Ga naar inhoud


dreambox blijft hangen op de zelfde zender


michael1

Aanbevolen berichten

Begrijp er niks meer van!

Langs de sat winkel geweest en die zei alles oke alleen de kaart her activeren!

Dus gedaan en nog niks...

 

Ik moet hem op sbs 6 krijgen maar hij slaat elke keer vast..

Als ik de stekker eruit doe en weer aan zet komt hij op tv drente en als ik schakel naar sbs6 slaat het beeld vast !

Er komt wel onder sbs6 te staan met vermelding11,7 db 23,5E ..

Mss dat iemand mij kan helpen?.

Ooh ja in de lijst staat 11856v29900 2/3 .

 

WIE WEET RAAD?

Als je nu eens zegt welke softcam je gebruikt (vermoedelijk CCcam) kunnen we e.e.a. uitsluiten.

(als het CCcam 2.3.0 is, kan je best een CCcam.prio in de box zetten; anders omschakelen naar een andere softcam)

 

Simpelste is om OpenPLi-4.0 te installeren en oscam vanuit de feed te downloaden. Dan werkt de CD kaart direct.

http://openpli.org/download/dreambox/dm500hd

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je er een nieuwe zenderlijst instaan 

en op sbs6 hd zetten en ook je softcam herstarten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de TS gemailed. Veel nuttigs komt er niet uit. Hij woont in de regio Tilburg/Turnhout en kan niet vertellen wát voor DM500 hij heeft. Ben een beetje bang dat het gaat om een gekochte clone die gewoon brak is. Heb opheldering gevraagd en zelfs aangeboden te helpen, maar het blijft stil aan het front...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je een originele DM500HD? Zou je dolgraag helpen, maar op de scooter naar Tilburg is met nét even te ruig.... Ook al is het er prachtig weer voor.....

Ik geef een tip:

1. Zet de box volledig uit.....

2. Zet de TV op de goede ingang...

3. Houd de stanby knop van de DM500HD ingedrukt terwijl je de box aanzet. Standby knop ingedrukt houden tot de groene LED 3 x geknipperd heeft

4. Op je TV staat nu een info scherm..

5. Maak daar een foto van en plaatst die hier....

 

Je zou een dergelijk plaatje moeten zien...

post-31054-0-93802100-1471337068_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd verhaal, uw box toont 11,7 db op 23,5E bij sbs6, er is dus wel degelijk ontvangst.

Verder schrijf je, “ik ben langs de sat winkel geweest en die zei dat alles oke was, enkel de kaart her activeren.”

Zelfs met een kaart die niet geactiveerd is hoort die box te werken, je krijgt alleen geen beeld op gecodeerde zenders, maar moet wel in staat zijn om te zappen en FTA zenders te kijken.

 

Heb je in de sat winkel uw box zien werken, 9 op 10 dealers gebruiken een eigen voeding die daar ergens op hun werkbank ligt. Als die een eigen voeding heeft gebruikt, zou het best kunnen dat uw box daar wel werkte, die voedingen gaan wel eens vaker stuk.

Hoe oud is dat toestel en heeft het ooit bij u gewerkt.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dreambox 500 hd software weet ik echt niet pli of iets als hij start komt er een boot op!

En schakelt dan naar tv drente en als ik schakel naar sbs 6 slaat hij vast op drente..

 

Ik heb er geen verstand van zover zal duidelijk zijn...denk ik

En wat gebeurt er als je naar BVN zappt?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt een boot op? Je bedoelt daadwerkelijk een plaatje van een boot? Dat zou impliceren dat er een origineel Dream Multimedia firmware op staat. Dit image heeft geen CCcam of OScam ondersteuning!! En een CDS kaart zal daar nooit op opwaarderen... Dus eerst OpenPli of anderszins erop....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.tja, komt maar summier feedback van de TS. Voeding heb ik ook al een keer aangekaart, dat KAN het "euvel" zijn b.v..verder eigen inbreng betreft oplossingen wordt niets mee gedaan. Anders dan box loopt vast blijf het koffiedik kijken..wat meer informatie is wel gewenst. Wat voor schotel? Multifeed? diseqc switch? indien ja, dan kan deze ook nog brak zijn...

 

Ik denk voeding, dus graag even uitproberen met een andere...je zult dingen moeten uit filteren en graag volg de aanwijzingen hier.. :D

aangepast door alfagtv

Visiosat G4 Quatro, Alps bste5-101b (4), Dreambox 800 hd se

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...