Ga naar inhoud


Stilstaand beeld, ongeacht welke zender, sinds upgrade


paulussat
Ga naar oplossing Opgelost door TheEnforcer,

Aanbevolen berichten

Geachte Moderator,

 

Dit is een deel van de correspondentie,ikheb nog veel mer,ik denk dat dital genoeg zal weergeven

 

 

U hebt op 17-09-2016 om 18:29:12 gereageerd op onze e-mail.

 

Ons antwoord op uw reactie is:

 

Hartelijk dank voor uw email.

 

U geeft aan dat u nog problemen ervaart met uw ontvanger.

 

Zoals eerder aangegeven wordt er nog steeds gezocht naar een oplossing.

Wanneer deze oplossing er is zal deze direct gecommuniceerd worden.

Omdat wij begrijpen dat u al eerder een oplossing wilt, hebben wij u deze aanbieding gedaan.

Als u hier niet op in gaat vragen wij om uw geduld terwijl de oplossing wordt gezocht.

Onze excuses voor het ongemak.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nico Scherpenzeel

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

 

Via Mijn CanalDigitaal kunt u snel en eenvoudig uw nota's inzien, uw gegevens of abonnement wijzigen of een (extra) smartcard registreren. Het heractiveren van uw smartcard doet u via www.canaldigitaal.nl/heractiveren

 

Veelgestelde vragen over CanalDigitaal vindt u op www.canaldigitaal.nl/klantenservice

 

Voorgaande mailwisseling:

 

Geachte M. Tas en meneer Nico Scherpenzeel ,

 

Hartelijk dank voor uw reactie op mijn schrijven van 16-09-2016.

Ik dank u voor het medeleven met het probleem wat ik heb met de twee ontvangers,dit na de update.

Het is raar dat deze twee ontvangers los van elkaar er allebei de brui aan geven.

Er zijn volgens mij geen aardstralen hier.

Het is raar wanneer je altijd goede ontvangst heb gehad je op het zelfde moment hetzelfde probleem in je ontvangers hebt.

Dat kan niet waar zijn !

 

Ik heb een probleem gehad met mijn GPS ontvanger, mijn iPad accepteerde het Bluetooth signaal niet meer van mijn GPS ontvanger dit door een foutje in de software van Apple.

Ik bedoel maar.

Je kunt op afstand veel doen.

 

Uw probleem oplossing wat in dit geval MIJN probleem blijkbaar is terwijl er toch de afgelopen dagen iets raars is gebeurd met de software van mijn apparaten ,u gaat daar verder niet op in,is twee nieuwe ontvangers aan te schaffen á € 68,95 is € 137,90.

Terwijl ik het risico loop wanneer er nieuwe software over 2 jaar en een maand in deze ontvangers geüpload wordt zich misschien weer hetzelfde probleem voor doet.

Ik moet dus in ieder geval een contract van 2jaar bij CanalDigitaal nemen.

Dat was normaal geen probleem geweest,ik ben al 20 jaar bij u.

Maar ik ga daar denk ik toch van af zien omdat ik niet tevreden ben met de probleem oplossing die u heeft aangedragen.

 

Ik wil mij ook informeren of dit van u zijde een juiste handelswijze is naar mij toe.

Ik zal eens kijken hoe hier landelijk op gereageerd wordt als ik dit ter sprake breng bij deskundige die meer verstand hebben van consumenten problemen.

 

Ik laat het hier niet bij zitten en ga mijn probleem proberen op te lossen en waarschijnlijk een andere provider zoeken.

 

Jammer na 20 jaar,maar ik blijf vinden dat u dit niet goed heeft opgelost.

Bedankt voor de moeite en naar mijns inziens slecht resultaat met een ontevreden afloop mijnerzijds .

 

Toch met een vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Uit de correspondentie valt op te maken, dat er 4 opties zijn.

 

U heeft geduld, er wordt aan een oplossing gewerkt, misschien komt er in de toekomst een software update die het probleem (misschien (niet?)) gaat verhelpen.

