Ga naar inhoud


Geen vrije zenders (b.v bvn) op solo 4K


Pedro4

Aanbevolen berichten

ik heb alle 4 de tuners ingesteld zoals hierboven en ik heb bvn.

hoe kan het dat de instellingen van de tuners van de dreambox anders zijn dan van de vu ?????????????

misschien iets verkeerd aangesloten?? Kan niet volgens mij.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kabeltjes verwisseld bij het aansluiten van de switchen?

ik heb vanaf de octo lnb's voor elke switch 3 kabels getrokken. Het maakt toch niets uit of kabel 1 van de switch op lnb 1 2 of 3 zit ??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en laat hem dan nu eens zenders zoeken op die tuner

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ontvanger denkt daar anders over wanneer je die automatisch laat zoeken.

 

Sluit je Dreambox eens aan op je nieuwe kabels, dan weet je het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vanaf de octo lnb's voor elke switch 3 kabels getrokken. Het maakt toch niets uit of kabel 1 van de switch op lnb 1 2 of 3 zit ??

dat maakt natuurlijk wel wat uit 

dan is de volgorde wel degelijk anders

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb vanaf de octo lnb's voor elke switch 3 kabels getrokken. Het maakt toch niets uit of kabel 1 van de switch op lnb 1 2 of 3 zit ??

Wanneer je aansluiting 1 van je switch op de LNB van de hotbird aansluit, zal Diseqc A hotbird te zien geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgorde maakt wel degelijk uit.Als je aan de eerste poort A zegt dan moet daar ook A staan enzovoort.Anders een goed googelen naar disecq instellingen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de switches zitten 4 ingangen en 1 uitgang naar de tuner.

Is dan de eerste aansluiting op de switch de a tuner??

De tweede de b tuner enz ?

 

Als de aansluitingen op de switch niet tuner gebonden zijn dan maakt het toch niet uit naar welke lnb die gaat ???

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een switch heeft 4 ingangen en 1 uitgang, die naar een tuner gaat.

Wanneer jij op je ontvanger Diseqc a aanstuurt wordt je ontvanger doorverbonden met ingang 1 van de switch, Diseqc d verbindt ingang 4 van de switch met je ontvanger.

Wanneer je de ontvanger programmeert, dat ingang a hoort bij de zenderlijst van Asta 1op 19 graden oost, zal je ingang 1 van je switch moeten verbinden met de LNB van Astra 1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders laat je ontvanger per sat aansluiting maar zelf zoeken ..dan hoef je niet te veranderen aan je coax kabels 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal kei bedankt. Ik snap het. Toppie.

Ik dacht dat de volgorde van de kabels vanaf de switch naar de lnb's niets uitmaakte.

 

Ik denk dat ik die nu ga wijzigen. Dan zijn de instellingen van de dreamboxen gelijk met die van de vu.

Niet zo belangrijk maar misschien voor mij wel makkelijk om me niet te vergissen.

Alhoewel ik nu snap hoe het zit.

 

 

Nogmaals dank.

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je het goed door hebt nu met de diseqc aansluitingen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo leert ieder bij en bedankt voor het dankwoordje :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil dus zeggen dat ik nu voor elke tuner andere instellingen kan hebben?

Dus voor elke tuner automatisch laten zoeken?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil dus zeggen dat ik nu voor elke tuner andere instellingen kan hebben?

Dus voor elke tuner automatisch laten zoeken?

ja zo zou ik het toch doen 

altijd juist

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...