Ga naar inhoud


Email account in Windows 10


marcow

Aanbevolen berichten

 

ude situatie      :  naam  account1    :   hans   met een eigen wachtwoord   hier komt de mail op mijn laptop en telefoon binnen

                              naam  account2        hans0  met een eigen wachtwoord  deze gebruik ik als ik webmail wil gebruiken

 

Allebei  onder  POP3

 

 

 

Oke dat is de naam van je account.

 

Maar je account heeft toch ook een gebruikersnaam en paswoord.

 

De mail die je leest op je webmail is toch dezelfde veronderstel ik dan die je binnenhaalt via je laptop?

Dus dan moet je gebruikersnaam en paswoord van de twee accounts hetzelfde zijn.

 

mvg 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ,

Nog even ter verduidelijking:

 

Ik had eerst 1 account voor email   ( hans) totdat ik na een verhuizing geen webmail meer kon lezen als ik op een vakantieadres  was.

 

Na lang zoeken kwam ik er op de website van Xs4all  achter dat er een 2e account stond ( hans0 ) met een ander wachtwoord ; als ik hiermee inlog kan ik wel mijn webmail zien.  

Omdat ik het 2e account  ( marco0 ) niet durf te verwijderen  heb ik het zo gelaten.

 

Ik kan  op mijn oude laptop en telefoon nog gewoon email ontvangen met het 1e account en bijbehorende wachtwoord; volgens de medewerker van Xs4all zou dit niet moeten kunnen en adviseert hij

op mijn nieuwe pc  het 2e account te gebruiken ( dus hans0 ) en pop3  te veranderen naar imap

Dat heb ik gedaan maar geen resultaat

Ik voer de email accounts in via de app die op het bureaublad staat:

Ik heb nu beide email-accounts ( hans en hans0  met eigen wachtwoord )   ingevoerd en aan elkaar gekoppeld maar nog geen resultaat.

 

Op het scherm EMAIL,AGENDA en CONTACTPERSONEN staat nu :

 

Pictogram Enveloppe      :   hans

Pictogram Enveloppe      :   hans0

Ander Pictogram             :   outlook

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

in Thunderbird moeten de gegevens ook ingegeven worden, en als daar wat fout is gaat het ook niet werken.

 

Volgens mij gooit hij wat door elkaar.

 

Outlook hoort, of is van office en daar staat geen app van op het bureaublad.

 

Dus outlook openen en daar de juiste gegevens invullen via bestand en account instellingen

Want daar ben je deze vraag toch mee gestart !

 

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,  bij het invoeren van mijn emailaccount krijg ik nu een melding :  De instellingen voor uw account  hans0  zijn verouderd.

Ik kan nu kiezen voor herstellen of negeren

 

Kan ik kiezen voor herstellen.

 

Ik zie dat als ik bij het OUTLOOK pictogram kijk  dat dit bestemd is voor Microsoft mail ; dit had ik dus foutief aangegeven in mijn 1e bericht .

Ik heb mijn email- account ingevoerd onder geavanceerde configuratie en dus niet bij Outlook

 

Mvg Hans

 

P.s  Ik heb nooit problemen gehad met het invoeren van email accounts op mijn laptop , telefoon en onder Windows XP en Vista

Ik vind Windows 10 tot heden niet gebruiksvriendelijk.

aangepast door marcow
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is voor mij ook een beetje verwarrend...  en dat een mail client zegt dat je gegevens verouderd zijn klinkt vreemd...

 

Als je het hebt over Outlook, het programma van Microsoft, wat gewoon een erg goede mail client is, is het best eenvoudig om de boel aan de praat te krijgen... je moet uiteraard de juiste gegevens hebben, maar in principe staan al die gegevens vermeld op de website van jouw mail leverancier...

 

Als je met een schone lei begint, kies dan altijd om de gegevens zelf, manueel in te vullen. Anders loopt het vrijwel altijd fout.

 

post-39968-0-65895400-1472279503_thumb.jpg

 

Kies dan POP/IMAP

 

post-39968-0-56620400-1472279514.jpg

 

En daarna vul je de juiste gegevens in...

Sommige mail aanbieders vereisen nog bepaalde poorten, of authentificering en dat soort dingen , die je bij de extra gegevens moet invullen...  maar ook dat staat allemaal netjes vermeld op de pagina's van jouw mail leverancier.

Als je je mail provider opgeeft, kunnen we eventueel ook even meekijken en helpen als het nodig is.

 

Er staat automatisch een vinkje dat er een testbericht gestuurd wordt als je klaar bent. Je kan dit ook manueel doen. Dan zie je gelijk of alles werkt.

post-39968-0-26529100-1472279520.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

"Windows Live Mail stopt niet na juni.
"Vanaf eind juni 2016 zal Windows Live Mail 2012 niet langer e-mailberichten, contactpersonen en agenda’s synchroniseren van e-mailaccounts die in @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com eindigen. Deze e-mailaccounts worden aangestuurd door Outlook.com."
Andere accounts blijven dus blijkbaar gewoon bruikbaar.

Daar bovenop:
Deze oplossing kwam ik tegen om Windows Live Mail ook voor outlook.com te kunnen blijven gebruiken:
http://www.seniorweb-leek.nl/ja/artikel-rubrieken/algemeen-nieuws/539-windows-live-mail-werkt-na-30-06-2016-niet-meer-met-microsoft-adressen
Zie dan vooral punt 4.
Of het zo blijft werken weet ik niet, maar voor sommigen zal het de moeite lonen het even te proberen.

Voor de zekerheid heb ik zelf Mozilla Thunderbird volledig klaargezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...