Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten


Betekent dit dat de kaart ook meteen "getrouwd" is met de ontvanger?

Ik heb nu twee kaartjes (Nederland en Belgie) en dat zou betekenen dat ik voortaan twee ontvangers moet gaan gebruiken?

Bout zooi  :mad:

 

Ik ben bang dat als de CS techneuten snel een oplossing hebben, ze veel klantjes erbij gaan krijgen, de omgekeerde wereld  :crazy:

aangepast door Max8

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is gekend.  je hebt gewoon (nou ja "gewoon") een RSAkey en Boxkey nodig.

Die achterhalen is het probleem.  Dat gezegd zijnde....

 

In ieder geval ik heb ze niet.

 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor de kaarten zijn niet meteen gekoppeld maar dat kan in de toekomst wel gaan gebeuren.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is gekend.  je hebt gewoon (nou ja "gewoon") een RSAkey en Boxkey nodig.

OK, dan hebben we op zijn minst dus 1 orginele ontvanger nodig, die na het extracten van de boxkey / RSAkey (indien ooit mogelijk) weer als oud vuil in de kast eindigt. 

 

Ik weet wat me te doen staat  :(

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De jongens die kunnen extracten zullen waarschijnlijk weer flink geld kunnen verdienen.....

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zo zou het allemaal kunnen gaan.

Het is alleen de vraag of dit soort monopoly bedrijven mogen, in het verleden heeft CD voor de mensen met andere ontvangers ci modules gemaakt en verkocht en dat geeft hun de verplichting het ook in stand te houden. Zo ook de situatie irdeto en overgang seca.

Het zal in mijn ogen niet zo zijn dat alleen hun tuners mogen, wat zal dat wat teweeg brengen alle bedrijven die tuners maken hebben dan geen bestaansrecht meer en dat lijkt mij een onmogelijke missie voor CD. Het hele satwereldtje stort dan in elkaar, nee ik geloof niet in dergelijke scenario ze moeten wel met een alternatief komen lijkt mij.

Dat een bepaalde groep hier een groot nadeel van ondervinden zal is wel duidelijk maar dat gaat dan om de parasieten van de maatschappij en dat is dus zacht gezegt niet erg.

En wat de gebruikers betreft, ja die zijn ook ook de dupe die moeten dan of een nieuwe tuner kopen of een ci module die deze codering wel aankan. Maar dat is financieel binnen de perken te houden.

Ik wacht het verder rustig af wat komt en kan als mijn tuners het eventueel niet meer zouden doen altijd nog kiezen, kabel of schotel.

Dit gegeven is in mijn ogen het grootste probleem voor CD heel veel mensen hebben andere tuners schakel je die uit door ontvangst onmogelijk te maken gaat het ze erg veel leden kosten en wat bereik je dan als CD.

aangepast door Stinger
  • Like 2

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het gaat gebeuren dat je in de toekomst alleen met CanalDigitaal ontvangers naar de Nederlandse zenders kunt kijken. Flink wat mensen hebben vanwege het bedieningsgemak een TV met ingebouwde satellietontvanger en daarvoor hebben ze de nieuwe oranje-witte CI+ module met ingebouwde chip. Die kun je net zo makkelijk in een losse ontvanger steken als in de sleuf van een tv.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker het comfort en eenvoud is erg belangrijk voor onze sterk vergrijzende maatschappij...

Meer mensen hier op het forum dan enkel ik weten wat bijvoorbeeld de oudere generatie verwarrend vindt en ook als te technocratisch afwijst

(staan meerdere topics over te lezen)

Ofschoon je alles kunt leren, als je maar wilt.

Ook pogingen van de wat oudere forumleden mislukken met een bepaalde combinatie van apparaten en dus een hogere complexiteit.

(staan ook meerdere topics over op ons forum)

 

Als mensen de voordelen ervaren van een eigen receiver keuze dan willen ze ook een onafhankelijke keuze maken.

maar

Als je dan kijkt hoeveel vragen er staan over CCcam en Oscam of CI-Cam modules dan zie je al die hopeloosheid. (en we zien niet hoeveel mensen dat dus al bij voorbaat opgeven en voor KPN of Ziggo kiezen)

 

Je kunt ook * Openembedded Linux * of Enigma Receivers Closed maken > dus voor een deel wijzigingen voorkomen.

En in feite draait ook op veel receivers een closed OS dat lijkt op enigma maar met te weinig comfort.

 

De M7 satbox is al vaak te complex in vergelijking met de Open Receivers maar zeker vergeleken met de KPN settopbox of de Ziggo Horizonbox.

Ook omdat het concept met on-demand kijken bij KPN en Ziggo en per iPad of Pc de mensen aanspreekt.

