Ga naar inhoud


Het is vijf voor twaalf


skippie1770

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er zijn volgens sommigen meer abonnees in het buitenland, als in Nederland en Belgie van onze satelliet providers.

Niets let je om een ontvanger aan te schaffen voor de TVV zenders en wanneer je satelliet ontvangst voor jouw regio wilt een 2e ontvanger aan te schaffen voor in jouw geval de UK zenders.

 

Ik zie in Frankrijk niet anders.

 

Voorlopig kan je nog steeds TVV ontvangen op een " universele"  satelliet ontvanger.

In de toekomst kan dat met een universele ontvanger met daarin een CI module van TVV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar tegenwoordig is het zo dat als je een nieuw contract afsluit bij TVV je hoe dan ook verplicht bent om hardware van hun aan te schaffen, dit is minimaal een Module.

 

En dan kom je het probleem tegen van die IPTV kanalen, en nog vele andere beperkingen die je mee betaalt, hier klopt dus iets niet meer.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij tegen de borst stuit zijn hun algemene voorwaarden, die ze te pas en te onpas wijzigen.

Daar kunnen ze inzetten wat ze willen, zelfs de meest absurde dingen, maar zijn ze ook wettelijk.

Voorbeeld; stel ik heb al 10 jaar een abonnement en wil niet langer klant blijven, ooit is daar een contract voor afgesloten met voorwaarden die ik toen heb aanvaard.

Nu voegen ze een nieuw artikel toe in de algemene voorwaarden, afsluiten van het abonnement kost voortaan 1000 €.

Het staat dan wel in de algemene voorwaarden maar is het ook wettelijk, in dit geval zal het duidelijk neen zijn.  

Wie van jullie is altijd op de hoogte gebracht door een brief of email van Canaldigitaal of TV Vlaanderen waarin de wijzigingen van de algemene voorwaarden worden aangekondigd.

Ik alleszins nog nooit bij TV Vlaanderen, ze weten mij alleen wonen voor de rekening.

Toch is dit bij wet verplicht om alle abonnees hiervan op de hoogte te brengen.

We hebben dan zogezegd 30 dagen respijt om het contract kosteloos op te zeggen, dat word moeilijk als men niet weet dat iets gewijzigd is.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

met alle beperkingen vandien

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij al meermaals opgevallen dat op deze lijst de meeste posters satelliet  hobbyisten zijn, die vrijheid van hardware hoog in hun vaandel dragen en dat is hun volste recht, echter zijn er ook veel satelliet kijkers die wat minder kennis hebben en de gemakkelijkste weg kiezen en een TVV ontvanger hebben en dat is ook hun volste recht. Ik werk met een CI module in tv en dat sinds 2 jaar en tot nu nog nooit problemen gehad. ik ben een gewone tv kijker, neem zelden iets op en heb maar 1 tv, dus voor mij is dit ruim voldoende.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben een veelkijker die ook veel opneemt en dan zit er op die CI een fameuze beperking.Als ik de kaart in mijn linux box heb zitten met een softcam kan ik opnemen en bekijken zonder problemen.Met CD is dat dan 3 kijken en 1 opnemen in het beste geval.FTA zoveel als ik maar kan op 4 transponders.

Alles goed en wel voor beperkingen naar CS toe maar intern moet dat kunnen zoals bij CD Nl inclus hun CI module.Momenteel is het enkel gebaseerd op zoveel mogelijk centen oprapen zonder comfort voor de gebruiker.CI modules zijn spotgoedkoop en worden duur verkocht.Hun ontvangers zijn nog slechter dan het asfalt op de belgische wegen.

Dit is mijn mening.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 8 j terug Barcelona eens platgelopen om een reciever te vinden om een cam in te steken . Niks. Dat zijn alle Canal+ gekeurde recievers en  een gleuf voor een kaartje. Zelfs geen fta reciever, dat is een monopolie ginds.

Mss wordt er teveel gekeken via kloon-kaarten en zakken steeds maar de inkomsten , een monopolie op de recievers dan maar en extra beveiligt . 

  • Like 1

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe meer je beveiligd hoe meer er gefraudeerd wordt.Idem met de gamewereld op computers.Copieren zakte ineen toen de games betaalbaar werden voor iedereen.

