Ga naar inhoud


Editie 26 - Mut@nt HD51 4K-HEVC


Michel

Aanbevolen berichten

Dat is eigenlijk alleen zinvol bij een Unicable setup. Anders is het voordeel m.i. te verwaarlozen.

Neen bv. bij Canal Digitaal met softcam en 2 aangesloten kabels -> alles ligt in het highband van 23.5 (op H/V) -> 8 transponders te openen, bij gewone Dual Tuner maar 2..ok spijtig genoeg wil de kaart er maar 4 openen...maard dan nog vind ik het niet te verwaarlozen, of het echt zinvol of te verwaarlozen is hangt af hoe je de ontvanger gebruikt, welke zender je mekijkt en opneemt enz.

En unicable wordt ook steeds meer en meer gebruikt...dus dat het FBC Tuners zijn is zeker het vermelden waard als men vergelijkt.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een tweede CI slot gebruikt geen mens en ik zie voor de doorsnee gebruiker het 'gebrek' van een tweede smartcard lezer ook niet als een nadeel.

Ik weet niet, mij lijkt 2 CI+ sloten wel interessant.

Ik denk maar eventjes aan de toekomst : als met de veranderingen aan de codering bij CD, enkel nog met een CI module kan gekeken worden, is het dan niet zo dat de meeste ontvangers niet in staat zijn om van meerdere transponders tegelijk één stream te maken en die naar de CI module te sturen?

In dat geval zou je dus al 2 CI+ sloten kunnen gebruiken van zodra je 2 opnames tegelijk doet (of 1 kijken en 1 opnemen), en ze van 2 verschillende transponders komen?

 

Ook in het geval je het toestel uitrust met de combinatie kabeltuner + sat tuner, zouden 2 CI+ modules handig zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als dat belangrijk voor je is zal je moeten wachten op andere UHD receivers.

 

Ook de VU+ Solo 4K heeft 'maar' 1 CI slot.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet, mij lijkt 2 CI+ sloten wel interessant.

Ik denk maar eventjes aan de toekomst : als met de veranderingen aan de codering bij CD, enkel nog met een CI module kan gekeken worden, is het dan niet zo dat de meeste ontvangers niet in staat zijn om van meerdere transponders tegelijk één stream te maken en die naar de CI module te sturen?

In dat geval zou je dus al 2 CI+ sloten kunnen gebruiken van zodra je 2 opnames tegelijk doet (of 1 kijken en 1 opnemen), en ze van 2 verschillende transponders komen?

 

Ook in het geval je het toestel uitrust met de combinatie kabeltuner + sat tuner, zouden 2 CI+ modules handig zijn.

 

 

En daarom de mogelijkheid "delayed decoding".  Je neemt op wat je maar wilt, en ontsleuteld het iets later één opname per keer.  Dit kan bv. 's nachts.

 

Maar blijkbaar is hierin niemand geïnterresseerd om dit testje eens te doen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dan de Ziggo Ci+ module  die ik nu in de tv heb, onder Openatv werkend krijgen met Oscam zonder boxkey of rsakey gedoe.

(https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/)

 

Bij gebruik van een CI module zijn er geen extra keys nodig.  Zelfs Oscam is niet nodig.

Of het werkt?  Dat kun je alleen bepalen door te proberen.

Het is een kwestie van module insteken.  Module starten (indien nodig) en kijken maar.

 

Willy

 

PS: kill wel Oscam voor de test.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ozo, eigenlijk heel simpel dus, tenminste als het werkt. Ik wil nog eens een box aanschaffen met satelliet- en kabel tuner. Zou mooi zijn of ik op voorhand wist welk box met OpenAtv icm Ziggo CI+ werkt.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de mutant hd51 nu ong 3 weken en vind het een superontvanger

heb er 2 sattuners inzitten en opname's lukken altijd, zaptijd is supergoed

en het hd beeld is stukken beter

geen spijt ervan  en me 150 euro gespaard ten opzichte van de solo

Die solo heeft wel FBC tuners en kan dus veel meer dan deze twintuner. Zo'n beetje het hele zenderpakket van CDS op de 23.5 kun je tegelijk opnemen met 2 coax kabels.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...