Ga naar inhoud


Iran heeft schotelantennes en satellietontvangers vernietigd


Sprietje

Aanbevolen berichten


Beste Sverige

Ik denk niet dat de foto's allemaal de afgelopen maand genomen zijn. Immers het schotelverbod in Iran geldt al jaren en de acties om de schotels te vernietigen lopen ook al jaren.
Het met veel bravoure de schotels platwalsen door er met tanks, bulldozers en walsen over te rijden is natuurlijk alleen maar om angst in te boezemen en te laten zien dat het menes is.
Denk je nu echt dat dit nepberichten zijn?
Ik de Volkskrant staat:
De Iraanse autoriteiten hebben zondag onder toeziend oog van journalisten honderdduizend satellietschotels en -ontvangers ceremonieel vernietigd. Het land treedt streng op tegen de illegale schotels die 'de moraal en cultuur aantasten', schrijft Al Jazeera.
De informatie komt dus van Al Jazeera.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Al Jazeera was in de eerste golf oorlog de enige zender die onafhankelijke en juiste informatie gaf, tot ergernis van bepaalde vechtende partijen. de zender is echter later afgezakt naar het commerciële niveau. Nu wordt de zender soms gehaat in zowel de Arabische als in de Westerse media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat al jazeera bericht dat schotels vernietigd worden in iran geloof ik... die bron is betrouwbaar... ik weet dat satellietontvangst voerboden is daar, en dat de wetgeving nageleefd wordt en dat er actie genomen wordt om die te handhaven...

Waar ik aan twijfel zijn die foto's van netjes in het gelid staande schotels...  dat lijkt zo in scene gezet...  maar misschien is het "echt"... ik kan het niet beoordelen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke actie van de overheid die een multimediale en communicatieve frisse kijk op de dingen heeft, zet niet iets in scene.

m.a.w. wie niet.

 

zelfs den Haag zet massaal kwesties in scene

onder het mom van gezond was joris driepinter de TVreclame in mijn jeugd voor 75% gesponsord door ??? (dat weet U beslist)

 

dat doen alle regiems en ook een democratisch gekozen regering is een regiem waar ook ter wereld

het wordt altijd in scene gezet.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kunnen woningbouwcorporaties er ook wat van. Hier in Rotterdam is een corporatie die mensen dwingt schotel weg te halen anders halen ze hem zelf weg. Om hem terug te krijgen mag je 25 euro neer tellen. niet opgehaalde schotels worden vernietigd. Waar halen ze de brutaliteit vandaan? In de eerste plaats diefstal en heling. Tweede plaats vandalisme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon een van de foto's van Sprietjes bericht lenen en op poster formaat plotten

aan de kranten sturen met de naam van de woningbouwmaatschappij en dat voornemen schotels te ontvreemden.

punt

afgehaakt en perfekt in scene gezet

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Iraanse autoriteiten hebben zondag onder toeziend oog van journalisten honderdduizend satellietschotels en -ontvangers ceremonieel vernietigd. Het land treedt streng op tegen de illegale schotels die 'de moraal en cultuur aantasten',

 

Krokodillentranen. En voor de pers: komkommertijd.

Kringen rond Iraanse machthebbers zijn juist de grootste importeurs en wederverkopers van satellietschotels c.a..

De overheid heeft daarom alle belang bij een dergelijke actie, die al jaren met enige regelmaat plaatsvindt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

En Al Jazeera was in de eerste golf oorlog de enige zender die onafhankelijke en juiste informatie gaf, tot ergernis van bepaalde vechtende partijen. de zender is echter later afgezakt naar het commerciële niveau. Nu wordt de zender soms gehaat in zowel de Arabische als in de Westerse media.

Volgens mij was de eerste golf oorlog in 1990/1991 : https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_War

En volgens wikipedia is Al Jazeera gestart in 1996 : https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Jazeera

Dus ik denk dat het niet geheel juist is wat je schreef....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...