Ga naar inhoud


telenet start met gepersonaliseerde reklameblokklen


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Reclames over M7 ontvangers? :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het gaat niet over de reclame op zich, maar het feit dat men statistieken gaat bijhouden over al uw gedragingen, een beetje het "big brother" gevoel.

ik zie dat nu ook bij het internetten : ik zoek informative over webcams en plots krijg ik overall banners te zien die verwijzen naar die website of andere websites met webcams. Dat vind ik er wél wat over................

ik vind dat mijn kijk & surfgedrag niet zomaar te grabbel mag gegooid worden. Wat ook tegen de borst stoor is het feit dat telenet zich het recht toeëigent om te beslissen dat iedereen zijn kijkgegevens per default ter beschikking stelt. Wie dat niet wil die moet "uitschrijven".

nee, telenet : wie dat wenst die moet zich INschrijven ! zo hoort het. Maar het is nogal evident dat hun gepersonaliseerde reclame dan niet veel success zal hebben, als iedereen zich moet "inschrijven" !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of u nu geregistreerd staat meermaals op de Blog van mister X te hebben gekeken of op de aanbiedingen van DelHaize geklikt heeft

of wel eens lang ondergoed van Wehrkampf koopt

 

het opslaan van gegevens mag enkel een korte tijd en die opslag staat enkel de staatsveiligheid ter beschikking met rechterlijk bevel

ofwel u gebruikt de verkeerde browsers en heeft overal toestemming voor gegeven

 

Het is toch compleet irrelevant voor de persoon, daar het niet persoonsgebonden gebruikt mag worden MITS u dat toegestaan heeft.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ergo simpel...

 

overigens lijkt me een persoonlijke reclame best leuk,

je internetgedrag is vaker sat4all.com en je krijgt gelijk de beste receivers aangeboden, wat is er mis mee ? :D

Dat ik helemaal geen reclame behoef om mijn aankopen te beslissen, daarvoor zijn er testen en reviews plus gebruikerservaringen voorhanden, temeer dat al die reclame zo vol onzin zit (wij van wc eend....), dat menigeen er ondertussen een afkeer van krijgt, dus wil je reclame zien of niet zien, daar moet jij over kunnen beslissen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Waarschuwing Telenet en Proximus voor schenden privacy

De plannen van Telenet om gepersonaliseerde reclames via de digiboxen te introduceren hebben tot een waarschuwing van de privacycommissie geleid. Ook Proximus ontving een waarschuwing.

De Belgische Privacycommissie reageert met haar waarschuwing op de bekendmaking van de plannen van Ziggo-zusterbedrijf Telenet, die inhouden dat klanten gepersonaliseerde reclame krijgen voorgeschoteld op basis van kijkgedrag. De commissie stelt dat hiervoor een opt-in is vereist voor bestaande klanten. Telenet houdt zich, en stelt dat zelf ook, aan de Belgische wetgeving. Het bedrijf houdt zich niet aan Europese wet door standaard een optie in te stellen die het kijkgedrag in kaart brengt. Klanten moeten dit uitsluitend vrijwillig kunnen instellen.

Ook Proximus in de fout

De Privacycommissie is al langer in gesprek met de kabelaar en is daarom verrast dat Telenet zijn plannen dinsdag heeft aangekondigd. Dat klanten een opt-out krijgen bij de provider is niet genoeg want Telenet moet zich aan de Europese regelgeving houden. Volgens de privacycommissie betekent dit dat in elk geval voor bestaande klanten een opt-in waarbij de standaardinstelling is dat klanten dergelijke reclame niet te zien krijgen. Bij nieuwe klanten is het geen probleem omdat zij meteen wel of niet akkoord kunnen gaan met de voorwaarden en werking van de decoder. Telenet merkte bij haar plannen direct al op dat volgens eigen onderzoek klanten best bereid zijn om gegevens met de kabelaar te delen. Concurrent Proximus ligt in België ook voor een vergelijkbaar systeem onder vuur en kreeg daar al een waarschuwing voor. Ook in Nederland is al langer een discussie gaande rondom de privacy van klanten van telecombedrijven en tot welke gegevens toegang mag worden verkregen
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp al die, naar mijn inziens, opgewonden reacties niet. Ik heb geen Telenet product in huis ( ben zelf helemaal NIET een "telenet-fan"), maar ik vind het wel positief dat je, als je dan toch reclame krijg, het toch (een beetje) gaat over je interesse sfeer. Liever dit dan  zinloze reclame over waspoeders, frisdranken, lichaamsverzorging enz. enz.

Wat de privacy betreft,  stopt dan maar met googlen op het internet en vergeet ook  facebook en dergelijke niet. Die doen het al jaren.

Totdat je een keer een typefoutje of onhandige ingave hebt gemaakt bij een zoekmachine bijvoorbeeld lief poesje.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en denk je dat Proximus die gegevens van jou niet doorverkoopt?

Telenet koopt immers de gegevens die ze zelf niet heeft.

Maar mijn decoder is niet interactief.

Hij stuurt dus niets naar Telenet.

Hij kan dus de aanvraag voor een gepersonaliseerde reclame niet doen.

Hij kan zelfs geen enkele aanvraag voor reclame doen.

