Ga naar inhoud


Verjaardag update Windows 10


Emekli

Aanbevolen berichten

misschien zuurf ik extreem veilig op internet

maar met de ingebouwde defender en niks anders maanden geen problemen

 

( ik heb zo mijn ervaringen gehad met de updates van avast )

 

p.s.

ik gebruik echter wel noscript addon voor firefox

 

wat er nu aan verjaardag te vieren valt?

aandacht trekken is ook reclame / nou ja wat zou het!

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zelf gebruik ook alleen maar de ingebouwde Windows Defender en heb geen enkel probleem, ik ziet daarom ook geen reden een ander antivirus prog te installeren.

 

+1

 

Nu een Pc en een laptop  voorzien van de nieuwste W10

De Pc geforceerd en de laptop kwam er spontaan mee. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik beschreef het ook in een ander topic,

voor diverse internet security suites en virusscanners heb je extreem veel data in een dagelijkse update als download

dat is voor mensen met beperkte snelheid een probleem

dat is voor mensen met een beperkt data limiet een probleem

 

vooral de tijd die het duurt een scan uit te voeren is gewoon te gek voor woorden

avast 1,5 uur volledige scan

 

ik heb zoals beide voorgangers de defender en erover gelezen.

voor mij geen zakkenrollers meer ook gratis zakkenrollers niet meer

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een "leuke" berichtgeving, te lezen in webwereld, op en kan je jezelf afvragen komen ze nog op tijd om alles te repareren?

 

----------------------------------------

Wacht nog even: update-ellende Windows 10 stapelt zich op

Tijd om tools uit de kast te trekken om 'nee' te zeggen tegen Anniversary Update.

Microsoft gunt zichzelf geen tijd om de plooien glad te strijken van zijn nieuwe upgrade en dwingt gebruikers naar de jongste versie. Crashes, verdwenen partities en andere ellende zijn het gevolg.

-------------------

 

Om het allemaal nog erger te maken zijn er allerlei instellingen teruggezet naar de deaults met de Anniversary Update, te weten volgens de officiële lijst:

 
  • De instellingen van peninvoer, onder 'Instellingen > Apparaten > Pen'.
  • Meldingen, onder 'Instellingen > Systeem > Meldingen en acties > Meldingen'.
  • Tabletmodus, onder 'Instellingen > Systeem > Tabletmodus'.
  • Virtuele desktops die je terugvindt met Taakweergave op de taakbalk.

De lijst van drivers die niet meer functioneren gaat maar door. Brother heeft een e-mail gestuurd naar klanten, waarin het waarschuwt dat als je bijwerkt naar Windows 10 je niet meer kunt printen of scannen via usb of het netwerk. Om dit issue op te lossen, moet je de printsoftware verwijderen en opnieuw installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog meer het stemmetje krijg je nu ook echt wel binnen. :)

 

 

Cortana komt in je Windows 10, of je wilt of niet

Een van de aanpassingen in de Windows 10 Anniversary Update betreft de digitale assistent.

De virtuele assistent van Microsoft is na de Anniversary Update niet alleen een stukje slimmer geworden, maar ook aanweziger. Wij kijken wat er allemaal is veranderd.

 

Tips en Tools

Vandaag om 15:02
 

Wat is dat ook alweer, Cortana?

Cortana is een intelligente assistent. Het programma moet reageren op gesproken opdrachten, maar deze kunnen ook worden ingetypt. Hiermee kun je zoekopdrachten geven of bepaalde taken starten (zoals een agendapunt toevoegen of een mail starten). Ik heb Cortana een aantal keren getest maar kwam meestal niet veel verder dan dat er Bing zoekopdrachten in Edge werden uitgevoerd en gepresenteerd. Zie afbeelding 1, na een poging om een "reminder" te zetten. Maar Cortana wordt slimmer, dus wie weet zou Cortana wel eens nuttig kunnen zijn. En dat is te zien in afbeelding 2, waarbij het intypen van een vluchtnummer genoeg is om de aankomsttijd te tonen.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

gaaf

iedereen zijn eigen secretaresse, cortina  :grin:

 

Cortina is van het type "publiek".

 

Iedereen "gebruikt" immers de zelfde Cortina....

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Weer een "leuke" berichtgeving, te lezen in webwereld, op en kan je jezelf afvragen komen ze nog op tijd om alles te repareren?

 

----------------------------------------

Wacht nog even: update-ellende Windows 10 stapelt zich op

Tijd om tools uit de kast te trekken om 'nee' te zeggen tegen Anniversary Update.

Microsoft gunt zichzelf geen tijd om de plooien glad te strijken van zijn nieuwe upgrade en dwingt gebruikers naar de jongste versie. Crashes, verdwenen partities en andere ellende zijn het gevolg.

-------------------

 

Om het allemaal nog erger te maken zijn er allerlei instellingen teruggezet naar de deaults met de Anniversary Update, te weten volgens de officiële lijst:

 
  • De instellingen van peninvoer, onder 'Instellingen > Apparaten > Pen'.
  • Meldingen, onder 'Instellingen > Systeem > Meldingen en acties > Meldingen'.
  • Tabletmodus, onder 'Instellingen > Systeem > Tabletmodus'.
  • Virtuele desktops die je terugvindt met Taakweergave op de taakbalk.

De lijst van drivers die niet meer functioneren gaat maar door. Brother heeft een e-mail gestuurd naar klanten, waarin het waarschuwt dat als je bijwerkt naar Windows 10 je niet meer kunt printen of scannen via usb of het netwerk. Om dit issue op te lossen, moet je de printsoftware verwijderen en opnieuw installeren.

 

 

 

Kwam dit onlangs ook tegen, dus ik wacht nog even.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...