Ga naar inhoud


auto start niet meer.


edbe

Aanbevolen berichten

  • Moderator

de kleur van de rook en de geur kunnen veel vertellen wat er mis is.

 

Draai de vuldop voor de olie eens los en kijk of er een bruin-achtige ,witte smurrie of schuimachtige zooi aan hangt. Zo ja, maak daar eens een foto van.

verwarm de bougies eens per stuk met een vlammetje (aansteker ofzo, moet wel heet genoeg worden).

Knettert het vlammetje? dan heb je water in de zuigers en dat geeft al een indicatie dat de koppakking kapot is.

 

Haal de bougies eens uit de motor en draai dan eens aan de dynamo en kijk in de vuldop opening voor de olie.

Zie je daar van alles in bewegen? Zo ja dan is de distrubutie riem niet kapot. Zie je niets bewegen dan einde motorblok.

Hoe zien de bougies er uit? zijn ze kletsnat van de olie? dan kleppen of zuigers kapot. Ook einde verhaal.

 

Zo zijn er nog meer testjes wat je doen kan.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

tijdens de vakantie is onze 2e auto-tje gestald bij kennissen.

die hadden na paar dagen de auto geleend maar waren niet ver gekomen.

ze vertelde dat de auto uitviel...en daarna een stinkende rook ruikte.....

nu start de auto ook niet meer......de anwb is langs geweest en vertelde dat er niks mis was met de elektronika

en vertelde dat het garagewerk wordt.....maar de garage waar ik altijd ga is nu met 2 weken vakantie.

 

weten jullie wat het kan zijn??

het gaat om een Nissan Micra uit 1999.

we overwegen om een andere te kopen of toch deze weer te laten maken.....

Slaat de motor niet aan maar draait hij wel op de startmotor ?

Kwam de rook uit de uitlaat of onder de motorkap vandaan ?

Als je de contact sleutel omdraait , gaan dan alle controle lampjes aan ?

 

@ Mojo , kulas ?? ik gok op koppakking .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat nog al eens voorkomt bij dit type nissan  is het gasklep huis deze is eenvoudig te repareren

gasklephuis demonteren het dekseltje waar de electronica achterzit kan je voorzichtig los maken met

stanlymes  (zit vast gekit) alle soldeerverbindingen goed doorsolderen en weer netjes dicht maken en monteren

dit komt nogal eens voor bij dit type auto zeer grote kans dat dit de oorzaak is sympthone wijzen in die richting

plots stil vallen en niet meer willen starten 

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ trust.

 

Met kulas kan ook een cilinderkop bedoeld worden.

 als de koppakking kapot zou zijn loopt de motor bijna altijd nog op 1 of meerdere cylinders indem als er een krukaslager uit zou liggen 

 of de motor zou vastgelopen moeten zijn  maar dan zou de startmotor ook niet meer draaien. ook de distiubutieriem is uitgesloten

omdat er op dit type motor een ketting ligt i.p.v. riem voor zover mij bekent

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaat de motor niet aan maar draait hij wel op de startmotor ?

Kwam de rook uit de uitlaat of onder de motorkap vandaan ?

Als je de contact sleutel omdraait , gaan dan alle controle lampjes aan ?

 

@ Mojo , kulas ?? ik gok op koppakking .

 

motor slaat niet aan.

er waren mensen die de rook zagen en ruikte, waarvan daan onbekend.

alle lampjes branden bij draaien contact sleutel.

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Wavefield T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ trust.

 

Met kulas kan ook een cilinderkop bedoeld worden.

Lijkt me inderdaad toepasselijker .

Gezocht op : kulas ... Stootbodem / bodem van kanon .

Vreemde talen worden geweerd op dit forum , misschien Vlaams daar ook maar bij doen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

motor slaat niet aan.

er waren mensen die de rook zagen en ruikte, waarvan daan onbekend.

alle lampjes branden bij draaien contact sleutel.

Er word hier zomaar wat aangenomen en geroepen zonder details te kennen .

Matchless en Metropar gaven goede tips .

Ik heb altijd een simpele gereedschap koffer aan boord met daarin o.a. een bougie om bij panne snel te kunnen zien of er vonk is om zonder veel sleutelwerk ( afdekkappen )

Als je gezien hebt dat de kleptuimelaars bewegen , steek dan een bougie aan de kabel ( of penbobine , ik ken deze auto niet ) en houd de metaalzijde van de bobine tegen het motorblok en laat iemand starten .

Vraag is , heb je vonk ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de vonk is er....

dan is waarschijnlijk zoals ik al  vertelde het gasklephuis de oorzaak gooi er maar een klein beetje

benzine langs in druppel of 30-40 en dan zal de motor waarschijnlijk heel even aanslaan

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nog nooit. Als jij even verteld wat je bedoeld dan zet ik het om in Nederlands :grin: :grin:

Een koppakking (in Vlaanderen ook wel met de Franstalige term joint de culasse aangeduid) is een afdichting die zich bevindt tussen het motorblok en decilinderkop. Het nut van de afdichting in algemene zin is hetzelfde als die van een rubberen ring op een glazen weckpot: de vorming van een vloeistof- en gasdichte afdichting. Een koppakking moet daarenboven tegen hoge gasdrukken bestand zijn.

Door veroudering (corrosie) en gebruik vertoont een koppakking slijtage, zodat in de loop der jaren vervanging nodig zal zijn. De meest voorkomende lekkage is die tussen de verbrandingsruimte en een koelwaterkanaal. Een lekkende koppakking kan verschillende gevolgen hebben: van kleine olielekkage, minder vermogen door lagere compressie tot koelwaterverlies en oververhitting. Een lekke koppakking komt vrij veel voor, bij zowel benzine- als dieselmotoren en ongeacht de fabrikant van de motor.

Vervanging is in theorie eenvoudig, maar kost in de praktijk vooral bij moderne auto's flink wat tijd, doordat veel onderdelen verwijderd moeten worden, voor de cilinderkop gedemonteerd kan worden. Zeker bij de moderne injectiemotoren is dat het geval. De kosten voor een reparatie zitten dan ook voor meer dan 95% in arbeidsloon. De koppakking zelf kost vaak maar enkele tientallen euro's. De bouten van de cilinderkop moeten aangedraaid worden met een momentsleutel, in meerdere stappen en in een door de fabrikant voorgeschreven volgorde.

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

word soms ook met een k geschreven kulas of frans culasse

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...