Ga naar inhoud


Verjaardag update Windows 10


Emekli

Aanbevolen berichten

Ook hier de update/upgrade (geforceerd) binnengehaald. (proces nam ca. 45 minuten in beslag..)

Lijkt geslaagd, alleen is Defender nu weer prominent aanwezig.

Na het uitzetten volgt een pop up dat ook de reguliere virusscanner (bij ons Kaspersky) zou zijn uitgeschakeld.

 

Kaspersky geeft daarentegen aan dat het actief is een "test-virus" wordt direct afgevangen.

Toch zit het me niet lekker; wie weet misschien hoe het zit?

Kunnen ze eigenlijk tegelijkertijd actief zijn zonder dat de een de werking van de ander in de weg zit?

 

Dank voor eventuele suggesties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij mij is de download auto. gestart. (Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1607.)

Staat momenteel op 66%

Zal een lange avond worden vermoed ik.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen de nieuwe windows even door AVG, betaalde versie, laten scannen en dat was schrikken.

Er werden 804 bedreigingen gevonden allemaal met een "Inline koppelpunt", zoiets nog nooit eerder tegen gekomen.

Nu even MBAR en defender aangezet om te kijken wat die aangeven als ze klaar zijn.

 

Had geen backup gemaakt dus pech.

 

-----------------------

%3Cunknown%3E;"Inline koppelpunt ntoskrnl.exe RtlEqualSid+0xE51 -> 0xFFFFF8010C2BC515";"Niet opgelost";"Niet opgelost";"Gemiddeld"

----------------------------

post-51681-0-19899800-1470287631.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met Google zoekt naar die melding vindt je al vanaf 2012 dit soort meldingen van AVG. Nooit bij andere virus scanners. Mogenlijk is AVG nog niet klaar voor deze feestelijk Windows update. Ik zou nog even de updates van AVG afwachten en pas daarna in paniek raken :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een van de nieuwe features. Defender zit een bestaand anti virus pakket idd niet in de weg.

 

Bedankt!

Toch steekt het kennelijk iets anders in elkaar.

Na een Defender-scan verscheen een -nieuwe- pop up dat de bescherming al door een andere partij geregeld wordt.

Aansluitend schakelde Defender zich zelf uit.

In de instellingen zijn diens diverse instellingen lichtgrijs- en niet meer benaderbaar geworden.

 

Goed geregeld, Microsoft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met Google zoekt naar die melding vindt je al vanaf 2012 dit soort meldingen van AVG. Nooit bij andere virus scanners. Mogenlijk is AVG nog niet klaar voor deze feestelijk Windows update. Ik zou nog even de updates van AVG afwachten en pas daarna in paniek raken :grin:

AVG berichtje gestuurd maar of daar ooit een antwoord op komt betwijfel ik en malwarebytes tevens stinger hebben niets gevonden (klopt wel).

post-51681-0-02387900-1470311018_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afscheid nemen van "AVG"

Een gratis "virusscanner" en ook nog een false positive jankerd waardoor je voordurend onterecht denkt dat er iets "ernstigs" aan de hand is.

Als je al klanten moet werven met gratis geeft dat al genoeg aan: we zijn zelf ook niet overtuigd van ons product en durven er geen geld voor te vragen.

Zelfde verhaal met "panda" antivirus. Hoge aaibaarheidsfactor in de naam en dat spreekt mensen aan. Dan nog paar smaakjes met even aansprekende namen en we hebben het over een "product" dat vermarkt wordt. Of het zijn werk doet is niet belangrijk als het maar verkocht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit dan bij kpn, na mijn windows 10 upgrade van 7 net voor de deadline, werkt mij virusscanner niet goed, wilde toch al naar een ander abonnement. Was zoekende,

KPN eerst verhogen ze de prijzen, en dan gratis virusscanner voor twee apparaten. Dit is niet de eerste keer dat ze zulke stuntjes uithalen. Staat me wel tegen.

Maar ja nu het toch in het pakket zit, die gratis  F-secure van KPN Veilig er maar op gezet.

Deze update, ik heb niet zo'n haast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Zweedse windows versie is ook nog niet aan de beurt...  alles zal wel komen...  ik vind al die updates niet echt boeiend... ik zie wel wat er al dan niet "moet".

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afscheid nemen van "AVG"

Een gratis "virusscanner" en ook nog een false positive jankerd waardoor je voordurend onterecht denkt dat er iets "ernstigs" aan de hand is.

Als je al klanten moet werven met gratis geeft dat al genoeg aan: we zijn zelf ook niet overtuigd van ons product en durven er geen geld voor te vragen.

Zelfde verhaal met "panda" antivirus. Hoge aaibaarheidsfactor in de naam en dat spreekt mensen aan. Dan nog paar smaakjes met even aansprekende namen en we hebben het over een "product" dat vermarkt wordt. Of het zijn werk doet is niet belangrijk als het maar verkocht wordt.

Momenteel van alles opgezocht over antivirus en denk er nu over om bitdefender aan te schaffen al kom ik daar niet veel reviews van tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...