 

Maar in combinatie met apparaten en *Closed OS* en beveiligde Satelliet Streams bekijken is het OOK eigenlijk heel normaal dat men niet wil dat je manipuleert.

En als er een stel mensen zich toch met manipulatie bezig houden is het ook heel normaal dat er een nieuwe generatie "versleuteling" komt.

 

De kwestie wordt al maar duidelijker dat je afscheid moet nemen van een bepaalde mate van vrijheid (herverdelen thuis en alles opnemen wat er maar komt als compensatie)

De kwestie wordt evenzo duidelijk dat er geen goed werkende receiver aangeboden wordt door CanalDIGITAAL en dan is redden wat er te redden valt ook enkel nog een hopeloze daad van CDS inzake de versleuteling.

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de veranderde versleutelingen die in de loop der jaren de revue hebben gepassert heeft niet kunnen voorkomen dat het zwart kijken eenvoudiger is geworden en het zwartkijken is toegenomen.

 

Het is als dweilen met de kraan open.

M7 en andere providers leven bij de gratie van in de stoel ploffen, biertje erbij en kijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de veranderde versleutelingen die in de loop der jaren de revue hebben gepassert heeft niet kunnen voorkomen dat het zwart kijken eenvoudiger is geworden en het zwartkijken is toegenomen.

 

Het is als dweilen met de kraan open.

M7 en andere providers leven bij de gratie van in de stoel ploffen, biertje erbij en kijken.

Dat kunnen zij natuurlijk gaan doen. :)

Gevolg zal waarschijnlijk zijn dat zij failliet gaan en overgenomen worden.

 

Het beleid, en ik heb het in het verleden al gezegd, is op zijn minst "belachelijk" te noemen.

De bestuurders zijn waarschijnlijk omgekocht door de concurrentie om het bedrijf ten onder te laten gaan.

De directeuren lopen met een dikke zak geld weg en ieder heeft het nakijken.

Iets anders kan ik gewoon niet bedenken, tenzij de beleidsbepalers geestelijk niet in orde zijn en rechtstreeks uit een bekende hamburgertent zijn getrokken bij gebrek aan beter.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een bekend feit dat dit soort beveiligingen door het bestuur als "onkraakbaar" worden bestempeld, vaak zelfs tegen beter weten in. In vaktermen heet dit "Security by Obscurity". Het systeem is veilig zolang niemand weet hóe. Helaas hebben smartcards die ze gebruiken één grote zwakte. Ze MOETEN communiceren met de box. En die communicatie kun je onderscheppen. De smartcard weet immers niet dat het in een ontvanger zit of een logger. Computers worden mede door het gebruik aan internet aan elkaar gekoppeld. Zo is een sleutel in uren te kraken i.p.v. Jaren. Tegen het loggen wordt vanalles ingezet: Baudrate verandering na ATR, verandering na command.. Maar allemaal te achterhalen. Het enig doel om het grensnut te verhogen. Daarmee niet gezegd dat het "eventjes gepiept is", maar blijft mogelijk zolang je over voldoende power beschikt.

 

Enige beveiliging die grote kans van slagen heeft is een ingebouwd systeem wat geen losse smartcard gebruikt. Zo is zonder modificatie geen logging mogelijk en dus veel moeilijker te kraken. Denk maar aan PowerVU wat heel lang potdicht heeft gezeten. Met een gesloten communicatie kun je OTA wijzigingen aanbrengen om zo codes of zelfs algoritmes te wijzigen.... Ook nooit 100% waterdicht, maar heel wat lastiger dan loggen.... Je hoeft ook geen kaarten te vervangen en zelfs geen ontvangers. Je zou dan zomaar van interne Seca naar Viaccess over kunnen gaan.... Geen enkele limiet in deze.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen zij natuurlijk gaan doen. :)

Gevolg zal waarschijnlijk zijn dat zij failliet gaan en overgenomen worden.

 

Het beleid, en ik heb het in het verleden al gezegd, is op zijn minst "belachelijk" te noemen.

De bestuurders zijn waarschijnlijk omgekocht door de concurrentie om het bedrijf ten onder te laten gaan.

De directeuren lopen met een dikke zak geld weg en ieder heeft het nakijken.

Iets anders kan ik gewoon niet bedenken, tenzij de beleidsbepalers geestelijk niet in orde zijn en rechtstreeks uit een bekende hamburgertent zijn getrokken bij gebrek aan beter.

Tja, de roept maar wat. Omgekocht door "de concurrentie"? Wie zijn dat?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de roept maar wat. Omgekocht door "de concurrentie"? Wie zijn dat?

Sky?

En nee, dit soort praktijken komen in het bedrijfsleven maar al te vaak voor.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...