Dus mijn conclusie is, dat ik de standaardreclame ga krijgen, ook al zouden ze van mij alles weten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo gaan we stilaan naar een toestand waarin je van geboorte tot overlijden constant gevolgd word, met dank aan allen die er direct het het hoofd bij neer leggen en altijd op OK klikken, zoals in andere zaken is het steeds het gevolg van je eigen instelling om alles maar te laten passeren.

Niet te gauw zeggen dat "wij" allemaal te gauw op OK klikken.

Zo is ook al gebleken dat Facebook mensen volgt die niet op Facebook zitten, en daar informatie over bijhoudt.

Dat zijn dus mensen die bewust kiezen om niet mee te doen aan het Facebook gebeuren, en toch hun privacy geschonden zien.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bewust op het Internet bent, dan kan je ook bewust heel veel zaken blocken, ook FB.

 

Zaken die in Windows 10 standaard 'aan' staan:

  • Alle getypte en ingesproken tekst wordt doorgestuurd naar Microsoft, zodat de persoonlijke assistent Microsoft Cortana jou 'beter leert kennen'. Ook de inhoud van je adresboek wordt geüpload naar deze internetdienst. Cortana zit op dit moment nog niet in de Nederlandstalige editie maar wordt naar verwachting later wel toegevoegd.
  • Elke bezochte webpagina wordt doorgestuurd naar Microsoft voor een veiligheidsanalyse met SmartScreen-technologie (al aanwezig in eerdere versies van Internet Explorer).
  • Ingevoerde wifi-wachtwoorden worden gedeeld met 'vrienden' op sociale netwerken;
  • Elk programma (app) op je pc of tablet mag jouw unieke reclame-ID uitlezen.
  • De nieuwe browser Edge wil jou gepersonaliseerde advertenties tonen.
  • De computer zal je locatie doorlopend opslaan én de locatiegeschiedenis delen aan alle programma's (apps) op de pc die daarom vragen.
  • De programma's (apps) die je installeert zien direct wie je bent (naam, foto).
Privacy instellingen aanpassen na installatie

Jouw privacyinstellingen wijzigen kan ook ná de installatie. Windows 10 beschikt over een nieuw privacymenu waarin alle opties op een rij staan, en waarin ook de privacy voorwaarden aanklikbaar zijn. Je vindt het privacymenu via: Start > Instellingen > Privacy.

Doorloop alle submenu's van het privacymenu en zet alle privacyopties in een minder nieuwsgierige stand of uit.

 

Al snel na de lancering van het besturingssysteem ontstond er ophef over het onderdeel DiagTrack, dat onder meer privégegevens, browse- en zoekgeschiedenis en je pc-configuratie naar Microsoft stuurde. In november 2015 kregen alle Windows 10-computers een eerste grote update, waarbij het leek alsof DiagTrack was verdwenen. De spionagefunctie is slechts verplaatst en heet nu 'Connected User Experiences and Telemetry Service'. Wie DiagTrack destijds uitschakelde, zal zien dat de nieuwe tracker toch is ingeschakeld.

Zo zet je DiagTrack uit:

  • Druk op het toetsenbord gelijktijdig op de Windows- + R-toets, typ hierna ‘services.msc’ in en druk op Enter;
  • Zoek de regel 'Connected User Experiences and Telemetry' op. Als die niet bestaat, is jouw Windows 10 nog niet geüpdatet. Zoek dan 'Diagnostics Tracking Service' en dubbelklik erop.
  • Kijk onder 'Status van service' en klik op Stoppen;
  • Achter Opstarttype staat Automatisch. Verander dit in Uitgeschakeld. Klik op OK.

https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/adblockers-faq

 

Bescherm je online privacy. En die van anderen.
  • Like 2

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je bewust op het Internet bent, dan kan je ook bewust heel veel zaken blocken, ook FB.

Je leest weer totaal niet wat ik schrijf.

Ik heb het over mensen die GEEN lid zijn van facebook, maar toch door facebook gevolgd worden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In voorgaande werd gevraagd hoe het kon dat Telenet de reclameblokken van Vier en Vijf ging beheren.

Simpel: deze zenders zijn in handen van Telenet dus doen ze wat ze willen. Vier en vijf zijn deels in handen van Telenet.

Positief: geld voor series alla Callboys. Nadeel: verstrengeling belangen distibuteur en zenders in eigen hand.

Maar ja, als de regering de koop van Telenet goedgekeurd hebben, zullen ze zekers in belang van het volk en consument gedacht hebben :-) Of, oeps, hebben ze aan dit scenario niet gedacht?

Ze hadden die deal nooit mogen goedkeuren. Het is alsof Eandis opnieuw Electrabel overloopt en net daarom hebben ze een splitsing tussen distributeur en verkoopwaarde gemaakt.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Klanten moeten dit uitsluitend vrijwillig kunnen instellen.

En zo is het en niet anders.

 

Iedereen die er niet aan mee wil doen zal zijn persoonsgebonden instellingen en profiel bij de provider moeten aanpassen.

En nieuwe klanten zullen bij hun aanmelding en aanmaken van het persoonlijk profiel heel goed moeten opletten of ze daarmee toestemming geven of niet.

 

Verder mag je hopen dat er een toezicht komt op het nakomen van de wet bescherming persoonsgegevens, mocht dat nog niet bestaan in België.

 

Overigens is reclame kijken nu NOG uw keuze.

Over Facebook en Google zijn al andere berichten betreffende privacy, dus daar schrijven a.u.b.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...