Ga naar inhoud


Bij volgende flash gelijk toegang hebben tot opgenomen programma's


Emekli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja langzaam ga je van hot naar her..

 

als je een verbindingsprobleem tussen de duo2 en de laptop hebt ga je toch geen harddisc formateren of je image flashen?

ook een backup instelling heeft ergeen invloed op

 

enkel de juiste manier van delen en beschikbaar stellen bepaald de verbinding

en dan wel nog of windhoos middels uitzonderingen van uw firewall naar het IP adress mag en of dat een betrouwbaar adres is..

 

zo ja is er per ftp geen enkel probleem tussen DUO2 en Laptop (tenminste niet als je samba workgroup juist hebt ingesteld op de laptop en VU

en het root paswoord van de DUO2 aanmaakt via afstandbediening en menu of via telnet.

allemaal bekende procedrures.

 

sind een lange tijd is het zo dat je het paswoord dat default leeg is aan moet maken voor toegang per ftp en dreamboxedit

daarna is FTP toegang met hetzelfde paswoord mogelijk

root

wachtwoord

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, heb ff tijd, maar moet zo dadelijk weer op pad met de familie.

Jammer dat ik dit probleem net nu heb.

Eigenlijk ben ik tot half oktober druk met familie en op en neer reizen naar Antalya voor onderzoeken daar in het ziekenhuis.

 

Om het kort te houden,

- ik kan gewoon TV kijken en opnemen

- de lijst met opnames kan ik weer gewoon benaderen

- drie zaken zijn "corrupt": het zenden van de zenderlijst naar ontvanger, moet dan handmatig rebooten,

  kan met mijn tablet Vu+ app niet meer streamen en WEBif gaat ook niet.

 

Dus na half oktober zal ik 'ns echt aan de slag gaan, want weer tijd en dat probleem wil ik opgelost zien.

 

Hopelijk kan ik zolang wachten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer even tijd en via DBE zie ik dat bij HTTP Poort de waarde op 80 (normaal 80) staat.

Dit is altijd zo geweest.

Bij test IP staat: Test IP Connectie en als ik de test doe staat er  Fout bij verbinding Dreambox op IP adres 192.168.X.X (poort 80).

 

Zou dit het probleem kunnen zijn?.

 

Hoe kom ik nu achter het juiste poort nummer, kan ik dat ergens vinden in het VTi menu, ben al op zoek gegaan,

maar vind het niet?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss eens het adres van de box daar invullen en de box op fixed ip zetten dan kan dat niet meer veranderen.Anders blijf je zoeken.Om de interface na opladen kanalenlijst en boeketten te herstarten moet je een vinkje zetten in DBE.Ook enigma2 settings kiezen in DBE.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss eens het adres van de box daar invullen en de box op fixed ip zetten dan kan dat niet meer veranderen.Anders blijf je zoeken.Om de interface na opladen kanalenlijst en boeketten te herstarten moet je een vinkje zetten in DBE.Ook enigma2 settings kiezen in DBE.

 

Helaas ben ik een "nitwit" op dit gebied.

 

Ik ben nu aan het kijken in DBE bij opties.

 

Het adres van de box, IP adres?, staat goed, fixed IP kom ik niet tegen.

 

Het vinkje staat er al jaren en Enigma 2 settings klopt ook.

 

Wegens familie bezoek, kan ik morgen pas weer reageren, met excuses.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fixed ip zet je in de box.Je schakelt dan DHCP uit.Zo behoud de box steeds hetzelfde adres en dat geef je in DBE als adres.Je stelt dit allemaal in onder opties.Daar maak je de gegevens van je box aan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

fixed ip zet je in de box.Je schakelt dan DHCP uit.Zo behoud de box steeds hetzelfde adres en dat geef je in DBE als adres.Je stelt dit allemaal in onder opties.Daar maak je de gegevens van je box aan.

 

Ik geloof je helemaal, maar in bericht 19 schreef ik dat het probleem, volgens mij, om de poort 80 gaat.

Ik gebruik nu al jaren een Vu+ en nog nooit een probleem op dit gebied gehad.

Het enige waar ik aan denk, een paar weken geleden had ik nog al veel uitval van internet.

Niemand hier in de buurt had dit, alleen ik.

Diverse malen gebeld met de centrale en dan na enige tijd was het internet terug.

Nu heb ik weer constant internet, maar misschien is een poort in de router veranderd.

Misschien zit ik er helemaal naast in mijn gedachten, maar ik wil gewoon weten waar ik de poort kan veranderen.

In DBE staat dus 80, dit kan ik aanpassen, maar met welke waarde?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het volledige netwerk als eens enkele minuten zonder spanning gezet

dus zet je hele huis 5 min zonder stroom..zodat alles gewoon terug op 0 begint

 post-41606-0-63043800-1472379057.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het volledige netwerk als eens enkele minuten zonder spanning gezet

dus zet je hele huis 5 min zonder stroom..zodat alles gewoon terug op 0 begint

 attachicon.gif

 

elektriciteit_installeren_1314120433.jpg

Leuk bedacht, maar dat is niet nodig, hier valt den elektriek regelmatig uit, een paar keer per week.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... maar daar tegenoverstaande heb je wel mooi weer, je kunt immers niet alles hebben.

We kennen elkaar nu wat beter, maar ik vind het helemaal niet grappig.

Heb ik eindelijk mijn nieuwe Duo 2 en dan al een probleem.

Ik weet dat het niet aan de box ligt en denk met mijn simpel verstand op dit gebied dat het aan de poort moet liggen.

Eerder gezegd, dit wordt aan gegeven in DBE bij: test IP

Connectie.

En dan gaat het om de poort, iemand moet toch weten hoe je wat nu 80 is kan veranderen, waar vindt ik die andere waarde?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de box MENU>PLUGIN>OPENWEBIF  : daar zie je de poort en kan je ze instellen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp jouw frustratie en het spijt mij dat jij deze als grappig bedoelde opmerking niet kunt waarderen.

Nou, ik overdrijf misschien een beetje, maar dit probleem duurt mij nu echt te lang.

En had ik nu geen familie hier, had ik zeeën van tijd.

Mijn probleem is zeker niet de familie, ik ben het probleem, want ik heb nooit geen geduld.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...