Ga naar inhoud


Tenerife Canarische eilanden


Gast zonneschijntje

Aanbevolen berichten

Gast zonneschijntje

Heb abonnement HD maar kan bijna geen zenders ontvangen alleen Ned 1 Ned 3 Veronica en Net 9

volgens installateur kan ik niet de duo lnb gebruiken dus hij heeft een andere kop erop gezet, bij mijn moeder dezelfde ingesteld en zij ontvangt wel alle zenders, graag advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en 23,5 is in Tenerife 1,5% groter dan in Nederland. Een CanalDigitaal duo-lnb is dus zeker niet echt geschikt voor daar want die zou alleen maar op een 60 of 70cm goed passen en die schotelmaat is toch echt te klein voor daar.
Voor een fatsoenlijke ontvangst heb je volgens mij een schotel van 80-85cm nodig maar daar zal oble wel meer van af weten.
Belangrijk is dat de duo-lnb 49 graden schuin komt te staan.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Duo lnb werkt niet , hoek is verkeerd , wel een beetje maar bij proberen  pakt hij een zender wel dan een andere niet .

Lokale omstandigheden vereisen lokale oplossingen . Je schotel kijkt heel anders naar de satelliet

Nog wat foto's van mijn knutsel werk , dit werkt maar soms vallen wat zenders weg , geen signaal .

Overigens voor 2Tuners . schotel is ook ronder dan in nederland

Maar ik denk dat dat ligt aan een hoge palmboom verder op . Staat nog ongebruikte schotel op dak

maar zo lang het werkt , is het goed . Dak is me te hoog voorlopig , weet ook niet hoe sterk het dak is .

 

Ad

post-30725-0-57586600-1473589931_thumb.jpg

post-30725-0-03878400-1473589980_thumb.jpg

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste aanj

Ja, het is inderdaad knutselwerk en daar klopt geen fluit van.
Om te beginnen is een Triax 78 wat slechts een 70cm schotel is te klein voor een stabiele ontvangst.
Vervolgens staat je multifeedhouder 57 graden schuin. Dat is te veel voor de Canarische Eilanden. Ik weet niet precies waar je zit, maar misschien dat je dat even kunt opgeven.
De lnb voor de Astra 19,2 staat met een skew van 30 graden ingesteld en de lnb voor de Astra 23,5 met een skew van 51 graden. Dat is niet goed. De Astra 19,2 moet ergens in de buurt van 40 graden skew hebben, de Astra 23,5e 43 graden.
Verder moet de afstand h.o.h. van de twee lnb's 46mm zijn op de Canarische Eilanden met een Triax 78. Bij jou staan ze 56mm van elkaar. Een afwijking van maar liefst 10mm.
Het verbaast me dus helemaal niets dat je geen stabiele ontvangst hebt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje .

Ik zit (soms ) 28.05.37.96 N  , 16.43.38.95 W

Theorie is leuk maar het moet gewoon werken .

Schotel hing er al jaren , ben er maar vanuit gegaan dat hij goed stond . Wel iets gecontroleerd met sat finder.

Wie zegt dat het een triax is ??

Normaal zou je het midden van de schotel op 23 graden zetten maar omdat ik astra zeker wil hebben .

zit de 23 lnb er naast .

Verder met satfinder en tv kijken wanneer het beeld het best en het signaal het sterkste is .

Na veel draaien en schuiven kom ik hier op uit .

Eerst 19 graden .

Wat aan schotel trekken of signaal niet beter wordt .

Kanaal op andere polarisatie controleren .

Skew draaien tot beeld , verder tot geen beeld .midden tussenin moet goed zijn .

23 graden er naast zetten , steeds verder er vandaan en hele lnb om andere lnb draaien tot sterste signaal .

Skew hetzelfde als 19 .

Werkt goed , meeste kanalen doen het even goed alleen enkele op 23 soms niet .

ben het wel niet eens met de schotel . Kijkt misschien ook tegen regenpijp aan

als ook tegen palmboom verderop .

Als ik het te slecht ga vinden klim ik nog wel eens op het dak om de schotel daar in te stellen

die heeft vrij zicht .

Appartementen zijn van mijn zus , ik mag ook niet alles , Wel reparaties doen natuurlijk .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste aanj

Als ik het goed begrijp zit je aan de Coste Adeje op Tenerife.
En 100% zeker dat het een Triax is. Dat kan ik zo zien aan de schuifconstructie van de schotel waar je de elevatie mee instelt.

Op vernoemde locatie moet de multihouder 49 graden schuin staan en niet 57 graden zoals hij nu staat.
De Astra 19,2 lnb moet met een skew van 41 graden staan (staan nu ingesteld op 30 graden) en de lnb van de Astra 23,5 met een skew van 43 graden (staat nu ingesteld op 51 graden).

Dat de regenpijp in de signaalweg van de Astra 23,5 zit lijkt me zeer waarschijnlijk omdat de signalen nagenoeg evenwijdig vallen met de gevel. Een langere muurbeugel lijkt me gewenst.
Wil je precies weten of de regenpijp of bomen in de weg zitten voor een goede ontvangst van de Astra 23,5, dan moet je op 4 okt. om 10:53uur kijken of er schaduw op de schotel valt. Precies op dat tijdstip staat namelijk de zon precies achter de satelliet en zul je ook gedurende een kwartier geen zenders meer van de Astra 23,5 ontvangen.
Maak op dat moment een foto van de schotel, dan kun je bepalen hoeveel langer de muurbeugel moet worden.
Op 3 okt. (over twee weken dus) op hetzelfde tijdstip kun je dit ook al controleren en op 5 okt. ook nog.

Ik zou alleen graag nog van je willen weten hoe breed of hoe hoog te schotel is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu thuis in Brabant

Ga in december weer . Kan dan schotel opmeten .

Als ik iets ga doen , kan ik beter het dak op . Maar hoe stevig is zoiets . :(

En ik heb het niet zo op daken :crazy:

Maar misschien probeer ik het beneden nog eens als ik zin heb .

Schotel is 15 jaar oud of zo die hangt dus achter het gebouw aan de gevel op 3 meter

hoogte en zou tegen de palmboom kunnen kijken die net links naast de schotel zichtbaar is

 

Overigens een oud sat4all lid ( calypso) heeft een Vlaams eetcafe op het strand bij Fanabe .

Ga ik ook nog wel eens heen om wat over satelliet te praten .

 

Ad

post-30725-0-50110400-1474311685_thumb.jpg

post-30725-0-69028600-1474312003_thumb.jpg

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...