Ga naar inhoud



Dreeke

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een witte Sky kaart met de freeview kanalen van Sky. Ik heb onderstaande zenders ermee gevonden. Is deze lijst compleet?

post-34962-0-63269100-1472301404.png

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Here we go... Het gaat om zenders op satelliet die onder Freesat from Sky vallen, dat is "free to view". Dat heeft niets te maken met het Britse Digitenne waarnaar je verwijst. Het verhaal wat je erbij verzint, klopt ook helemaal niet. Je hebt Freesat (alleen FTA) en Freesat from Sky. Deze laatste bevat de Freesat kanalen en bovengenoemde gecodeerde kanalen die je met een geregistreerde smartcard zonder abonnement kan bekijken.

  • Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk hoor Dreeke, de door jouw genoemde zenders zijn verre van FTA maar gecodeerd.
In een Sky receiver opent deze kaart ook FTA zenders welke anders geblokkeerd worden, maar daarvoor heb je de kaart niet.
 
Even een stukje uit de advertentietekst die ik gevonden had voor iedereen die denkt dat zo'n kaart nutteloos is:
 

'FREESAT' VIEWING CARD
Restores all of the UK free to air channels on your Sky box EPG

...
Will work in any Sky box that is receiving the Sky signal.

NOT LOCKED TO ANY BOX

...
THE ADDITIONAL CHANNELS
ONLY AVAILABLE WITH THIS CARD ARE;

Sony Entertainment
Sony Entertainment+1
Sony Movie Channel
Sony Movie Channel+1
Insight TV
4 Music
Motors TV
Yesterday +1

 
 
En dat zijn dus inderdaad de kanalen die jij ook noemt en die gecodeerd zijn.

Een verklaring zou nog kunnen zijn dat deze zenders op een Europe Beam i.p.v. U.K. Beam zitten en dan zullen ze FTA worden als ze nog omgezet worden op U.K. Beam.

Dit gaat alleen niet op voor Sony Entertainment+1 en 4Music, deze zitten al op de U.K. Beam.

Er zitten toch wel een paar leuke zenders bij en ik ben benieuwd hoe je aan die kaart gekomen ben enz. (mag ook via PM)

Maar als ik even verder lees in die advertentie staat er bij de lange lijst van FTA zenders ook nog bij:
Made in Tn&Wr
Extreme Filth (bedoelen ze Xtreme Filth?)


Deze zenders zijn toch ook gecodeerd.
Kan je zelf even controleren of die ook open gaan met je kaart.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk hoor Dreeke, de door jouw genoemde zenders zijn verre van FTA maar gecodeerd.

In een Sky receiver opent deze kaart ook FTA zenders welke anders geblokkeerd worden, maar daarvoor heb je de kaart niet.

 

Even een stukje uit de advertentietekst die ik gevonden had voor iedereen die denkt dat zo'n kaart nutteloos is:

 

'FREESAT' VIEWING CARD

Restores all of the UK free to air channels on your Sky box EPG

...

Will work in any Sky box that is receiving the Sky signal.

 

NOT LOCKED TO ANY BOX

...

THE ADDITIONAL CHANNELS

ONLY AVAILABLE WITH THIS CARD ARE;

Sony Entertainment

Sony Entertainment+1

Sony Movie Channel

Sony Movie Channel+1

Insight TV

4 Music

Motors TV

Yesterday +1

 

 

En dat zijn dus inderdaad de kanalen die jij ook noemt en die gecodeerd zijn.

Een verklaring zou nog kunnen zijn dat deze zenders op een Europe Beam i.p.v. U.K. Beam zitten en dan zullen ze FTA worden als ze nog omgezet worden op U.K. Beam.

Dit gaat alleen niet op voor Sony Entertainment+1 en 4Music, deze zitten al op de U.K. Beam.

Er zitten toch wel een paar leuke zenders bij en ik ben benieuwd hoe je aan die kaart gekomen ben enz. (mag ook via PM)

 

Maar als ik even verder lees in die advertentie staat er bij de lange lijst van FTA zenders ook nog bij:

Made in Tn&Wr

Extreme Filth (bedoelen ze Xtreme Filth?)

 

Deze zenders zijn toch ook gecodeerd.

Kan je zelf even controleren of die ook open gaan met je kaart.

 

Deze twee zenders gaan niet open met mijn kaart. Elke recente Sky UK kaart kan een FTV kaart zijn, zolang er maar een Brits adres aan gekoppeld is. Je kan ze ook op iebé vinden.

aangepast door Dreeke

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de FTA freesat channels http://www.freesat.co.uk/channels

 

Nogmaals:

 

Freesat = Free to Air

Freesat from Sky = Free to Air PLUS Free to View

 

Het is NIET hetzelfde.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat is duidelijk, maar kun je dan eens een Oscam log of screenshot plaatsen waaruit blijkt dat deze Sky Freeview zenders gedecodeerd worden door deze Sky kaart? Mag ook in het daarvoor meer geëigende Oscam forum. :/

 

Wat denk je daar aan te zien dan? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zal op internet toch wel ergens een lijst moeten zijn waar op staat welke kanalen open gaan met deze kaart. Als je alleen de freeview hebt 

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal op internet toch wel ergens een lijst moeten zijn waar op staat welke kanalen open gaan met deze kaart. Als je alleen de freeview hebt

Zie hierboven

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...