Ga naar inhoud


van Visiosat 90x103 naar Big Bisat


HuBit

Aanbevolen berichten

Mooi hè, zonder de schotel bij hoeven te stellen. Ik had het toch al gezegd. Gewoon een kwestie van de calculator creatief gebruiken.

 

Nogmaals dankt!

 

Vanmiddag weer genieten van de Olympische spelen tot in de late uurtjes. 

Rebox RE 4220HD S-PVR, Cahors Big Bisat.

LG Oled 55EF950V

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een enorm signaalopbrengst heb je. Die heb ik nooit behaald met deze schotel icm Vu Uno ontvanger. De Astra 3 stond niet centraal, voor zover ik weet moet dat ook niet uitmaken.....

 

Uiteraard is dat per ontvanger anders. Heb je ook waarden van een originele meter? 

 

Het centraal zetten van de voorkeur satelliet maakt wel degelijk uit. Eerst de skew en elevation volgens de software opgave. Daarna skew en elevation voorzichtig gekanteld totdat er optimaal signaal binnenkwam. De eerste set-up gaf al een waarde van 92% na een de lichte aanpassing nog 5% meer.  Ook de LNB voor elke satelliet ietwat verdraaid in de houder. 

 

Heb geen waarden van een originele meter, wat dat ook moge zijn. Zie daar de meerwaarde niet van in.

 

Voor mij is het belangrijkste een goed beeld bij diverse weersomstandigheden. Bij de regenbuien in de voorbije dagen rond de 94%  kwaliteit en signaal op 100%

 

Weet niet in hoeverre de Relook LNB bijdraagt aan deze mooie resultaten maar ze doen het bijzonder goed voor een smal type.

aangepast door HuBit

Rebox RE 4220HD S-PVR, Cahors Big Bisat.

LG Oled 55EF950V

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duikertje: Ik vermoed dat dat wel iets zou uitmaken maar ik zou zelf éérst proberen om de lnb voor 23,5° oost (Astra 3) beter proberen af te stellen/iets te verschuiven.

 

De Nederlandse (HD) zenders op de Astra 3, want daar gaat het waarschijnlijk om, hebben sinds 31 mei 2016 als gevolg van gewijzigde parameters (lagere foutcorrectie) eerder last van uitval dan daarvoor en dan (HD) zenders op de andere 3 satellieten.

 

Ik heb hier 4 lnb's op een 85 cm schotel op dezelfde 4 satellieten gericht staan en heb vrijwel nooit uitval op een van de satellieten, en dat terwijl zowel de Philips schotel als de Philips lnb's alle meer dan 15(!) jaar oud zijn.

 

NB  Ik ga er wel vanuit dat de Big Bisat perfect staat gericht en afgesteld.

aangepast door Mr DVB

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duikertje: Ik vermoed dat dat wel iets zou uitmaken maar ik zou zelf éérst proberen om de lnb voor 23,5° oost (Astra 3) beter proberen af te stellen/iets te verschuiven.

 

De Nederlandse (HD) zenders op de Astra 3, want daar gaat het waarschijnlijk om, hebben sinds 31 mei 2016 als gevolg van gewijzigde parameters (lagere foutcorrectie) eerder last van uitval dan daarvoor en dan (HD) zenders op de andere 3 satellieten.

 

Ik heb hier 4 lnb's op een 85 cm schotel op dezelfde 4 satellieten gericht staan en heb vrijwel nooit uitval op een van de satellieten, en dat terwijl zowel de Philips schotel als de Philips lnb's alle meer dan 15(!) jaar oud zijn.

 

NB  Ik ga er wel vanuit dat de Big Bisat perfect staat gericht en afgesteld.

Kom er nu achter dat de sterkte schommelt rond de 90% dus moet hem inderdaad bijstellen de kwaliteit is 95%.

Ga het dan meteen proberen met de 23,5 op de nullijn.

Uitkomst volgt dan nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

FelixB schrijft:

 

"Loop al een tijdje te zoeken naar de afmetingen van deze schotel"

 

????, heb je nog nooit van Google gehoord?

Hoe eenvoudig kan het zijn. Je toetst in: "big bisat afmetingen"

 

 

Dan vindt ik 100'en winkels die hem verkopen, maar die vermelden 10 van de 10x niet de afmetingen erbij ;)

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het belangrijk dat ze allemaal de afmetingen vermelden. Als je de zoekopdracht intoetst, dan krijg je onmiddellijk op de eerste pagina al vier sites waar de afmetingen vermeld worden zonder die sites zelf te hoeven openen.

Ik heb het idee dat je een beetje flauw aan het doen bent. Daar zitten we niet op te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou dan gewoon 1 antwoord schrijven met daarin de afmetingen van de big bisat... maar goed...

 

 

 

Antenna width / height 91 cm / 70 cm
aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...