Ga naar inhoud


Korte zenderlijst!?!


RCduck7

Aanbevolen berichten

Op zich begrijp ik best een beetje de 'angst' voor die Linux bakjes. Maar feitelijk is dit meer iets wat "tussen de oren zit". Eénmaal geïnstalleerd en werkend hoef je als gebruiker niets meer aan te doen. Gewoon aan en uitzetten. Vanwege de nieuwe functies moet je natuurlijk even "wennen" aan de functies. Maar wees eerlijk: dat proces had je bij het eerste gebruik van je TVVlaanderen ontvangers immers ook!

Het fijne is juist dat je als gebruiker de vrijheid hebt om te doen en laten met zo'n box. Als je bang bent om opnieuw te moeten beginnen, maak je gewoon een volledige backup als je ontvanger naar jouw wensen is ingericht. Gáát het een keer onverhoopt fout, dan gewoon de backup USB stick erin en opnieuw flashen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het goed begrijp dien ik enkel een Linux Receiver aan te schaffen en deze op te starten?

 

De receiver is dus in staat om de TVV kaart te lezen?

 

Ik vond deze aan een interessante prijs:

 

 

De Xtrend ET-7500 is een Linux gestuurde Full HD satelliet ontvanger met 1 vaste DVB-S2 tuner en 1 variabele DVB-S2 of DVB-C of DVB-C/T/T2 hybride plug & play tuner. Verder kan de ET-7500 worden voorzien van OpenPli; daardoor wordt het mogelijk om diverse plugins te installeren waardoor u nog meer uit deze satelliet ontvanger kunt halen. Door de ET-7500 aan te sluiten op het internet is het mogelijk om via de weblink portal diverse internet diensten te gebruiken, zoals Youtube, Nu nieuws, TomTom verkeersinformatie, Uitzending gemist, Twitter of buienradar.

De Xtrend ET-7500 is uitgerust met hoogwaardige hardware componenten. Hierdoor behoort de Xtrend ET-7500 tot de betere ontvangers. De processor van ET-7500 is een geïntegreerde Dual Core CPU met hoge prestaties, waarin een kosteneffectief 40 nm LP proces en 128k L2 Cache & FPU zijn geïmplementeerd. Met zeer snelle opstarttijd (48 sec) zorgt de nieuwe ET-7500 voor een optimaal hoog prestatiegebruik.

Verder kan de ET7500 worden uitgerust met een interne 2.5"hdd of via de eSATAp poort kan externe eSATA hard schijf of USB apparaat worden aangesloten. Het eSATAp apparaat vereist geen aparte voeding indien deze is aangesloten op de eSATAp poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de kennis welke je hebt opgedaan met  een brakke M7 decoder heb je genoeg kennis in huis.

Alleen als je meer wil dan alleen kijken met je Linux decoder kan je op Sat4all terecht om je kennis over satelliet ontvangst wat op te krikken.

Je verkoper kan je ontvanger zo configureren dat je er geen omkijken naar hebt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je moet er wel iets van kennen

Niet echt een probleem. Ik heb er alleen geen zin meer in (vermoedelijk de leeftijd :grin: ). Ooit begonnen met DOS 3.1.

 

De kogel is door de kerk. Ik heb een Dreambox DM 7020 HD met 2 DVB - S2 satelliet ontvangers gekocht - inclusief USB WIFI. Het model dateert wel van 2011 en de CPU heeft een tragere kloksnelheid dan de nieuwere, maar de reviews waren heel goed. Uiteindelijk wil ik enkel TV kijken!

 

Het zal wel wat zoeken worden, maar ik geraak er wel. Meer dan genoeg kennis hier op sat4all (sommige dingen hier gaan zelfs boven mijn petje).

 

Er is sprake van alternatieve firmware zoals Gemini en Ozooon die je zou moeten laden om de kaartlezer (voor TVV) te activeren...

 

We zien wel...

 

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een hele nette keuze gemaakt. Voor de 'beginner' is goede firmware te vinden... Je kunt met een ingebouwde HDD ook prima opnemen en afspelen... Je kunt gebruik maken van een softcam of als dat niet direct lukt met een CI module..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Om 19.00 uur (wilde eventjes naar het nieuws kijken) werkte alles terug normaal op de Philips DSR 8121. Geen onderbreking meer elke 7 seconden....

 

Meer dan een jaar kon ik enkel 115 (later 119) zenders ontvangen. Nu terug + 500 zenders.

 

Opnemen langer dan 1 min. lukt blijkbaar ook....

 

Eventjes gecontroleerd...update informatie van 25 augustus 2016 is verdwenen. Melding nu: onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...