Ga naar inhoud


fta zenders in hd


chipeter

Aanbevolen berichten

nou dan maar even de vraag ik wilde naderhand deze kopen zgemma star h1 hd combo zodat ik bv satelliet via cccam kan kijken en kabel via de ziggo smartcard of eventueel ook nog een cccam voor ziggo kabel denken jullie dat dit kan en of deze box iets is of misschien toch een andere met de mogelijkheid om beide te kunnen zien tips zijn zeer welkom hartelijk dank alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je met 'via cccam kijken'' bedoeld 'kijken via een payserver dus zonder eigen smartcard' dan ben je op dit forum op het verkeerde adres.

 

Maar we bespreken wel graag hoe je bijv. je Ziggo- en je HD+-kaart op je Zgemma/Vu+/Xtrend e.d. kan gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou probeer de selfsat uit te richten op astra 1 maar schijnt niet te lukken signaal blijft altijd rond de 75 % ongeacht waar ik heen draai kwaliteit blijft nul iemand een idee wat ik fout doe ik heb de reciever  op astra1 ingesteld dan op automatisch moet ik ook een lnb signaal of frequentie invullen en de disc settings heb ik op uit daar ik ja maar 1 sat hoef iemand wat tips hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan maar even de vraag ik wilde naderhand deze kopen zgemma star h1 hd combo zodat ik bv satelliet via cccam kan kijken en kabel via de ziggo smartcard of eventueel ook nog een cccam voor ziggo kabel denken jullie dat dit kan en of deze box iets is of misschien toch een andere met de mogelijkheid om beide te kunnen zien tips zijn zeer welkom hartelijk dank alvast

De Ziggo smartcard moet wel een Irdeto-kaart zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zoek alleen nu de fta zenders maar hoezo krijg ik 75% signaal als ik waar dan ook naar toe richt kabels zijn oke

Ik heb wat moeite met te begrijpen wat je hier zegt.

 

Het is nogal cryptisch.

 

Heb je het nu over de Ziggo kabel of over de satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik heb de selfsat antenne op mijn topfield sat ontvanger aangesloten zonder kaart nu zoek ik op astra1 de fta zenders maar op mijn topfield geeft hij 75% signaal en o kwaliteit  maar het probleem is hij blijft altijd rond de 75% aangeven hoe ik de schotel ook draai zelfs als ik hem met de spiegel op de grond leg moet dit zo zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een satelliet antenne heeft een openingshoek van 1 graden in horizontale en verticale richting.

 

Zo maar een beetje ronddraaien gaat geen beeld opleveren.

Een ontvanger moet eerst signaal ontvangen en op dit signaal vergrendelen voordat je ontvangst kwaliteit kan reageren.

En naar de grond richten zal de ontvangst van ruis opleveren.

Met alle interne versterkers op maximum geregeld kan dat betekenen dat je 75% ruis ontvangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook op de juiste tijd kijken waar de zon staat, in die richting moet je schotel dan gericht staan.

 

http://www.sunposition.info/sunposition/spc/locations.php#1

 

Of je gebruikt deze mogelijkheid.

 

http://www.dishpointer.com/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die zenders zou kunnen benoemen wordt het makkelijker...

 

ik gok op de Sirius/Astra4 op 5 graden oost...

 

daar zitten (FTA) wat zenders uit Ukraine op... en een religieus getinte noorse zender dacht ik...

versleuteld zitten daar Viasat kanalen uit SE/NO/DK  en andere zenders...

 

Wil je de Astra op  19.2 graden oost, moet je verder oostwaarts...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...