Ga naar inhoud


Editie 26 - Mut@nt HD51 4K-HEVC


Michel

Aanbevolen berichten

daar ik geen solo 4 k bezit ken ik die niet vergelijken maar ik ken alleen vergelijken  wat ik zelf hier heb staan

 

ik heb hier 4 ontvangers staan  aangesloten op een uhd  65 inch tv

vuduo2

vuduo

vu zero

 

en allemaal getest op een en dezelfde schotel

aangepast door blackeyes
  • Like 1

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zullen we ons beperken tot de Mutant, het onderwerp van dit draadje?

 

Een vergelijking tussen HD en UHD ontvangers gaat altijd in het voordeel van de UHD ontvanger, ook bij het weergeven van HD zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

blackeyes,

je vergelijkt appels en peren

niet UHD en UHD receivers !

 

de bezitters van een VU+ SOLO4K, zouden uw bijdrage als vergelijk met de Mutant HD51 - 4K- hvec irrelevant noemen, daar u geen vergelijkingsmateriaal heeft staan

 

hoe men een mount aanmaakt onder enigma2 is toch geen thema voor dit topic over een review van een nieuwe receiver?

 

leuke receiver, overigens

mooie review

 

Natuurlijk kan je wel vergelijken. Uiteindelijk kijk je met een UHD receiver 99,9&% van de tijd naar HD zenders, simpelweg omdat er nog nauwelijks UHD zenders zijn. Eigenlijk alleen maar DEMO zenders die de hele dag hetzelfde demo materiaal uitzenden.

 

Hoe een HD zender er op een HD51 uit ziet kan je dus prima vergelijken met een HD reveiver.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leg uit. Voor die 5 demo UHD zenders?

Bij de normale zenders heb je geen profijt, upscalen van HD naar UHD zal je TV over het algemeen beter doen.

Misschien interesse in mode? (Fashion 4k) ha ha.

De enige nog enigszins interessante zenders m.i. zijn dan Insight UHD (ook in HD via stream te zien) en NASA TV.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zeker zeer vreemd, draait hier onder nu OpenAtv en eerst onder OpenPli. Beide als een tierelier. Heb ook een de demo ultra hd kanalen bekeken, geven een geweldig beeld. De laatst firmware zit er op, Pip heb ik niet aanstaan, vond hem daar iets langzamer van worden en dat vind ik juist het mooie van deze box. Snelheid met zappen en snel booten gaat bij voor alles.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
6 uur geleden zei humaxima:

Dus als ik het goed begrijp werkt de mutant 4 k met met openpli en openatv en het beeld van hd tv is beter dan bij hd tuner.

 

cccam bij openpli werkt niet naar behoren maar wel met oscam?

bij openatv werken beide cams naar behoren?

 

CCcam is oud en wordt niet meer onderhouden en kan ook niet meer opnieuw worden gecompileerd voor box met een ARM processor, vandaar dat het niet gaat werken.

 

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over welke aanbieder hebben we het dan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verschillende aanbieders hebben verschillende coderings technieken.

 

Wanneer je aangeeft met welke aanbieder je in zee wilt gaan kan er hier aangegeven worden welke techniek/hardware je nodig hebt.

Ga je bijvoorbeeld met Joyne in zee, kan de keuze aanmerkelijk kleiner zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...