 

U heeft geen geduld en gaat in op het aanbod om tegen gereduceerde prijs een nieuwe ontvanger aan te schaffen.

(Inderdaad is dat geen garantie dat de geschiedenis zich over 2 jaar niet herhaalt).

 

U zegt u abonnement op wegens wanprestatie en gaat naar een andere provider.

 

U gaat op de barricade, ( Radar gaat u ontvanger echter niet van nieuwe software voorzien.)

 

Leuk is anders, de wereld zoals we die gekend hebben bestaat niet meer.

We willen het alleen nog niet aan ons zelf toegeven.

 

 

De vraag is wat de intenties zijn?

Wil je tv kijken via Satelliet, omdat er geen andere alternatieven zijn, is de beste optie een vrije ontvanger aan te schaffen, met ten minste een CI slot en een ingebouwde kaartlezer.

 

Zolang die ontvangers nog zelf de zenders kunnen decoderen geeft dat de meeste garantie op ongestoord kijken.

Mocht de interne kaartlezer door verdere versleuteling niet meer bruikbaar zijn is er altijd nog de optie van een CI module in de vrije ontvanger.

 

Met deze oplossing is kijken zonder ergernis nog mogelijk.

 

De andere optie is de strijd aangaan met Canaldigitaal.

Kans op winnen is nihil, en je kan je geruime tijd ergeren.

Mocht het voor de rechter komen, zal een mogelijk vonnis zijn dat u gecompenseerd moet worden voor de restwaarde van de ontvanger en dat u het contract mag beëindigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste creesvmoderator,

De optie die u voorschotelde zijn juist,ook dat de wereld verandert is is juist,de conclusie wat Rader zal doen is juist.
Eigenlijk heeft u volkomen gelijk, maar dat maakt het gevoel bij mij en dat er heel veel mensen zijn die deze ontvangers in bezit hebben dus gedwongen worden tegen kostprijs een nieuwe ontvanger aan te schaffen en weer een contract af moeten sluiten.
Een vrije ontvanger is voor ons geen optie,ik heb er een gehad maar moest deze met regelmaat wegbrengen om te updaten.
Wij kunnen de licentie vrije ontvangers niet aan een computer hangen,dat is alleen weggelegd voor u.
Neil heb eigenlijk geen andere mogelijkheid behalve digitenne, waarvan de mogelijkheden beperkt zijn/

De vraag is niet zozeer wat mijn intenties zijn, het is wat de intentie is van CD,en dat is voor mij duidelijk.
CD wil van de CI kaart af.
Kastjes met een geïntegreerde chip.

Ik denk dat dit voor CD in Nederland aan de laatste stuiptrekking bezig is en zeker wanneer ze op dezelfde manier met hun vaste klanten omgaan.

Dank voor het meedenken,

Vriendelijke groet,
Komiek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn sympathie is bij de benadeelde klanten.

Maar helaas zijn zij daarmee niet geholpen.

 

Er zijn ook "vrije" ontvangers welke eenvoudiger te gebruiken zijn, waarbij geen computer nodig is.

Rebox is bijvoorbeeld zo'n merk, maar er zijn meer ontvangers welke stabiel zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt als consument recht op een goedwerkend product en bij gebreken op vervanging van een vergelijkbaar of beter product  ZONDER bijbetaling en ook ZONDER verlenging van je abonnement. CanalDigitaal zal altijd proberen om hier zelf ook het voordeel uit te halen en je dus zolang mogelijk aan het lijntje proberen te houden totdat je daadwerkelijk zwicht en akkoord gaat met de door hun opgestelde voorwaarden.

 

Mijn advies, gewoon je recht proberen te halen en dus door blijven gaan met je strijd. Probeer zoveel mogelijk te klagen, krachttermen te gebruiken, formeel klachten in te dienen (en er dus op aandringen dat je door een klacht afhandelaar te woord wordt gestaan en niet door een (stagiaire-) webcare medewerker) , wet (non-)conformiteits beginsel (7:17 BW) aanhalen, etc.

