Ga naar inhoud


Slecht beeld door boom van gemeente


haelewyn

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Staan de LNB's wel op de juiste hoogte?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar geen signaal is helpt ook een grotere schotel niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het volledig mee eens. Maar het gaat hier om storing, dus zwak signaal. Dan helpt een grotere schotel echt wel. Die heeft immers een grotere oppervlakte waardoor er meer signaal binnenkomt, en met een beetje geluk valt dat ook langs die boom (als die maar niet nog groter wordt)

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat de ontvangst bij geen wind gewoon goed is. 
Ik heb wel nogal weinig regenreserve maar dat schijnt gewoon te zijn bij een Bisat met 3 of 4 koppen.
De LNB's zitten nog altijd los in de houder en geven een goed signaal , denk ik. Al kan ik niet vergeliken met andere installaties. Ik ken enkel die van mezelf.

Vroeger zat er een ALPs in het midden. Tijdelijk vervangen door een andere die ik nog liggen had en die past er nog net in. De plaatsing op zich maakt niet dat ze 

verschuiven of uit de richting gaan. Ik denk dat Ceesv ook bedoelt of de LNB's wel helemaal op hun plaats gezakt zitten in de houder. Daarop kan ik enkel bevestigend antwoorden.

 

Ik heb een M7 sat801 nu. Ik weet het .. niet het beste toestel op de markt :-)

 

Ik geef enkele signaalsterktes :   

ASTRA 3 op  

History HD :  76 signaal,  80 kwaliteit

National Geo  78 signaal  79 kwaliteit

EEN HD    76 signaal  82 kwaliteit

NED 3       idem

NED 2       78 signaal   83 kwaliteit

 

ASTRA 2 geen problemen gehad en nog altijd ok, dus die sla ik even over

 

ASTRA 1 

infokanaal TVV    signaal 74   kwaliteit 80

Het is misschien moeilijk aan te nemen maar ik kan echt geen kant meer op met de antenne. Dit is echt de enige redelijke plaats.
Als ik verhuis naar een andere muur kijk ik voor het grootste gedeelte op een gebouw en hangt mijn antenne over het openbaar domein.
Ik weet niet of er dan van die kant geen klachten gaan komen. 
Ook zou dat betekenen dat mijn antennekabel gevoelig ligt voor vandalisme.  
Dus probeer ik het even anders op te lossen.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik tijdens de sun outage (zie google!) periode eens goed onderzoeken, hoe de boom staat ten opzichte van de satellieten die je wilt ontvangen. Dan kan je steeds tijdig weer eens met de gemeente aanpappen...

 

Verder verhindert de grote LNB in het midden, dat je met je drie LNB's de boog van de Clarke Belt goed volgt. Als ik jou was zou ik hier op dit forum de plaatjes van geinstalleerde BiSat-beugels eens goed bekijken, hoe die zijn geinstalleerd.

De jouwe kan echt beter, lijkt me!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was er meer wind... Niet te bekijken beeld. 
Doordat de top uitgedund is helt hij bij wind nu iets makkelijker over. Bijgevolg heeft het snoeiwerk het probleem vergroot en niet verkleind.

 

Antwoord op de vraag van TonskiDutch :   het is dus volgens mij de schotel en niets anders.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Boomtop tuien ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...