Ga naar inhoud


welke ontvanger geschikt voor 4.2.2 beelden


joop001

Aanbevolen berichten

Even vlug mijn bevindingen met de TBS 5925 op een Vu+ Zero tot op heden.

 

Ik dacht dat ik de ontvanger gewoon kon blijven gebruiken om in de avond een beetje rond te zappen, en tijdens de dag wat aan feedhunting te doen.

Maar het is wat moeilijker dan dat  :-(

De ontvanger zit ingebouwd in een kast, en de bediening gebeurt via het IR oogje dat meegeleverd wordt met de Zero.

De schotel is een visiosat SMC 120 met merkloze diseqc motor.

Vermoedelijk kan de 5925 niet voldoende stroom geven voor deze motor want het draaien gaat moeilijk.

Heel vaak stopt de motor voor hij op de juiste positie staat.

Ook wanneer ik EbsPro en een laptop gebruik, is het draaien van de schotel een probleem, en gebeurt het meestal niet goed.

Dit is uiterst vervelend, omdat je dan zit te wachten op wat er gevonden wordt, terwijl de schotel gewoonweg verkeerd staat.

Doorlussen is ook geen optie, ik kan de schotel niet draaien als ik doorlus door de TBS, ook niet als ik hem uitschakel van de voeding.

Omgekeerd is niet mogelijk,  de Zero heeft geen LNB out.

 

Mijn zero tuner heeft geen moeite met deze motor, en heb het even getest met een oude Vu+ duo en een dm500se. geen enkele ontvanger heeft moeite met de motor buiten de TBS.

 

Met de hand de schotel juist zetten en dan een blindscan doen:  EbsPro zoekt beter en vind meer kanalen dan een blindscan met de enigma2 ontvanger.

Bij blindscan op de Vu+ Zero kan je niet kiezen hoe groot de stap is naar de volgende frequentie.

Ik denk dat daar het probleem te zoeken is, vermoedelijk zijn de stappen te groot voor het vinden van alle feeds.

 

Ik zal het later eens testen op een schotel met switch en vier koppen,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zomaar een schot voor de boeg: Heb je bij de Tunerinstellingen al Verhoogd voltage geprobeerd?

post-40400-0-78090400-1472598557_thumb.jpg
Wat voor type coax gebruik je? (Even kijken wat er allemaal op de kabel staat).

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...