Ga naar inhoud


Editie 26 - Mut@nt HD51 4K-HEVC


Michel

Aanbevolen berichten

Op 6-9-2016 om 10:48 zei peper:

Kan je dan de Ziggo Ci+ module  die ik nu in de tv heb, onder Openatv werkend krijgen met Oscam zonder boxkey of rsakey gedoe.

(https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/)

Met OpenATV zowel als Openhdf en Pure2 image heb Ik de Telenet CI+ module werkend ,mits installatie van de extensie CI+helper.

Aangezien Telenet dezelfde eigenaar heeft als Ziggo (Liberty Global) denk Ik wel dat de Ziggo CI+ module ook zal werken

enigma2-plugin-systemplugins-ciplushelper_4.2-r0_all.ipk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Wellicht een beetje late reactie, maar wel passend bij dit onderwerp:

De ontvanger lijkt niet meer te worden geproduceerd.

Wat ik er tot nu toe over vond was het volgende:

Mutant zou het handelsmerk zijn van een winkelier te Enschede.

Bij de winkelier in kwestie zou enige tijd geleden een inval zijn geweest vanwege verkoop van apparatuur waarmee clandestien gekeken zou kunnen worden.

Op hetzelfde adres zijn inmiddels nieuwe inschrijvingen KvK die wederom betrekking hebben op het merk "Mutant".

Andere ontvangers van Mutant lijken nog wel te worden verkocht (kunnen worden geleverd), maar niet(s) vergelijkwaardig aan de HD51.

Op vragen per email reageert dit bedrijf niet.

Kijkend naar Ebay lijkt het alsof dit type ontvanger nog wel kan worden geleverd vanuit Duitsland of Engeland of onder het pseudoniem "AX HD51".

 

Ik heb de ontvanger nu ruim een jaar in gebruik en bevalt me dermate goed (2 tuners DVB-C) dat ik er nog eentje bij wilde aanschaffen.

Bij de zoektocht kwam ik dus op bovenstaande uit.  Wie weet méér over de ontvanger en eventuele herkomst?

 

Bij voorbaat dank.

m.vr.gr. Thuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AX HD51 is dezelfde ontvanger als de Mut@nt HD51.

Zelfs de images zijn uitwisselbaar.(AX image in Mutant v.v.)

Er zijn  nog meer AX/Mut@nts

Ik heb de Mut@nt HD2400 die draait op OpenHDF met de image van de AX Quadbox HD2400.

Je kunt dus gerust de AX HD51 bestellen.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Satneef:

Je kunt dus gerust de AX HD51 bestellen.

 

Dit vermoedde ik al, maar er zit een "maar" aan: ook onder deze naam wordt de ontvanger niet in Nederland verkocht.

En als ik 'm dan toch in Duitsland moet bestellen dan geef ik natuurlijk de voorkeur aan volledige gelijkenis, dus ook qua naam.

 

Maar ik blijf het niet snappen: Is het merknaam "Mutant" werkelijk aan een winkel in Enschede gekoppeld zoals ze beweren?

Zie link: ***

 

 

Dat zou inhouden dat een Nederlandse winkel ontvangers (wellicht uit China) onder eigen handelsnaam importeert en vervolgens 

uitgerekend dit model niet meer in Nederland distribueert maar wel in Duitsland en Engeland en de modellen met minder

mogelijkheden nog wel aan verkopers levert.

 

Ik heb zowel bovengenoemde winkel als twee handelaren benaderd die dit type nog lijken aan te bieden, maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen.

Voordat ik de ontvanger in Duitsland bestel zou ik graag iets meer over de achtergrond weten.

Ik kan me niet goed indenken dat een recent toegevoegde ontvanger zonder goede reden uit de verkoop wordt genomen...

aangepast door ceesv
Link naar webwinkel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger is al 2,5 jaar oud dus dit is geen recent toegevoegde ontvanger.

Heb hem al vanaf 2016 toen hij net uitkwam en geen moment spijt gehad.

 

Een goed alternatief is de Zgemma H7, verkrijgbaar in kabel of sat uitvoering.

Zeer vergelijkbaar met de Mutant, dus ook twin tuner UHD etc

Grootste verschil is het display.

 

Mocht je nog eventueel nieuwe tuners zoeken voor je Mutant HD51, deze heb ik nog nieuw en ongebruikt liggen op voorraad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ie niet splinternieuw is kan ik me indenken, maar als je de collectie bekijkt lijkt het me niet een model om vervangen of verwijderd te worden.