Hoe duurder je gaat en enorme winstmarges wil om dikke CEO's te betalen hoe meer CS er wereldwijd is.Lever aan betaalbare prijzen en het loont niet meer de moeite.Pakketten die ieder zelf kan samenstellen aan een bepaalde prijs voor speciale kanalen en alles is simpel.

Dan heeft copieren geen zin meer.Vb : de DVD's van films zakten plotseling naar 10 euro per DVD en in Belgie viel de verkoop van beschrijfbare DVD's in elkaar.Die dingen kosten toen 5 euro per stuk.Met alle risico's erbij loonde copieren niet meer.Bied een basispakket aan zonder problemen met beperking van 4 zenders tegen een aaneembare prijs en niemand gaat nog frauderen.Behalve dan de diehards.Vrije keuze van apparatuur moet in Europa als een prioriteit gesteld worden.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 opmerkingen mbt idee topicstarter.

 

1 Het idee topicstarter heeft zeker wel een kern die nadere bestudering verdient. De opmerking je bent niet verplicht dienst af te nemen is te simpel gesteld en treft ook geen doel. Er zijn vergelijkbare bijv gesteld mbt huurcontracten vs schotelverbod. Ook daarin trof de opmerking dan huur je maar elders geen doel.

 

2 Het Belgisch recht is vaak vergelijkbaar met NL recht maar in NL consument vaak beter beschermt dus Belgisch antwoord behoeft in NL niet op te gaan

 

Conclusie:

Toon vereende kracht bijv dmv crowd funding oid (of aanspreken lidmaatschap consumentenbond of rechtsbijstandverzekering) om zaak voor Europeesch hof te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaak cd en tvv is door mij via de consumentendienst doorgestuurd naar europa. Die molen draait traag, en tegen een uitspraak, wie zal dan nog pijn daarover hebben. Maar goed dat meerdere mensen mailen. We moeten tvv in het nieuws krijgen, net zoals vandaag proximus en telenet. Negatief nieuws doet veel pijn. Misschien een online petitie?

Maar vrije nieuwsgaring, als ik dat begrijp, wordt je daarin niet beperkt. Met een simpele draad ontvang je tegenwoordig op alle nieuwe tv's tegenwoordig de vrt, met nieuws. Volgens mij staat nog nergens vastgesteld dat het in hd moet zijn.

Stel je blij bij satelliet. Bij kabel beperkter. Bij onze iptv, is het al helemaal toe, en is zelfs een externe opname onmogelijk gemaakt, om bvb je kids tijdens een autotrip naar je vakantie bestemming zoet te houden.

Ik ben ook tegen verplichte hardware, maar europa is niet machtig genoeg tegen het machtige hollywood in amerika. Hun wil is wet.

Wat zouden europese zenders doen, moest hollywood hun deuren toe houden, omdat europa euopese pay tv aanbieders verbied gesloten kasjes te gebruiken. Ik ben eerder bang voor hetgeen dat staat in het nieuws, dat zenders pay tv aanbieders dwingen niet kijkers te laten meebetalen, en wettelijk is. Ik hoop dat ik nooit moet betalen voor zenders die ik niet kijk, omdat ze me niet intereseren.

Alhoewel, ik vrees, dat ik dat nu al deftig doe, door zogenoemde beschermende maatregelen van de overheid, en technische beperkingen.

Er is veel "fout" op tv gebied, maar voor wie is het juist en niet juist? En welke instantie is daarvoor bevoegd?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je betaald mee aan de zgn pay TV kanalen ook als je die niet kunt bekijken.

 

Ze verplichten je hun hardware te kopen of te huren waarmee ze die payTV kanalen kunnen encrypteren.  Dit encrypteren is nergens voor nodig.  Zeker niet op de kabel.  Je hebt een kabel abbo.  En dat wordt geregeld per adres.

Extra versleutelen van de basis kanalen is nergens voor nodig.  Het is alleen nodig om je te verplichten hun hardware te gebruiken, waardoor ze de kans hebben ook hun payTV kanalen te slijten.

 

In feite sponsor je zodoende al de PayTV kanalen.

 

Ook voor TVV/CDS geld dit.  Al die zwaardere encryptie wordt gevraagd door die PayTV providers.  En hierdoor zit je vast aan de eigen brakke hardware.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...