Ga naar inhoud


Hoe is het gesteld met de klantendienst van TVV? Triestig


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mijn Officiële dealer zou TVV samen met Telesat ongeveer 380000 klanten hebben, dit geheel voor zijn rekening aangezien het bedrijf nooit communiceert over interne zaken naar aloude traditie.

Beiden maken deel uit van de grote M7 group dus qua transponder huur en dergelijke zullen ze wel het een ander kunnen afdingen.

De klantendienst zal gezien zijn reputatie wellicht geen grote hap in het budget zijn.

M7 is in zijn geheel een belangrijke speler in Europa, met grote en kleinere afdelingen http://www.m7group.eu/brands/

Ik geloof er niet al teveel van.

Volgens deze site (http://www.belgium.be/nl/over_belgie/land/bevolking) waren er begin 2016     4.822.301 huishoudens.

380.000 klanten, dat zou dus betekenen dat je TVV en Télésat vindt bij 7,88% van de Belgische bevolking, da's zowat in één gezin op 13.

Dat lijkt mij heel veel.

 

Volgens mij is TVV helemaal geen groot succes.

Waarom stoppen ze er dan niet mee?

Als je het vanuit technisch commercieel standpunt bekijkt, dan moeten ze sowieso al een transponder afhuren voor Ketnet, Canvas HD en één HD, en de openbare Vlaamse radiozenders, want die moeten ze gewoon aan de Canaldigitaal klanten kunnen aanbieden.

Dus als ze dan toch die vaste kosten hebben, dan is de redenering van er nog wat zenders bij te doen en dan hebben ze het Vlaamse pakket dat ze kunnen verkopen aan Vlamingen, en ze doen er nog wat Franstalige zenders bij, en dat kunnen ze dan verkopen aan Waalse en Brusselse klanten.

Voor Franstalige klanten is het ook makkelijker uit de kosten te komen, omdat er zoveel Franstalige zenders zijn die al door andere operators uitgezonden worden, en waar ze gewoon kosten mee kunnen delen.

De kost van de transponder waar één HD opzit, kan dus gedeeld worden tussen de Canaldigitaal, TV Vlaanderen en Télésat klanten.

 

In Vlaanderen wordt het voor hen echter steeds moeilijker om nog met Telenet of Proximus te concurreren, vermits er steeds meer Vlaamse zenders in HD uitzenden, en mocht TV Vlaanderen al die zenders ook in HD moeten uitzenden, dan gaan ze gewoon overkop, omdat ze dan teveel transponders moeten bijhuren.

Dus krijgen TVV klanten nog altijd Vijf, en geen Vijf HD, KanaalZ en geen KanaalZ HD, enz.

Voor de rest pronken ze natuurlijk graag met de FTA zenders, waar zij ook geen transponders hoeven voor af te huren.

En als er zenders bijkomen, zijn het bijna altijd zenders die ze met zoveel mogelijk andere pakketten in zoveel mogelijk andere landen kunnen delen (bijv. de Penthouse HD kanalen), je ziet maar weinig nieuwe zenders die exclusief TVV zijn.

De tijd lijkt op dat vlak compleet in het nadeel van TVV te spelen.

Eerst evolutie naar HD, later naar 4K, en dus steeds meer bandbreedte nodig voor een gelijk aantal zenders.

Misschien daarom dat ze nu met hun hybride ontvangers ook via IP uitzenden?

Maar tegelijk is dat een beetje het eigen falen toegeven.

Als je luidkeels roept dat het beeld op satelliet zo goed is, waarom moet je dan ook met IPTV beginnen?

En maakt het dan ook niet dat je als klant weer veel minder mobiel bent?

Je kon je schoteltje opstellen waar je ontvangst had van Astra3, maar nu beginnen ze bepaalde zenders via IPTV uit te zenden, en die kun je dan alleen in België bekijken.

Dan ben je weer het argument kwijt, dat je je abonnement kunt op meerdere plaatsen gebruiken door de ontvanger mee te nemen.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermits ze nooit communiceren over hun over hun interne zaken is alles wat je vernoemt enkel als uw eigen fantasy aan te rekenen, iedereen heeft er het raden naar wat ze plannen en dergelijke.

 

4K neemt niet meer bandbreedte in beslag door de H265 toe te passen en kan ook toegepast worden voor HD.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4K neemt niet meer bandbreedte in beslag door de H265 toe te passen en kan ook toegepast worden voor HD.

 

Klopt.  Sommigen zullen dan wel gaan mekkeren dat de bitrate veel te laag is, en ik zie blokjes (ook als die er echt niet zijn)

 

Je moet maar eens de postings afstruinen waarin de bitrate vermeld word.  Als het voor de huidige h264 niet minimaal 15000 kbps dan is de kwaliteit bedroevend (athans volgens die miereneukers).

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We dwalen af van het onderwerp, terug naar de perikelen met de klantendienst!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook wel eens wat goeds melden van de klantendienst.

Gisterenmiddag een mail gestuurd dat ik me abonnement wilden downgrade naar het goedkoopste abonnement .

Binnen 3 uur antwoord dat dit geen probleem was en ze dit in het systeem hebben gezet en ze de volgende factuur met de nieuwe prijs zullen sturen.

Dus niet alles is slecht bij de klanten dienst 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is dus een juiste constatering

je wordt begrepen en geholpen

of niet begrepen en dus is er geen hulp.

 

 

Wel opletten dat je het houdt op simpele (voor de Nederlanders onder ons 'eenvoudige' ) vraagjes, hoe kan ik abbo downgraden of upgraden, waar moet ik mijn smartcard insteken, ik vind één niet meer, hebben ze een nieuwe frequentie...

 

Tja als ze dàt al niet meer konden oplossen, dan konden ze beter die hele klantendienst opdoeken hé

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...