Ten minste: binnen dat merknaam zie ik geen vervanger of opvolger; de resterende modellen lijken "minder te kunnen".

Enige wat ik me kan indenken is dat het merk verdwijnt en alles gebaseerd is op uitverkoop, maar dat verklaart niet waarom de winkel in kwestie een doorstart

heeft gemaakt en op de website nog steeds over dat merknaam "spreekt". Het feit dat niet op email wordt gereageerd vind ik overigens wel veelzeggend.

 

Het genoemde alternatief, de Zgemma H7 ziet er inderdaad veelbelovend uit. Aan de verpakking maak ik op dat ie uit dezelfde (Chinese) fabriek komt.

Meteen al een dubbele tuner in de bestelde versie en daarnaast een enkele tuner in andere modus zie ik zelfs als een pré.

Toch vrees ik dat ook deze ontvanger niet meer gemaakt wordt: ik heb al op 3 websites gezien dat gesproken wordt over "de laatste exemplaren".

 

Voor eigen gebruik kies ik graag voor het gemak van twee identieke exemplaren en zoek ik door voor een tweede Mutant of worden het twee Zgemma's erbij.

Dat je nog tuners hebt liggen zal ik onthouden, de meeste HD51's worden aangeboden met sat-tuners.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar maak jij uit op dat de winkel een doorstart gemaakt heeft? De Mutant website is nog in de lucht, maar de links naar de distributiekanalen lopen allemaal dood en dat zegt genoeg. De website van het moederbedrijf achter Mutant is trouwens uit de lucht, dus ga er maar vanuit dat het niet meer bestaat. Maar het zou kunnen dat iemand de merknaam over wil nemen en een relatie aangaat met het bedrijf dat de ontvangers produceerd. Het is niets anders dan merkjes plakken vandaag de dag. Kijk bijvoorbeeld naar onze nationale trots waar we nog steeds veel televisies van in de aanbieding zien. Terwijl onze nationale trots niets meer van doen heeft met deze toestellen

 

Het feit dat de ontvangers in het buitenland nog te koop zijn heeft waarschijnlijk  alleen te maken met voorraad. Vooral in Engeland zou die voorraad best wel eens groot kunnen zijn in verband met de Brexit. Maar er komt een moment dat ze ook daar niet meer verkrijgbaar zullen zijn.

 

Zelf was ik al lang van plan de HD51 aan te schaffen. Toen ik uiteindelijk de knoop doorhakte bleek de ontvanger niet meer te koop. Maar gelukkig heb ik er nog een op de kop weten te tikken via iemand die er een aantal op een veiling gekocht had. Ik moet alleen nog een T2 tuner zien te vinden. Jammer dat dit toestel is verdwenen, maar hopelijk is een sat shop pienter genoeg een AX distributiekanaal op te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Damen en heren, geen links en andere verwijzingen naar winkels! Onze regels zijn daarover heel erg duidelijk. Dit soort zaken loopt altijd uit de hand, dus willen wij dat graag voorkomen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2019 om 02:49 zei johnno:

Waar maak jij uit op dat de winkel een doorstart gemaakt heeft?

 

Uit de gegevens die ik vond: Het merknaam zou door een winkelier worden gevoerd die later is "opgerold" wegens verkoop van illegale producten.

Kort daarna is de naam van de winkel opgeheven bij KvK en vrijwel meteen erna met een bijna identieke naam weer ingeschreven op hetzelfde adres.

En op de website wordt wederom gesproken (lees: geschreven) over hetzelfde handelsmerk en zelfs het type ontvanger.

Pas wanneer je de ontvanger configureert om deze te bestellen dan verschijnt op het laatste moment: "uitverkocht".

En last but not least: op emails met vragen wordt niet gereageerd.

 

Kortom: een nieuwe inschrijving kvK beschouw ik onder bovengenoemde omstandigheden als doorstart.

 

p.s. excuses voor mijn allereerste verwijzing naar winkels, ik ga er vanuit dat daar nu geen sprake meer van is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2019 om 01:18 zei theboyk:

Een goed alternatief is de Zgemma H7, verkrijgbaar in kabel of sat uitvoering.

Zoals in een pm bericht vermeld aan Theboyk heb  ik inmiddels twee van de door hem genoemde Zgemma H7C ontvangers gekocht.

