Ga naar inhoud


Oscam + ziggo + Edision mini+


Guff
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Het opgeven van een ATR heeft bij deze kaartlezer geen enkel nut! Aan de hand van de gelezen ATR wordt de snelheid en indeling van de kaart gelezen. Bij een foutieve kloksnelheid leest hij iets anders dan wat je verwacht en kan communicatie gewoonweg niet werken.... Aan deze interne kaartlezer heb je voor Irdeto kaarten niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Net even in Duitse fora en Edision gekeken. Al deze ontvangers hebben issues met de interne kaartlezer. Ze werken gefixeerd op 3.59Mhz en ondersteunen klaarblijkelijk geen 'after ATR' klokverandering..... Voor gecodeerde zenders m.u.v. Viaccess en HD02 zijn deze ontvangers waardeloos. Enige optie is dus een externe kaartlezer...

Dit verklaart het. Helaas pindakaas qua interne kaartlezer.

 

Bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En wat te denken van de rsa- en boxkey?

Die heb ik ingevuld, zie 1e post. Heb alleen niet de volledig keys vermeld

 

 

Sorry, ik zie het, zeker overheen gelezen...

 

Me dreamboxjes zijn na veel jaren trouwe dienst toe aan vervanging

Zie steeds meer downloads in H265 formaat dus vandaar de Edision Mini+

Hoopte daarmee weer een jaar 5 (of meer) vooruit te kunnen en alles zonder problemen te kijken wat ik download

En de VU+ Solo 4k dan?

Maar bekend probleem met dat H.265 materiaal. Moet ik helaas ook allemaal converteren naar H.264. Ik gebruik daarvoor Handbrake. Ik heb dan ook nog eens het probleem dat mijn surround systeem geen AAC herkend, dus moet ik de audio vaak ook nog converteren naar AC3.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik zie het, zeker overheen gelezen...

 

 

En de VU+ Solo 4k dan?

 

Maar bekend probleem met dat H.265 materiaal. Moet ik helaas ook allemaal converteren naar H.264. Ik gebruik daarvoor Handbrake. Ik heb dan ook nog eens het probleem dat mijn surround systeem geen AAC herkend, dus moet ik de audio vaak ook nog converteren naar AC3.

vu solo 4k is leuk maar ik wil eigenlijk allebei me dreamboxen vervangen..

en dat wordt dan een duur grapje :-/

2x 400 = 800

met de edision was ik 2x130 kwijt. Heb ik wel geen 4k maar ik heb ook geen 4k tv...

 

tot nu toe kan ik telkens met goed zoeken films en series met h264 en ac3 vinden maar het wordt wel steeds lastiger :-/

boxje chipje met h265 zou makkelijk zijn nu ik ga vervangen, maar geen must

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...