TVV schotel.

Daar dit net onder het overhangend dak hangt had ik niet gezien dat hier een switch gemonteerd was boven een balk.

 

Die switch heeft 4 aansluitingen, lnb A, B, C en uitgang.

Dus zoals al aangegeven geen aansluiting op één van de twee kabels omdat er maar één uitgang is op de switch.

Wil dit nu zeggen dat ik een andere switch moet kopen met twee uitgangen, of de kabels via tussenstuk rechtstreeks aan elkaar monteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die switch moet je weglaten, wanneer je een duo lnb gebruikt met 2 of 4 uitgangen.

 

De 2 kabels van de lnb gaan rechtstreeks naar de ontvanger

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je nieuwe kabels koopt, let er dan op dat het geen CCS kabels zijn, maar kabels met een massief koperen kern.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opname probleem opgelost nu twee kabels rechtstreeks op de ontvanger aangesloten zijn.

 

Nu nog die Astra 1 te pakken krijgen en nieuwe kabels trekken, ceesv bedankt voor de tip over de kabels. Is er verder nog iets ivm connectoren waar ik moet op letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn meerdere youtube filmpjes op internet te vinden hoe U een F-connector juist aansnijdt

en/of hoe U een compressiestekker op Coax plaatst

 

ik had zelf het onaangenaam genoegen (zeer recent) met volledig verkeerde stekkers die in de winkel als extra service gemonteerd werden

je denkt dan ach fijn die knul doet dat voor mij, dus spaart je vingers

 

dat koste mij helaas dus thuis ook weer het hernieuwde aansnijden van coax

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi dat het nu werkt.

Het ontbrekende stuk van de puzzel was de switch onder het dak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Blade

De duo-lnb van TV Vlaanderen past in Neydens prima op de 60cm-schotel.
Controleer eens even of je de schotel met duo-lnb goed hebt staan.
De kop van de Astra 23,5 moet in de klem staan en de duo-lnb moet 15 graden schuin staan. Dat is in Neydens dus wat meer dan in België.
Ik heb een hoek van 15 graden toegevoegd. Even uitprinten en uitknippen en achter op de lnb pakken. Nu kun je meteen zien of de duo-lnb op de juiste schuinte staat ingesteld. De vrijhangende kop van de Astra 19,2 moet lager staan.

Ik lees dat de schotel onder een overstek van het dak staat.
Dat is op zich een uitstekende situatie want dan wordt de schotel en vooral de duo-lnb niet nat waardoor je geen verminderde ontvangst krijgt.
Maar ik weet dat in die streken de overstek dikwijls behoorlijk groot is.
De signalen komen daar van de Astra 23,5 onder een hoek van 34 graden binnen en van de Astra 19,2 onder een hoek van 35,4 graden.
Vanaf de bovenzijde van de schotel gemeten onder een hoek van ruin 35 graden mag de overstek dus niet in de signaalweg zitten.

Als blijkt dat je toch niet altijd een stabiele ontvangst heb, controleer dan op 10 oktober om 12:05uur of de overstek geen gedeeltelijke schaduw op je schotel werpt. De zon staat op dat moment namelijk precies achter de Astra 23,5 satelliet.
Omdat het niet zeker is dat op die datum de zon schijnt, kun je dit tot twee dagen eerder of later ook controleren.

Vraag inderdaad als je nieuwe coax gaat kopen of de middenader van puur koper is. Een verkoperde ijzeren middenader geeft veel problemen bij satellietontvangst.
 

post-60869-0-91749700-1469423585_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit dit verhaal blijkt dus duidelijk dat satelliet ontvangst toch iets anders is dan aansluiten op de kabel.

Satelliet ontvangst is geen hersenchirurgie, maar toch net iets ingewikkelder dan meeste mensen anticiperen.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...