Ga naar inhoud


Uitschakeling SD zenders op Astra 1


Emekli

Aanbevolen berichten

De zenders RTL4 en SBS6 welke op 17-8-2016 in SD uitgeschakeld zouden worden zijn nog steeds te bekijken.

De tekstbalk boven in het scherm welke het uitschakelen aankondigde is ook al enige tijd niet meer in beeld verschenen.

Zal het nog steeds niet uitgeschakeld zijn iets te maken hebben met het niet goed verlopen van de updates welke CanalDigitaal voor de oude Pace/Philips bakken in uitvoering zou hebben?

 

 

 

Ik denk eerder dat ze willen voorkomen dat de vakantiegangers anders de telefoon bij CDS overbelast laten geraken. :crazy:

 

Het kan, maar misschien wordt het tijdelijk nog even in de lucht gehouden om het uitzendkanaal voor een andere zender geschikt te maken, mogelijk doen ze er wat experimenten op wat met de vrij gekomen ruimte moet gebeuren, of zouden ze het vergeten zijn?

 

Misschien proberen ze nog de koppige NEE klanten over de streep te halen om toch een leuk gesloten M7 Orca ontvanger aan te smeren.

 

Iets anders kan ik niet bedenken, nou ja, een verdwaalde CDS klant op het goede spoor te zetten die alleen op de Atra 1 nog steeds kijkt. Ik moet nog even over, dus wellicht voor mij. :whistle:

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de andere sd zenders is er ook geen enkele die gestopt is op vooraf bepaalde datum. zoek het maar eens op. Ook zenders die veranderen van frequentie blijven soms nog weken ook op oude frequentie. We hebben ook nog bijna een jaar naar Eurosport 2 Internationale versie kunnen kijken na uitschakeling bij CD. Toen hoorde je niemand klagen.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de mediawet moest het SetTopBox pakket op 1 april 2016 verdwenen zijn en dus ook de zenders op de Astra 19.2.Dat is dus nog niet gelukt want nog steeds zijn RTL4, SBS6, NPO2 en NPO3 te zien in sd. Was dus oorspronkelijk de bedoeling om al de sd zenders op deze datum uit te schakelen, wat niet gelukt is. Men is dan maar begonnen met in fazen uit te schakelen, met nu weer even uitstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de mediawet moest het SetTopBox pakket op 1 april 2016 verdwenen zijn en dus ook de zenders op de Astra 19.2.Dat is dus nog niet gelukt want nog steeds zijn RTL4, SBS6, NPO2 en NPO3 te zien in sd. Was dus oorspronkelijk de bedoeling om al de sd zenders op deze datum uit te schakelen, wat niet gelukt is. Men is dan maar begonnen met in fazen uit te schakelen, met nu weer even uitstel.

NPO 3 sd is allang uitgeschakeld, je bedoeld NPO 1 sd.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de bel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

 

De mediawet bepaalt dat er 30 zenders in een pakket aanwezig moeten zijn waarvan een aantal verplicht aanwezig moeten zijn.

CanalDigitaal bepaalt zelf wanneer ze de zenders die dubbel in het pakket zitten uitschakelt. Logischerwijs zijn dat de SD zenders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat bewuste bericht gevonden hier op de lijst, kan die nu niet overbrengen in dit item. Maar om uw verder te helpen, het is een bericht van Sverige op 13 augustus 2015 om 10.30 in #4, gepost in dit Canaldigitaal forum onder de titel "Alleen HD Pakket mogelijk na verdwijnen Settopbox pakket?"  Hij geeft in een citaat een bericht van Canaldigitaal  "Speciale aanbieding voor trouwe klanten"

Het Basis-Pakket tot 1 januari 2016 gratis.

 

U leest het goed. Voor trouwe klanten zoals u doen we graag iets extra's.

Zeker nu de "DE MEDIAWET IS AANGESCHERPT" en uw huidig e tv abonnement binnenkort niet langer voldoet aan de gestelde eisen.

Daarom zullen we met ingang van "1 APRIL 2016" stoppen met het Settopbox pakket en bieden we al een mooi alternatief, met een aantrekkelijke aanbieding.

Dit is een officieel bericht van CanalDigitaal en ze hadden dus wel de bedoeling om op 1 april de sd zenders te stoppen. Ziezo, voor verdere info over die brief Johan45, kan je die zelf raadplegen en daar dan de klepel zien hangen.

 

Met vriendelijke groeten Astro Iris.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat slaat dus nergens op beste astro iris.

Stoppen met het Set Top Box pakket vermeld niet het traject voor het uitschakelen van SD zenders.

CanalDigitaal is daar volkomen vrij in.

Jij suggereerd dat de Mediawet bepaalt wanneer CanalDigitaal de SD zenders moet uitschakelen.

De Mediawet rept daar in het geheel niet over.

 

Besteed je tijd aan nuttige informatie, je vervuild het internet en Sat4all in het bijzonder.!

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen dat het "niet" uitschakelen niet op de aangekondigde datum is geschied wat opvalt.

Ook de tekstbalk welke de uitschakeling langere tijd voor het zou gaan gebeuren al aankondigde is niet meer in beeld de laatste tijd.

Vandaar dat ik er meer achter zoek dan nalatigheid van CanalDigitaal v.w.b de stekker van SBS6 en RTL4 in SD er uit trekken op 17-8-2016 j.l.

CanalDigitaal hult zich zoals gewend in stilte en vind het niet nodig een uitleg te geven over e.e.a

Voor vakantiegangers "de" kans om langer naar herhalingen van herhalingen te kijken op deze 2 zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...