Ga naar inhoud


Verjaardag update Windows 10


Emekli

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gisteren maar eens met tegenzin de verjaardagsupgrade binnengehaald. Eens moet het er toch maar van komen, en je kunt het beter zelf initieren dan dat het je overkomt. En precies wat ik gedacht had. Installatie geen probleem, in anderhalf uur gepiept. De ellende komt daarna. Printer opnieuw installeren, alle privacy instellingen nalopen, constateren dat een visueel probleem lag aan een theme dat kennelijk niet meer ondersteund werd, settings die veranderd waren, diverse error meldingen in de logboeken etc. Kostte mij 5 uur om alles weer op orde te krijgen. Eigenlijk moet ik een draaiboek opstellen met alle handelingen voor de volgende upgrade. En zie ik verbeteringen? Nada. En bij afsluiten van de PC nu wel een gratis foutscherm. Op internet blijkt dat ik niet de enige ben en een oplossing is nog niet in zicht. Linux wordt steeds interessanter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het positieve bericht wat ik te melden heb is dat na de laatste update mijn computern nu elke dag bij het afsluiten aangeeft dat er updates verwerkt moeten worden.

En ook wanneer je die laat verwerken komt die mededeling weer terug,

 

tot in den treure.

 

Tot zover het goede nieuws.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig (of niet natuurlijk). Mijn update was in 20 minuten klaar en alles werkte zoals het altijd deed. Alleen wat privacy instellingen met O&O shutup aangepast.

Tegen verwachting in probleemloos dus.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de windows updates niet goed werken of als het niet uit komt met de tijd van de updates dan is er ook een handig programma met de naam "Windows Update Minitool" meer daar over is te lezen in het blad Tips&Trucs van november 2016.
Hier onder een stukje wat er over in dat blad staat en ook de gegevens over Windows Update Minitool waar naar verwezen word.
De bijbehorende filtjes moet je zelf even ophalen, dit zijn WindowsUpdateAgent20-x64.exe (of de X86 versie) 4.368 kB en wumt.zip 2.379 kB.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Voor iedereen die meer controle wil over Windowsupdates,
biedt Windows Update Minitool handig
gereedschap. Het programma toont aanwezige
updates en kan nieuwe updates voor je binnenhalen
en installeren. Als je updates alleen wilt binnenhalen
maar nog niet installeren, activeer je Offl ine
mode. De bestanden worden bewaard in de map
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download en kun je
handmatig installeren. Deze functie is ook handig
voor systeembeheerders van een klein kantoor.
Beweeg je muis over de knoppen om de functies te
ontdekken. Zo kun je met Hide updates verbergen.
Dit kan handig zijn als je weet dat bepaalde updates
problemen veroorzaken of je printer nog steeds
wordt bijgewerkt via Windows Update, terwijl je het
apparaat al jaren niet meer hebt. Verborgen updates
verschijnen automatisch achter de knop Hidden.
De makers hadden ten tijde van schrijven nog geen
goede website. Hierdoor was het lastig om Windows
Update Minitool snel te installeren. Je haalt het
programma het eenvoudigst en veiligst binnen via
www.majorgeeks.com.

Windows Update Minitool

An alternative to the standard Windows Update
What you can do:
• Check for updates
• Download updates
• Installing Updates
• Deleting installed updates
• Hiding unwanted updates
• Get direct links to the *.cab / *.Exe / *.Psf update files
• View update history
• Configure Automatic Updates
• This tool is like the external powershell module PSWindowsUpdate, but much more advanced and user-friendly features
• The tool relies and use same WU infrastructure, all downloading are through WU
it's not a downloader

Q: Which OS are supported?
A: Windows 2000 to Windows 10, according to the dev.

Q: Where does the updates are downloaded?
A: \ Windows \ SoftwareDistribution \ Download

Q: What is the mode Offline?
A: Updates will be checked from the file wsusscn2.cab, which must be placed in the program folder.
Download the file here https://support.microsoft.com/en-us/kb/926464

Q: What is the automatic mode?
A: Sets the mode of service the Windows Update.
Disabled - Updates automatically verified, are downloaded are not installed.
Auto - Updates checked, downloaded and installed automatically.
Just download - Update are checked, downloaded but not installed.After downloading, issued a notice.
Notification Mode - updates only checked if there is a new update notification is issued.Nothing is downloaded or installed.
Scheduled - Updates will be installed at the specified time.

http://www.wilderssecurity.com/threads/windows-update-minitool.380535/

post-51681-0-44910400-1476862724_thumb.png

post-51681-0-20662000-1476862738.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook diverse PC's en Laptops nog even handmatig overgezet naar de 'verjaardag upgrade'  Als er een SSD aanwezig was duurde het een kwartiertje, met een mechanische harde schijf ergens tussen 45 minuten en 1,5 uur. Geen enkele foutmelding gehad, kortom een zeer positieve ervaring.

 

Oudste Laptop was ongeveer 7 jaar oud en de nieuwste was een PC van net 5 maanden oud. 

 

Enige probleem wat ik achteraf ben tegengekomen dat bij een Asus laptop de Wifi verbinding klapperde in een bedrijfsnetwerk (thuis geen probleem) oplossing was een driver van de Asus website downloaden en installeren

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

als je een nieuwe versie windows 10 update wordt de oude in windows.old bewaard. De tijd dat die bewaard wordt is bij de laatste versie inderdaad terug gebracht naar 10 dagen, dat was eerder een stuk langer.

 uhm die windows.old mag die er al eerder vanaf gegooid worden?

is toch enkel voor de optie om terug te gaan c.q. de verjaardag upgrade ongedaan te maken.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die zou je weg moeten werken met de disk cleanup tool:

2016-11-09 17_30_41-Disk Cleanup for windows10 (C_).png

 

Hier kiezen voor cleanup system files. Naar beneden scrollen en een vinkje voor previous windows versies zetten en dan op laten ruimen. Zo weggooien is niet aanbevelenswaardig.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...