Ga naar inhoud


Ontvangst zuiden Portugal


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Waar kan ik een lijst vinden van te ontvangen zaken in het zuiden van Portugal?

En waarbij ik ook kan zien welke grootte van schotel ik moet hebben?

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor de grootte van de schotel kan je de footprint afbeeldingen bekijken.

Je kan deze op bv FlySat terugvinden, ze linken door naar bv Astra.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook rechtstreeks naar SES Astra te gaan, zie: http://www.ses.com/fleet-coverage
- klik dan Interactive satellite map.
  Hij gaat nu een programma laden en na een paar minuten krijg je de wereldbol.
- Klik deze aan en sleep hem iets naar links totdat je Astra 3B krijgt.
- Klik daarop en kies voor Europe Ku-band wide beam.
- Draai die naar het gebied waar je schotel staat.
- Klik op het vergrootglas.
- In het kader kun je aanklikken Ku-band en de coördinaten invoeren waar de schotel staat.
- Nu komt er een ballon op die locatie te staan.
- Je kunt nu zien hoe groot de schotel moet zijn.
- Als je bijv. midden tussen de lijn van 60 en 90cm schotel zit, dan heb je daar een schotel van 75cm breed nodig.
- Zit je bijv. op 1/3 tussen de 90 en 120cm, dan heb je een schotel van 100cm breed nodig.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik deze zaken zo zie, blijf ik me afvragen waarom ik met de schotel van 110 cm geen astra 2 signalen kan vangen in het zuiden van Portugal.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

 

En waar kan ik eventueel een lijst vinden van de zenders die in dat "pakket" zitten?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel, alléén die zenders waar in de linker kolom Europe Ku staat. Voor ontvangst van de zenders waar in de linker kolom UK staat moet je denken aan een schotel van 240 cm of meer. En dan nog is ontvangst waarschijnlijk niet gegarandeerd. Ik ken geen ontvangst rapporten voor UK TV in zuid Portugal maar er zou fringe ontvangst kunnen zijn op de West-lob van de UK beam. Persoonlijk zou ik er niet op gokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zuid-Portugal is een zorgenkindje en als gezegd ik heb geen (bruikbare bedoel ik) ontvangst rapporten. Ik ben een beetje uitgegaan van mijn eigen situatie waar een 110 schotel van zonsondergang tot een uur of 9/10 een ongestoord beeld geeft (tenzij het regent). Ik heb ook nog geen footprint kaarten gezien met een reële footprint inclusief de west- en oostlobs zoals die er waren vóór de nieuwe UK beam.

 

Een (niet legale) uitweg voor Zuid Portugal is Intelsat 907 op 27.5º West. Ononderbroken ontvangst echter niet gegarandeerd. Beter gesteld, ontvangst onderbrekingen gegarandeerd.

De decriptie codes zijn op het internet te vinden. Soms heel snel, soms kan het weken of langer duren.

 

Leesvoer op http://www.uksatellitehelp.co.uk/2014/02/23/expats-in-south-of-spain-and-portugal-who-ave-lost-bbc-and-itv-dont-get-caught-by-the-907-scam/ en http://www.satandpcguy.com/intelsat-bbc-satback/

aangepast door jwfw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zeker wel ontvangstrapporten van Portugal.

- Faro: 3m dish, no spot beam

- Lissabon: 3,1m dish, no spotbeam

 

oei, zelfs in Lissabon geen spotbeam, en da's dan nog een eind meer noordelijk.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zuid-Portugal is een zorgenkindje en als gezegd ik heb geen (bruikbare bedoel ik) ontvangst rapporten. Ik ben een beetje uitgegaan van mijn eigen situatie waar een 110 schotel van zonsondergang tot een uur of 9/10 een ongestoord beeld geeft (tenzij het regent). Ik heb ook nog geen footprint kaarten gezien met een reële footprint inclusief de west- en oostlobs zoals die er waren vóór de nieuwe UK beam.

 

Een (niet legale) uitweg voor Zuid Portugal is Intelsat 907 op 27.5º West. Ononderbroken ontvangst echter niet gegarandeerd. Beter gesteld, ontvangst onderbrekingen gegarandeerd.

De decriptie codes zijn op het internet te vinden. Soms heel snel, soms kan het weken of langer duren.

 

Leesvoer op http://www.uksatellitehelp.co.uk/2014/02/23/expats-in-south-of-spain-and-portugal-who-ave-lost-bbc-and-itv-dont-get-caught-by-the-907-scam/ en http://www.satandpcguy.com/intelsat-bbc-satback/

wij gebruiken in Portugal helemaal in het zuiden in Albufeira op de camping waar mer dan 20 nederlanders verblijven met de karavan voor 5 maanden een schotel van 78 cm en heel goed ontvangst met een dubbele kop maar niet van CD want die werkt niet , ook bij regen geen uitval wel als er wel eens een zwarte lucht over komt drijven hebben we ff geen beeld maar dat is thuis ook zo met dezelfde schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heb je het over Astra 3, de discussie hierboven ging over de UK spotbeam van Astra 2.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...