 

Je hebt het consumentenrecht aan je zijde en CanalDigitaal weet dondersgoed dat ze fout zitten echter proberen ze eerst alle onwetende klanten op deze manier af te poeieren, ergo de klantenservice heeft deze opdracht (vermoedelijk) van hogerhand opgelegd gekregen dus hier moet je doorheen zien te komen...

 

Ter verduidelijking, wij hebben 7 DSR-ontvangers binnen de familie in gebruik en ook ik ben vanaf dag 1 na de software update al bezig met CanalDigitaal om een oplossing te krijgen voor onze problemen. Inmiddels hebben wij een passende oplossing ontvangen voor 3 van de 7 ontvangers, echter de andere 4 hebben nog steeds verschillende andere problemen, dit speelt dus nu inderdaad al exact twee maanden.

aangepast door TheEnforcer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens op het Sat4all Rebox forumdeel.

 

Een brutaal mens, die veel kabaal maakt zal inderdaad misschien zijn doel bereiken.

Echter niet iedereen kan zo  "acteren".

Het vergt een lange adem, en wanneer het tegen je character en innerlijke beschaving is, ook nog een jaar van je leven kosten.

 

Het zou ook niet nodig moeten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

--The Enforcer schreef: Inmiddels hebben wij een passende oplossing ontvangen voor 3 van de 7 ontvangers.--

 

Mogen wij weten wat die oplossing inhoudt?

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo The enforcer en ceesv

 

Het is niet zo dat ik op zal houden,ik vind dat mij en mijn apperatuur willens en wetens onrecht is aangedaan.

Mijn apperatuur zonder mij op de hoogte re stellen onklaar is gemaak.

Zij CD dus zijn daar fout in.

Daar heeft Canaldigitaal zich ingedekt met hun leveringsvoorwaarden.

 

12.8

CanalDigitaal spant zich in voor een degelijke

beveiliging van de Diensten. CanalDigitaal geeft

echter geen garantie voor de aangebrachte

beveiliging. CanalDigitaal is niet aansprakelijk voor

enige schade aan de zijde van de Klant of derden

die ondanks de door CanalDigitaal genomen

maatregelen mocht ontstaan.

 

Je kan de rechtmatigheid hiervan aanvechten.

Krijg je gelijk, mag je de overeenkomst ontbinden.

Je wint er, helaas,  niets mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Te technisch en te ingewikkeld voor de landelijke pers.

Maar kijk eens naar het HP inkt debacle, dat ging wereldwijd, het heeft wel ervoor gezorgd dat de update werd terug gedraaid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

--The Enforcer schreef: Inmiddels hebben wij een passende oplossing ontvangen voor 3 van de 7 ontvangers.--

 

Mogen wij weten wat die oplossing inhoudt?

Tuurlijk, wij zijn daar heel transparant in. De gehele klachtafhandeling kun je hier vinden op een ander forum. Ik heb wekelijks telefonisch contact met een contactpersoon bij CD die deze klacht probeert tot een goed einde te zullen brengen, echter de oplossingen en beperkte (technische) mogelijkheden raken (zo lijkt het bij mij over te komen althans) op dit moment ook een beetje op bij CanalDigitaal.

 

In het kort, 7 DSR-ontvangers met allen aantoonbaar problemen direct na de software update (en inmiddels ook persoonlijk bevestigd door een 'expert' bij CD, publiekelijk uiteraard niet):

3x DSR7141 kosteloos en zonder contactverlenging vervangen door 3x SAT801 (pas na anderhalve maand klagen is deze oplossing tot stand gekomen!)

4x PVR's (3x DSR8121 en 1x DSR8141) hebben nog steeds problemen, waarbij men de MP-201 wilde aanbieden echter is dit totaal geen volwaardige vervanger voor de huidige PVR's vanwege de beperkte opname functionaliteit van dit apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word niet goed van al die berichten in mijn mail-box over de

problemen met die gecertificeerde CD prullen.

Koop allemaal een goede vrije ontvanger en je bent van al

dat gezeur en ergernis en problemen af. 

Dan kan het CD prul eindelijk in de vuilnisbak.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...