Ga naar inhoud


Opnemen vraag


poldeleeuw

Aanbevolen berichten

Als je een Enigma2 ontvanger had genomen en een Seca3 kaart dan had je die optie kunnen creëren door er voldoende tuners in te bouwen... Nu een beetje mosterd naar de maaltijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wie gaat hen iets vertellen over de m7 / mp 201, de helpdesk ?? 10 keer bellen, 10 keer een ander antwoord.

in de handleiding staat ook al niet veel over opnemen, enkel dat er 2 coaxen op moeten.  

De meesten kopen die spullen omdat ze nu verplicht worden, of gaan ervan uit dat dit het beste toestel is.

zo zijn er veel, kijk maar op tweedehands sites hoeveel schotels inclusief M7 ontvanger er te koop staan.

Die dingen werken niet zoals het hoort, uitvallen, brakke updates

Als dat dan de eerste kennismaking was met satelliet tv, die zien ze nooit meer terug

aangepast door mebo870
  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Yoe never get a second change for a fierst impression.

 

(Marijke Helwegen)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien gaat dat je hebt 1 tuner nodig om te kijken en eventueel ook op te nemen op een zender die op dezelfde transponder zit en de andere tuner om opnames te maken (meerdere)maar de zenders moeten wel op dezelfde transponder zitten (FREQ) Zie zenderlijst (afdrukken).zappen naar een andere zender die op een nog andere FREQ zit dan de eerste 2 lukt dan wel niet meer .bij mijn vu+ bakje werkt dit perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn bezoek in augustus aan een der grote Satelliet winkels in de regio Aalter viel mij direct op dat er het gehele gamma ontvangers van VU+ / Xtrend / Gigablue tentoongesteld stond, in een hoekje stonden er enkele M7 ontvangers stof te happen.

Bij mijn vraag wat er nu het meest de deur uitgaat waren dat met stip de enigma 2 modellen gevolgd door Sab en Xsarius (meestal voor de Campers/inbouw), M7 modellen worden afgeraden wegens de bekende redenen.

aangepast door Tripleboy
  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gaat hen iets vertellen over de m7 / mp 201, de helpdesk ?? 10 keer bellen, 10 keer een ander antwoord.

in de handleiding staat ook al niet veel over opnemen, enkel dat er 2 coaxen op moeten.  

De meesten kopen die spullen omdat ze nu verplicht worden, of gaan ervan uit dat dit het beste toestel is.

zo zijn er veel, kijk maar op tweedehands sites hoeveel schotels inclusief M7 ontvanger er te koop staan.

Die dingen werken niet zoals het hoort, uitvallen, brakke updates

Als dat dan de eerste kennismaking was met satelliet tv, die zien ze nooit meer terug

 

Kan ik volledig beamen.

Na zulk een ervaring is de zin in satelliet TV over.  En personen met deze ervaring maken vervolgens negatieve reclame. (kun je ze het kwalijk nemen)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je dan geen seca3 kaart kopen.?

Ik vind je stelling getuigen van onwetendheid vandaar dat je ook alleen een kreet loslaat en niet met argumenten komt.

 

De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod en als je de kaart te duur vind laat je hem liggen.

Iemand op voorhand een profiteur noemen slaat werkelijk nergens op zonder verdere details te geven van vraag prijzen. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet goed waarom je op de man gaat spelen, tenzij je jou misschien aangeroepen voelt en een seca3 verkoopt.

 

Als leek die je jou wil abonneren op TVV/CD ga je op de website en zie je wat ze aanbieden. Als je al een beetje achtergrondinformatie zoekt kom je talrijke persberichten tegen waarbij SECA3 uitgefaseerd wordt en vervangen door CI+ en linux ontvangers een onzekere toekomst tegemoet gaan. Ben je een krak en doe je moeite om op een forum te gaan en jou er in te lezen dan zie je het ene recente bericht na het andere waarbij SECA3 op linuxreceivers op zwart gaat.

 

Het is pas als je vele uren zoekwerk doorbrengt en je als leek zelf inleest over de verschillende images e.d. plus het verleden van m7 met het uitfaseren van vorige encryptiesystemen dat je begint te gebrilden dat een SECA3 mogelijks toch nog toekomst heeft en dat het op zwart gaan meer te maken heeft met de laatste updates en/of verkeerd ingestelde cccams. 

 

Het verhaal van vraag en aanbod is natuurlijk onzin; er zijn genoeg kaarten op tweedehandssites die voor meer verkocht worden dan de nieuwprijs, hoe je het draait of keert dat is profiteren dan de situatie/ schaarste. Wat ik zelf doe of wens heeft hier uiteraard niets mee te maken net zoals mijn vermogen om het al dan niet te doen.

aangepast door roadrebel
Link naar reactie
Delen op andere sites

roadrebel,

het gaat niet over uw zicht op de kwesties (kwesties die u er met de haren bij sleept)

het gaat over een abonnement en de mogelijkheden met M7 receiver en smartcard opnemen

 

het is algemeen bekend dat u verplicht bent een dergelijke receiver van M7 als gecertificeerde receiver te gebruiken

het alternatief is niet gewenst door TVV, CDS of M7 maar werkt met een softcam op een enigma2 receiver ( met oscam )

hoelang het zal blijven werken is eigenlijk aan de waarzeggers en er bestaat geen officieel standpunt van de M7 Group anders dan; gebruik de M7 receiver.

 

dat deze laatste niet aan onze verwachtingen voldoet is eveneens algemeen bekend.

 

u moet de kwestie niet omdraaien

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SECA3 laag op de kaarten kunnen ze op korte tijd uitschakelen.  Gezien de updates kunnen nu al hun ontvangers de kaarten in native mode gebruiken: nagra.  In principe kunnen deze kaarten ook in Oscam gebruikt worden in Nagra mode.  Op voorwaarde dat een werkende combinatie van Boxkey en RSAkey achterhaald wordt.

 

De kaarten zelf zullen wel nog een hele tijd in gebruik blijven.

Stel even dat ze die ook uitschakelen, Beeld je eens de storm in die zal opsteken.  Allen die nog een kaart hebben verplicht een nieuw ontvanger aanschaffen.  Wedden dat daar een stokje voor gestoken wordt.  En M7 verplicht wordt deze Update op hun kosten te doen.  Denk niet dat dat gaat gebeuren.

 

Eerder zullen ze door allerlei acties hun klanten proberen te verleiden om over te stappen naar Viaccess.  (zoals bv enkele zenders toevoegen via IPTV). Nieuwe klanten zitten sowieso vast aan Viaccess.

En op een bepaald moment is het aantal Seca/Nagra klanten zo klein geworden dat de knop omgaat.

 

Wanneer?  Dat is koffiedik kijken, maar ik denk (hoop) verschillende jaren.

In dit verband, klanten met een defecte Seca/Nagra kaart krijgen nu nog een nieuwe Seca/Nagra kaart (althans bij TVV)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat seca3 snel zal "dichtgedraaid" worden, zeker niet als ik lees welke chaos hun laatste update aan hun gecertifieerde ontvangers heeft veroorzaakt.

die mannen zijn gewoon niet in staat om een degelijke software update uit te brengen.

enkel wie géén gecertifieerde ontvanger had heft geen last gehad van de update (nogal evident aangezien er bij ons ook niets geupdated is)

als ze zo nog lang verder boeren dan blijft er op termijn geen enkele klant meer over, kunnen ze meteen én seca3 én orca uitzetten :grin:

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...