Ga naar inhoud


Dreambox DM520 officieel gereleased


Satelliet

Aanbevolen berichten

En dan natuurlijk de Closed Source die ervoor zorgt dat er (zeker in de beginperiode) weinig of geen support of plugins zijn... Maar afwachten of die gaan komen. De DM520 heft geen CI slot en slechts 1 kaartlezer. Je zal dus tenminste een softcam moeten kunnen installeren (en dat liefst zonder die GP3 ellende).

Closed Source

Enkel de enigma2-core is closed source. Python niet, waarin de meeste plugins geschreven zijn.

Dat er weinig of geen plugins zijn, zuig jij dus weer uit je duim.

 

GP3 ellende?

Vind het juist een pluspunt dat deze plugin er is. Zo kan je de originele firmware behouden en gebruik maken van alle andere extras.

Maar als je geen GP3.3 wil gebruiken, kan je nog altijd een image nemen waar je een softcam vanuit de feed kan installeren,

 

zoals bijvoorbeeld NewNigma2

 

of je kan een alternatieve image nemen zoals OpenATV

 

(ondertussen zijn er tal van op de originele firmware gebaseerde images te vinden)

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kaartlezer : verouderd, zou op zijn minst ook een CI module moeten hebben.

Dat "de meeste" kaarten nog ondersteund worden lijkt mij onjuist.

De nieuwe standaard bij Canal Digitaal, TV Vlaanderen en Télésat (de Orca) werkt daar niet mee.

De nieuwere standaarden bij Telenet zul je er ook niet mee doen werken

Sky Deutschland is ook al gepaird.

Voor wat hier belangrijk is vind ik niet dat dat aan de woorden "de meeste" voldoet.

 

USB 2.0 : verouderd, USB 3.0 is al zo lang op de markt.

Ethernet 100 Mbit : verouderd, Gbit Ethernet is al zo lang op de markt.

 

Buiten de 4K en de H.EVC streaming vind ik dit toestel niet echt up to date, ook al is het net uitgekomen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij voldoet dit instapmodel ook niet.
Maar er zullen wel kopers zijn bij wie de specificaties voldoende zijn.
Dat er voor CD, TVV, TéléSat, enz. andere coderingssystemen/modules op de markt zijn gekomen,
wil niet zeggen dat de kaarten die reeds in omloop zijn, vandaag of morgen niet meer met een softcam gaan werken.

Wie voor CI(+) kiest moet dan maar ook een box aanschaffen die CI(+) ondersteund.

En bij hardware paired providers (SkyItalia, Sky UK HD, enz...), heb je ook niets aan een E2 ontvanger met CI(+) slot.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij voldoet dit instapmodel ook niet.

Maar er zullen wel kopers zijn bij wie de specificaties voldoende zijn.

Dat er voor CD, TVV, TéléSat, enz. andere coderingssystemen/modules op de markt zijn gekomen,

wil niet zeggen dat de kaarten die reeds in omloop zijn, vandaag of morgen niet meer met een softcam gaan werken.

Wie voor CI(+) kiest moet dan maar ook een box aanschaffen die CI(+) ondersteund.

En bij hardware paired providers (SkyItalia, Sky UK HD, enz...), heb je ook niets aan een E2 ontvanger met CI(+) slot.

Het zal niet inderdaad niet op één dag zijn, maar er zijn nu al kanalen die enkel met bepaalde modules opengaan, er zijn al kanalen die enkel nog voor IPTV opengaan.

Het klopt dat die kritiek ook vaak voor andere E2 ontvangers geldt, het wordt moeilijk om die toestellen nog aan te raden, maar een toestel met CI slot lijkt mij nog altijd iets veiliger voor de toekomst dan één zonder.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satmaat

Veel plugins hebben wel degelijk input nodig uit een driver... Denk maar aan b.v. HbbTV, Tuner specifieke info (Satfind e.d).. FritzCall.. Kan er nog wel meer vinden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

dream gebruikt een eigen HbbTV plugin,
en de plugins die je noemt kan je online of bijvoorbeeld hier downloaden

 

newnigma2:

http://feed.newnigma2.to/daily/deb/mips32el/

 

dreamboxupdate:
http://dreamboxupdate.com/opendreambox/2.2/unstable/r1/dm520/deb/

 

Ik zie dus niet direct welke plugins je bedoelt, die niet zouden werken.

 

En als je een niet DreamOS image wil gebruiken, neem je openATV waar je alle bestaande plugins die op openATV werken, kan installeren.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi.... Alleen een probleem als de providers overstappen naar CI+ want dan heb je een problem met dit boxje... Maar ach, voor 139 Euro ook weer niet heel erg als je na 2 jaar afscheid moet nemen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...