Ga naar inhoud


Bij volgende flash gelijk toegang hebben tot opgenomen programma's


Emekli

Aanbevolen berichten

op de box MENU>PLUGIN>OPENWEBIF  : daar zie je de poort en kan je ze instellen.

Zal na het eten eens kijken of deze plugin voorhanden is in VTi, i.i.g. bedankt vor de tip.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bij de ene plugin en de ander applicatie.Hangt van je image af en dus ook eigen voorkeur. :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevonden, maar wat blijkt hier staat bij HTTP poort ook 80.

Bij de test in DBE staat dat dit een verkeerd nummer is.

Het wordt voor mij alleen maar ingewikkelder.

Ik heb op mijn tablet een signaal meter, heb alles opniew ingevoerd met poort 80, krijg ik bij opslaan: wrong streaming port. Dus het moet in de poort zitten.

Morgen kijk ik wel weer hier, de familie wacht.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de ene plugin en de ander applicatie.Hangt van je image af en dus ook eigen voorkeur. :)

Dat klopt maar als je weet dat TS uitsluitend VTI gebruikt en geen ander Image dan is het net zo handig om gelijk het goede pad op te geven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevonden, maar wat blijkt hier staat bij HTTP poort ook 80.

Bij de test in DBE staat dat dit een verkeerd nummer is.

Het wordt voor mij alleen maar ingewikkelder.

Ik heb op mijn tablet een signaal meter, heb alles opniew ingevoerd met poort 80, krijg ik bij opslaan: wrong streaming port. Dus het moet in de poort zitten.

Morgen kijk ik wel weer hier, de familie wacht.

Probeer eens bij de instellingen van OpenWebif het poortnummer te wijzigen in b.v. 8088 of zoiets.

Controle daarna op jouw laptop of tablet of je OpenWebif met de nieuwe poort 8088 kunt openen.

 

Zo ja, probeer dan nog eens om in DBE met deze poortnummer 8088 de test uit te voeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je hem zo ook ingesteld de dreambox edit tool 

 

 

 

 

 

 

post-41606-0-06483600-1472415153_thumb.png

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je hem zo ook ingesteld de dreambox edit tool 

 

attachicon.gif3.jpg

attachicon.gif4.png

attachicon.gif5.png

attachicon.gif6.png

attachicon.gif7.png

 

Ja, alles exact het zelfde en bij 1 krijg ik de foutmelding:

 

Fout bij verbinding met Dreambox op IP adres 192.168.X.X poort 80.

 

Verder geprobeerd om middels menu  een vast IP adres te geven, lukte niet.

Daarna HDCP weer op ja gezet en met netwerk test gekeken of alles klopt.

Nu wil nameserver niet meer groen worden en kan ik de zenderlijst niet meer ophalen van de box.

Dus het probleem is verergerd

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens bij de instellingen van OpenWebif het poortnummer te wijzigen in b.v. 8088 of zoiets.

Controle daarna op jouw laptop of tablet of je OpenWebif met de nieuwe poort 8088 kunt openen.

 

Zo ja, probeer dan nog eens om in DBE met deze poortnummer 8088 de test uit te voeren.

Dit heb ik ook al gedaan, maar zoals ik er over denk, kan je wel -tig combinaties proberen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even later....,

 

Een schreeuw van verbazing, heb de box met de netschakelaar uitgezet**, even gewacht,

weer geprobeerd de zenderlijst op te halen en dit lukte.

 

Toen enkele wijzigingen in de lijst gemaakt en deze opgeslagen, daarna weer naar de box gestuurd en er kwam geen fout mededeling meer en de veranderingen klopten.

 

**:  Vraag niet hoe het kan, want of je nu een stroom uitval hebt, of je simuleert dit met de netschakelaar te doen,

het principe blijft het zelfde.

 

Dus de verbinding is weer normaal zonder problemen, hoe het kan snap/weet ik dus echt niet en bovendien

heb ik dit probleem in de zes jaren dat ik een Vu+ heb nog nooit gehad.

