Ga naar inhoud


Slecht beeld door boom van gemeente


haelewyn

Aanbevolen berichten

De boom staat wel op 1,10 meter van de scheidingsmuur.    Daar zou ik misschien een reden hebben om te zeggen dat die boom er niet had mogen staan.

Om de boom staan ook struiken (groenstrook). In dat geval mag de boom daar gewoon staan want de gemeente is niet achterlijk. Ze weten precies wat ze doen. Overlast van blad hoef je je ook niet op te beroepen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar de bomen van de gemeente mogen net als die van de buren niet met de takken over de erfgrens komen.

Is dat wel zo, dan vraag je of ze de overhangende takken willen verwijderen. Doen ze dat niet binnen een bepaalde termijn, dan heb je het recht de overhangende takken zelf te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaf me wel een idee met je tekst uit NL , theparasol. Ik heb het even op internet in BE gezocht en kwam met het onderstaande.
Sorry dat ik nog geen foto's heb  geplaatst hoor. Maar dan wordt het allemaal wel heel herkenbaar.
De schotel KAN naar een andere gevel verhuizen maar dat is veel werk op alle vlak (kabels, plaatsing, etc) en dan hangt hij hoog en onbereikbaar voor de laddertjes waar ik maar over beschik. Ik zou dat dan ook door een installateur moeten laten doen die over het nodige materiaal en ervaring beschikt. 
Een alternatief is enkel nog naar Astra2 kijken en een ander tv systeem in huis halen, maar daar heb nu ik even geen zin in... Opdat de gemeente lustig bomen zou kunnen planten waar ze het maar gedacht hebben.

 

Eén ding is me al opgevallen :

 

De gemeente liet twee weken lang niets weten. 
Ik heb dan zelf terug gebeld. 
De persoon die ik aan de lijn had zei me, alhoewel ik enkel vroeg om te snoeien of eender welke oplossing :   'We gaan die boom niet kappen omdat jij tv zou kunnen kijken'. Toen ik zei dat ik daar nog niet zeker van was gezien de boom maar 1 meter van mijn scheidingsmuur staat en ook de vraag tot kappen voor mij een mogelijkheid is EN ik kan bewijzen dat de sat installatie er al verdomd langer hangt dan die boom er staat, werd toch onmiddellijk een afspraak ingepland om naar de boom te komen kijken en een oplossing te bedenken. We wachten nu weer enkele dagen af..

 

Gevonden teksten :    BOMEN EN HAGEN

Aanplantingen in de tuin zijn niet vergunningsplichtig. Bomen moeten volgens het veldwetboek 2 meter afstand houden van de perceelsgrens. Hagen die niet gemeenschappelijk op de perceelsgrens geplant worden moeten minstens 50 cm van de perceelsgrens staan. 
 

 

1. De afstand van de beplantingen 
Art 35 VW (veldwetboek) maakt een onderscheid tussen hoogstammige en laagstammige bomen. De wet verwijst naar vaste en erkende (plaatselijke) gebruiken maar wanneer die er niet zijn, dan wordt de afstand voor hoogstammige bomen bepaald op 2 meter van de scheidingsgrens en op 0,5 meter voor de laagstammige. De rechtspraak heeft hoogstammig gedefinieerd als (minstens) 3 meter. Wanneer die hoogstammige bomen gebruikt worden als haag, zoals beuk of meidoorn, dan mogen ze evenwel op 0,5 meter geplaatst worden. 

 

ART. 36. De nabuur kan de rooiing eisen van bomen, hagen, heesters en struiken die op een kortere afstand geplant zijn dan de wet bepaalt.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.   De antenne staat gemonteerd op een scheidingsmuur.    Buren aan de andere kant. Keuken van de buren zelfs.

Over het muurtje, waar de boom staat, is er een parking van een appartementsgebouw. De grond is publiek toegankelijk en iedereen kan er parkeren (publiek domein en onderhouden door de gemeente).

Ik was gisteren nog even aan het kijken naar die andere oplossing, zij het geen goede :  monteren op een muur .. Maar ook daar kijkt de antenne op een gebouw of op een boom als die over enige tijd nog wat hoger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

ART. 36. De nabuur kan de rooiing eisen van bomen, hagen, heesters en struiken die op een kortere afstand geplant zijn dan de wet bepaalt.

 

En maakt de wet verschil tussen overheid (gemeente) of privé? Volgens mij niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er helemaal niks aan doen, ik had hier zelfs 2 eiken bomen staan, beide rond 18+ meter hoog, eentje stond hart 5,5 m van de gevel af.

Volgens de wet mag een boom grootte klasse 1 minimaal 6 meter met hart van de boom van de gevel af staan, maar mocht er helemaal niks aan doen.

Kapvergunning(heet nu omgevingsvergunning) aangevraagd, afgewezen, maar mocht de niet verleende vergunning wel even afrekenen. Bomen zijn wel weg ondertussen, ze zijn gestorven....

Behalve als de bomen in de weg staan op gemeente grond, bijvoorbeeld ergens waar huizen gebouwd gaan worden, en de gemeente weet dat er een mogelijk is dat er problemen komen door buurtbewoners voor de omgevingsvergunning, worden ze gewoon op een zondag morgen omgezaagd, door de gemeente zelf. Want als ze om liggen, liggen ze er....

Dat is voor T.S. ook waarschijnlijk de eerste en makkelijkste oplossing, niks vragen gewoon doen, even wat materiaal inschakelen omzagen, opladen en doen of je neus bloed.

 

PS

Dit is geldig voor de Nederlandse wet.i68168.pdf

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

verschillende keren met de gemeente gepraat tot er een verantwoordelijke langs geweest is van het 'groenbeheer' vandaag. Die heeft een paar van zijn mensen opgebeld en 10 minuten later zijn ze met de kettingzaag door geweest. 
Alles kan met een beetje goede wil..
De boom is nu wel een stuk kwijt aan een kant.    Waarschijnlijk is het daarmee opgelost.

Op lange termijn ofwel verhuizen (was ik al van plan) ofwel andere TV oplossing in huis halen.  
Tv Vlaanderen wordt toch altijd duurder maar is uiteindelijk wel nog goedkoop voor mij. ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...