Ga naar inhoud


Het Octoberfest begint... O'zapft is auf der Wiesn


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Jou standpunt t.o.v. prijzen is bekend.

Maar er zijn ook gelukkig mensen die wel van het leven genieten.

 

Wanneer je nu in München rondloopt is wat je ziet een streling voor het oog.

Gelukkig mag ieder zijn mening hebben...  en als "genieten van het leven" voor jou inhoudt dat je duur bier moet zitten zuipen uit vazen van 1 liter, hoeft het voor mij niet... en vind het het eigenlijk zielig....  maar ik gun ieder zijn soort vermaak... dat doet blijkbaar niet iedereen.

Voor mij is genieten van het leven, meer genieten van de stilte en schoonheid van de Scandinavische natuur...  en daar helemaal tot rust komen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Laat dan in het vervolg je commentaar achterwege over prijzen, dan is dat genoegen wederzijds

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.... maar soms is het een natuurlijke uiting als je het over een bepaald bedrag hebt,voor een bepaald product.

Blijkbaar is de bierprijs op de Wiese toch niet echt een koopje... ik hoorde er veel  commentaar op, op de radio.....

Maar ik hou mijn mond wel als het de bedoeling is da leden alleen maar "jaja" zeggen, dat het "allemaal zo leuk en gezellig" en "goed" is.

Laat ons hopen dat er niemand de fout in gaat met deze extra forum-regel.

 

fijne dag nog

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad heel irretant die hoge hotelprijzen maar zo werkt een markt economie nou eenmaal.

 

Dat zijn pas woekerprijzen. :mad:

Toch niet uit eigen zak ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt inderdaad best wel mee die prijs, in het zandvoortse strandtent ben je meer kwijt in verhouding.

 

Maar laten we eerlijk zijn, zo een groot liter glas, is toch niet te zuipen.

Voordat je de helft op hebt, is het bier lauw of warm, en smaakt het net als kattezeik.

 

Geef mij maar een lekker koud glaasje bier van 25 cl, dan bestel ik er wel een paar keer extra.

Dan neem ik er ook op de koop toe, dat de meisjes van de bediening hier, hun tieten niet zo omhoog gebonden hebben.

 

post-33815-0-22065200-1474318605.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Valt inderdaad best wel mee die prijs, in het zandvoortse strandtent ben je meer kwijt in verhouding.

 

Maar laten we eerlijk zijn, zo een groot liter glas, is toch niet te zuipen.

Voordat je de helft op hebt, is het bier lauw of warm, en smaakt het net als kattezeik.

 

Dat is nu net het verschil tussen wat ze in Nederland bier noemen, en het vocht gebrouwen volgens het Reinheidsgebot uit 1516.

 

Daarbij, een goed getapt bier duurt 7 minuten, of je moet bij de Schankwart een Zapfer bestellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar een lekker koud glaasje bier van 25 cl, dan bestel ik er wel een paar keer extra.

 

25cl vind ik een typisch Nederlandse belediging. Als ze niet fatsoenlijk bier tappen dan hoef ik niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk als het 7 minuten duurt om 1 pilsje te tappen, dan kan ik inkomen dat die Duitsers allemaal minimaal halve liters drinken.

Anders is het glas al leeg, voordat er een nieuw glas bier getapt is.

Daarom bestel ik in Duitsland ook altijd meteen een nieuw pilsje, als het ene getapt is.

En om nu te zeggen dat het Duitse bier beter of lekkerder is, dan het Nederlandse kan ik niet echt zeggen.

Dat is per persoon verschillend, net zoals iedereen zijn favoriete bier merk heeft.

De ene zweert bij heineken, en de andere bij grols of bavaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft zijn voorkeur, maar na meer dan 30 jaar in Duitsland gewoond te hebben hoef ik dat Nederlandse chemie bocht niet meer. Geef mij maar een lekker getapte pils van bijvoorbeeld Radeberger of Löwenbrau volgens het Reinheitsgebot.

En dan dat schuifje in Nederland om het schuim eraf te vegen...? Mijn hemel..dat is tegen alle wetten van een kraag opbouwen in 7 minuten tijd.

En over de prijzen zullen we het maar helemaal niet hebben. Daar ben je in Duitsland echt duidelijk beter af.

 

In Dubai drink ik graag Peroni bier. Dat komt uit Italie en is ook prima te genieten. Behalve de prijs maakt de smaak erg zuur. :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las laatst een artikel dat dat Reinheitsgebot de Duitsers nogal beperkt in het maken van andere bieren. Ben benieuwd hoelang het stand houdt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...