Ga naar inhoud


Editie 26 - Mut@nt HD51 4K-HEVC


Michel

Aanbevolen berichten

Sinds een week een zeer tevreden gebruiker van de HD51. Met 1 woord "geweldig"! Supersnel en geweldig beeld.

Twijfelde ook tussen deze en 4k solo, echter de extra's van 4k solo zijn voor mij geen meerwaarde waar ik gebruik van ga maken, dus waarom 150+ euro meer betalen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

> Dat doen we in eerste instantie met de OpenPLi software, maar aangezien die op een of andere manier net als vele andere receivers met OpenPli geen samba mount wil maken op onze NAS, wordt de HD51 al snel van OpenATV 5.3 voorzien.

 

Dit kun je vaak oplossen door als mount optie sec=ntlm mee te geven.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zal het eens proberen, maar volgens mij had ik dat al (niet bij deze receivers) eens gedaan en gaf dat geen resultaat.

 

Blijf het vreemd vinden dat dit alleen met OpenPli optreed en niet met OpenATV. Niet dat het erg is, want mijn persoonlijke voorkeur gaat toch naar OpenATV..

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje Ik heb hier de HD 2400 staan zeer tevreden over,maar ik zit er toch aan te denken om over te stappen op de HD 51 echter is dit de moeite waard.

Wat ik graag weten wil is het beeld kwaliteit van de HD 51  beter dan dat van de HD 2400 en is dat het verschil waard.

 

groetje Freekie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeldkwaliteit is voor mij ook altijd het allerbelangrijkste bij een sat receiver...

Vergelijken is niet makkelijk... de vergelijker moet eigenlijk de 2 apparaten hebben aangesloten, telkens via de zelfde aansluiting op de tv, om verschillen in instelling te vermijden.

 

Vroeger had je een satelliet tijdschrift, wat ook beeldkwaliteit in zijn tests meenam. Er werden diverse metingen verricht etc... en ze hadden een aantal criteria die telkens terugkwamen...

De destijds zo beroemde dreambox had (Volgens "Sat und Kabel") een slechtere beeldkwaliteit dan de Technisat receivers... terwijl de bezitters van de dreambox ook tevreden waren....   wat perfect mogelijk is, omdat je vrijwel niet kan vergelijken.

 

Ik zou heel erg graag ergens een vergelijkende test zien waarin ook beeldkwaliteit opgenomen is...

Deze receiver kan prima zijn, maar het zegt totaal niets over het feit of een andere receiver niet een betere beeldkwaliteit levert.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier 4 ontvangers staan  aangesloten op een uhd  65 inch tv

vuduo2

vuduo

vu zero

de duo komt als slechtste uit de bus

dan de duo 2 

de zero vind ik heel goed zelfs beter als de duo2

maar de mutant hd 51 overtreft ze toch allemaal hier, maar eigenlijk logisch want die geeft tenslotte meer beeldpunten

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer beeldpunten.... tja.... de ontvanger zal die extra beeldpunten berekenen en zelf er bij produceren... want in het uitgezonden signaal zijn die beeldpunten niet aanwezig.

En als je zegt dat de hd51 de beeldkwaliteit van de anderen overtreft, ga ik er vanuit dat hij die berekening erg goed doet...

 

op een 65" tv zie je inderdaad wel alle onvolkomenheden... en een gewoon HD beeld is dan niet meer echt "strak".

Dat spreekt dus voor het kopen van een UHD receiver....   interessant om dat te weten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

als je in het bezit bent van een uhd tv is het zeker aan te bevelen om een uhd ontvanger aan te schaffen

 

Leg uit. Voor die 5 demo UHD zenders?

Bij de normale zenders heb je geen profijt, upscalen van HD naar UHD zal je TV over het algemeen beter doen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blackeyes,

je vergelijkt appels en peren

niet UHD en UHD receivers !

 

de bezitters van een VU+ SOLO4K, zouden uw bijdrage als vergelijk met de Mutant HD51 - 4K- hvec irrelevant noemen, daar u geen vergelijkingsmateriaal heeft staan

 

hoe men een mount aanmaakt onder enigma2 is toch geen thema voor dit topic over een review van een nieuwe receiver?

 

leuke receiver, overigens

mooie review

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...