 

Dit wordt direct, nog voor het ontbijt, eerst een Duvel om de ellende weg te spoelen.

 

Ik hoop dat dit euvel zich niet meer voor doet en dank allen voor het meedenken en suggesties.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder geprobeerd om middels menu  een vast IP adres te geven, lukte niet.

Daarna HDCP weer op ja gezet en met netwerk .....

Begrijp ik nu goed dat jij de DUO2 bij Netwerk instellingen op DHCP hebt staan?

Als dat zo is dan kan dat onder omstandigheden problemen met de verbinding veroorzaken.

 

Mijn advies is zet blijvend een vast IP-nummer in de DUO2 en ik zou dit nummer ook in de router vastzetten of een nummer kiezen welk buiten de DHCP range van de router zit.

 

Of met deze actie de problemen achterwegen blijven weet ik niet maar het zal zeker helpen om de problemen te verminderen dan te voorkomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik nu goed dat jij de DUO2 bij Netwerk instellingen op DHCP hebt staan?

Als dat zo is dan kan dat onder omstandigheden problemen met de verbinding veroorzaken.

 

Mijn advies is zet blijvend een vast IP-nummer in de DUO2 en ik zou dit nummer ook in de router vastzetten of een nummer kiezen welk buiten de DHCP range van de router zit.

 

Of met deze actie de problemen achterwegen blijven weet ik niet maar het zal zeker helpen om de problemen te verminderen dan te voorkomen.

 

Ja, bij mij staat dat al vanaf dat ik een Vu+ heb op DHCP en al die tijd zonder problemen.

Een enkele keer moet ik het IP adres veranderen in DBE.

Een vast IP nummer lukt mij niet, misschien, als het niet te veel moeite is,  kan je eens sceenshots hier van via een PM sturen.

 

Maar iets dat normaal goed werkt, durf ik niet snel te veranderen.

 

Zo nu weer naar de familie, we gaan een tocht in de koele bergen maken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat er niet lukt bij het vastleggen van een vast IP-adres in de DUO2 dus misschien even uitleg wat er feitelijk niet lukt.

Tevens is er niet geheimzinnigs aan dus dat kan gewoon via dit forum.

 

Via Menu - Instellingen - Systeem - Netwerk - (W)LAN-verbinding - Adapter instellingen de 2e regel Automatisch IP verkrijgen (DHCP) op NEE zetten.

 

Nu blijft de eerder al via DHCP verkregen IP-nummer staan maar het is raadzaam om hiervoor een nieuw vrij IP-nummer in te vullen welke buiten de DHCP range van de router ligt.

De ingestelde DHCP range kun je in jouw router opvragen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

juergen, dat ligt ook een beetje aan de router en de default voor DHCP

 

bij mijn fritzbox moest ik een IP vast kiezen daar er anders bij een herstart van meerdere apparaten de VU een ander IP kreeg toegewezen

en

bij mijn KPN easybox v9 kreeg de VU altijd hetzelfde IP toegewezen via DHCP.

 

dat weet je pas na wat oefening :grin:  van een paar maanden

 

Prettig is als je er niets aan hoeft wijzigen, dan zijn alle app's op de juiste adresering ingesteld en je dus altijd direct verbinding hebt, vooral als de windows firewall ook vaker lastig doet

(het lijkt immers een nieuw apparaat met een ander Ip-adres dat niet zomaar toegang krijgt en andersom daar je niet zomaar mee mag verbinden)

 

betekend wel dat je altijd na een flash eerst het ipadres inricht op de VU voordat ie in je workgroup hangt

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien toch verdeelde meningen en omdat ik met DHCP al die jaren dat ik een Vu+ heb nog nooit problemen heb gehad houd ik het daar maar bij.

 

Toch nog eens, iedereen bedankt voor hun input.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...