 

Ten opzichte van de Mutant HD51 ontvanger hebben ze twee nadelen:

1. De DVB-C tuners hebben geen uitgang waarmee het signaal kan worden "doorgelust" maar gedragen zich als eindpunt waardoor je middels een splitter beide tuners van signaal moet voorzien.. Wie een relatief zwak signaal tot z'n beschikking heeft zal dit signaal dan ook eerst moeten versterken.

2. Het display is nogal beperkt: het betreft een 4 digit 7 segements display. Links daarvan doemt een logo op, maar dat logo is slechts een in het frontpaneel verwerkt masker dat      zichtbaar wordt door een lichtbron erachter dat ook zichtbaar blijft wanneer de ontvanger in "stand-by" staat en niet "mee-dimt" bij regeling intensiteit van display.  Een helder logo met daarnaast een zwak display met klok vind ik ronduit irritant en daar ga ik iets aan doen: ik denk aan een serieweerstandje opnemen in de lichtbron.

 

Maar voordelen kent deze ontvanger ook: in tegenstelling tot de Mutant is geen sprake van méérprijs bij een tweede tuner, sterker nog: er is altijd sprake van drie tuners waarbij gekozen kan worden tussen 2 sattuners en 1 kabeltuner of 2 kabeltuners en 1 sattuner.

Uit het raadplegen van de website van onze Chinese vrienden raadpleegde maakte ik op dat zowel de Mutant als de Zgemma ontvangers uit dezelfde fabriek komen.

Vreemd genoeg wordt de Ghemma in Nederland voor een lagere prijs aangeboden dan rechtstreeks vanuit China. De Chinese website toont wel aan dat het merk en type nog actueel is!

 

Bovenstaande deed me dus besluiten  om er twee aan te schaffen. Ze zijn qua werking gelijkwaardig cq superieur aan de Mutant ontvangers (meer tuners,  geheugen,  mogelijkheden,  etc.). De combinatie van beiden (handels)merken (Mutant en Zgemma)  vond ik ronduit lastig; met name omdat de plaats van functietoetsen op de afstandsbediening van beide merken onderling verschillen. 

Dit heeft mij er vandaag toe gebracht om de Mutant vanaf nu in de reservebank te plaatsen en een derde Zgemma H7C ontvanger te bestellen.

 

Bij ons staat er binnenkort eentje in de slaapkamer, huiskamer en knutselhok, allemaal met 1TB  schijf erin waardoor de backup van onze computers ook nog eens gewaarborgd blijft. Doe uw voordeel met deze ervaring.

 

Met vriendelijke groet,

 

Thuur

 

aangepast door Thuur
Uitlijnen tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de  Mutant HD-51 nu al 1 jaar en ben er zeer tevreden mee. Zit een sat en kabel tuner in die alle 2 een heel mooi en  scherp beeld geven welke met de HD zenders er ook beter uitzien dan  dat ik ze met mijn Vu+ Ultmo of Edision Os Mega bekijk. Heb er Open Pli op en werkt zowel met Ccc  2.21 als Oscam zonder problemen met Ziggo /kabel en op satelliet ook maar daar ga ik verder niet op in. Het werkt goed. De 2,5" HDD werkt zonder problemen, je kan b.v. bij Ziggo NPO 1,2 en 3 ( zitten hier op zelfde trp. ) alle 3 tegelijk opnemen en/of bekijken zonder enige hapering. Ook stil en <> werkt prima ook vertraagd. Zou alleen wel eens willen weten wat het voordeel van ATV wat kan je dan meer of beter, mis ik iets? Qua lay-out hou ik meer van Open Pli dat is met zeer veel gevoel voor smaak gemaakt en eerlijk gezegd vindt ik ATV niet mooi. Maar ja smaken verschillen nou eenmaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

ja logisch

4K-HEVC

 

vergelijk hem dan eens met andere 4K receivers

 

De VU+ Ultimo is toch ook een 4K receiver, bovendien het betreft hier een HD kanaal. 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2019 om 10:53 zei Hansen:

Zou alleen wel eens willen weten wat het voordeel van ATV wat kan je dan meer of beter, mis ik iets?

Bij de Zgemma H7C heb ik eerst van Openpli voorzien (daar was ik aan gewend) maar na een paar vastlopers ben ik overgegaan op Openatv.

Sindsdien geen vastloper meer gehad (vanmiddag de derde ontvanger ermee voorzien), bovendien heb ik de indruk dat het menu van huis uit uitgebreider is.

Een paar dagen geleden heb ik 'm Mutant HD51 gereed gemaakt voor uitleen en ook van Openatv voorzien en ook dat lijkt erg stabiel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...