Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Beetje kort door de bocht, er zijn vermoedelijk honderden mensen die een enigma2 kastje hebben zonder ci gleuf, en wat dacht je van die mensen met een Sab of Amiko tunertje zonder CI? 

Als CD zelf fatsoenlijke decoders had geleverd in het verleden, waren zeker die Sab en Amiko boxjes niet zoveel gekocht.

Zou beetje jammer zijn als die allemaal een nieuwe tuner moeten gaan kopen.

 

Als je iets zonder gleuf koopt is het gewoon je eigen stomme fout. :P

 

Mits je de weg naar de afvalbak snel weet te vinden en niet moeilijk doet om een nieuw apparaat te kopen ook weer zonder gleuf die dan weer een paar jaar mee gaat.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb anders nog geen enkel probleem ondervonden op mijn oude DM8000 en VU+ Solo SE i.c.m. OScam. Zowel mijn CDS als TVV kaart gaan nog prima. Ook qua streamen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt er op dat CanalDigitaal niet alleen nieuwe software op hun ontvangers heeft gezet maar dat gelijktijdig ook de uitzendstream is aangepast. Dat verklaart tevens de problemen die nogal wat mensen nu hebben ook met niet CanalDigitaal apparatuur.

 

Welke problemen bedoel je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weet je ook welk deel hier last van zou hebben?

 

Ik heb niets gemerkt, maar er zijn Canaldigitaal zenders die ik nooit bekijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd welke CDS zenders dit zijn...

Mijn vrouw zit in het standaard segment: RTL 4, SBS6, RTL 7, SBS 9 en RTL Lounge vanwege ......

Ik meer Discovery HD, History HD en ONS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nagra/Merlin is niet 'zomaar' te loggen omdat de kaartcommunicatie dan volledig versleuteld is! De waarde in het loggen gaat liggen in de transitie periode! Dus het moment dat ze van tunneled naar native overgaan. Dan worden de RSA sleutels van de kaarten geactiveerd.. Zelfs een dikke kans dat deze al in de Nagra layer van de kasrt aanwezig zijn...

En de firmware ontleden welke ze nu als update naar de philips doosjes sturen?

In het verleden konden we die oude seca doosjes van philips ook programmeren toch?

 

Niet dat ik dat kan, maar er zijn er vast die dat wel kunnen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is veel minder 'makkelijk' als je denkt. Sommige blokken konden zelfs met OSLink niet gelezen worden. Huidige boxen hebben veel meer geheugen en een veel grotere interne 'softcam'. Ook deze data is versleuteld dus 'puur' even uitlezen mag je gevoegelijk vergeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

John Malcom (MKFind) leeft nog hoor... Wel is in Duitsland de (of een ) lid van de Plainkey hack (Irdeto) onder verdachte omstandigheden overleden. Vonden ze bungelend aan een boom.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

John Malcom (MKFind) leeft nog hoor... Wel is in Duitsland de (of een ) lid van de Plainkey hack (Irdeto) onder verdachte omstandigheden overleden. Vonden ze bungelend aan een boom.....

Tsja, dat is dan een verkeerde string.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de diverse problemen die ontstonden toen CanalDigitaal vorige week voor hun vier M7 / Philips DSR-ontvangers nieuwe software beschikbaar stelden, heeft CanalDigitaal op hun webside bij "Meldingen & Storingen" een oplossing staan. Kijk bij: https://www.canaldigitaal.nl/berichten-en-meldingen/ 02-09-2016.

 

Eerder vandaag schreef CanalDigitaal al dat van het reageren op alle Philips afstandsbedieningen hebben we onderzocht en zal in een eerstvolgende software release worden opgelost voor de DSR-8121.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...