Ga naar inhoud


Ontvangst zuiden Portugal


Denisdaf

Aanbevolen berichten

wij gebruiken in Portugal helemaal in het zuiden in Albufeira op de camping waar mer dan 20 nederlanders verblijven met de karavan voor 5 maanden een schotel van 78 cm en heel goed ontvangst met een dubbele kop maar niet van CD want die werkt niet , ook bij regen geen uitval wel als er wel eens een zwarte lucht over komt drijven hebben we ff geen beeld maar dat is thuis ook zo met dezelfde schotel.

Ik denk dat ik één dezer dagen eens naar de camping kom kijken. Dan wel niet voor de Astra 2 ontvangst, maar voor de duo om op een 78 triax te zetten om Astra 1 en Astra 3 te vangen.

Die heb ik wel voor mekaar, maar dan met 2 aparte LNB's, 1 block zo deze het goed doet is me liever.

 

Bij wie kan ik daar bv terecht?

Dit kan eventueel via privat mail.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De discussie ging inderdaad over de ontvangst van de UK-Spotbeam van de Astra 28,2 maar best interessant dat je in Albufeira met een schotel van 78cm de Astra 23,5 kunt ontvangen. Gaat het misschien om een EISS-schotel?
Zitten die 20 Nederlanders dan allemaal op die ene schotel met dubbele kop aangesloten of hebben ze allemaal een eigen schotel?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was daarstraks op de camping in Albufeira.

En inderdaad er zijn redelijk wat Nederlandse gasten, doch van alle schotels die ik er zag die met een dubbelie lnb waren uitgerust waren het er allemaal van, 4,3°.

Dus net dezelfde als deze die in onze "thuis" contrijen worden gebruikt.

Wel raar dan dat onze vriend hierboven zegt dat het andere duo's zijn dan "bij ons".

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij gebruiken in Portugal helemaal in het zuiden in Albufeira op de camping waar mer dan 20 nederlanders verblijven met de karavan voor 5 maanden een schotel van 78 cm en heel goed ontvangst met een dubbele kop maar niet van CD want die werkt niet , ook bij regen geen uitval wel als er wel eens een zwarte lucht over komt drijven hebben we ff geen beeld maar dat is thuis ook zo met dezelfde schotel.

ben je momenteel in Albufeira?

En zo ja, op welke camping?

Wij waren daarstraks op de https://www.google.pt/maps/dir/37.1089686,-8.2316453/Camping+Albufeira,+N395,+Estr.+de+Ferreiras,+8200-555+Albufeira/@37.1062272,-8.253755,56m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0xd1ace85416116d9:0x3a52794ccffecbf8!2m2!1d-8.253564!2d37.10631!3e0

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

fwhmjanssen schrijft in bericht 14:

"wij gebruiken in Portugal helemaal in het zuiden in Albufeira op de camping waar mer dan 20 nederlanders verblijven met de karavan voor 5 maanden een schotel van 78 cm en heel goed ontvangst met een dubbele kop maar niet van CD want die werkt niet".

Jou conclusie deugt niet.
Er bestaan duo-lnb's voor schotels van 60cm en van 80cm.
CanalDigitaal gebruikt een duo-lnb voor een schotel van 60cm.

Zou het kunnen dat hij bedoeld dat ze geen duo-lnb gebruiken voor een schotel van 60cm maar een voor een schotel van 80cm?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij zijn op dit moment nog niet op de camping in Albufeira we gaan er heen op 12 november tot 1 april .

al onze vrienden die ook daar heen gaan rond 1 november (zo,n 20 caravans) hebben allemaal een schotel van 78 cm in portugal gekocht en de duolnb 

Inverto DUO LNB TWIN 80

 

er was afgelopen winter ook iemand met een enkele aansluiting maar die werkte niet omdat de 19,2 en de 23,5 zijn verwisseld hij kreeg ermee geen beeld maar gelukkig had ik voor hem een 2de bij me die hij zolang geleend heeft.

en allemaal goed beeld soms met zwarte wolken wil het beeld wel eens ff wegvallen maar dat hebben we thuis ook wel eens

de lnb  is goed voor 60 tot 80 cm schotels zoals ook in de advertentie te zien is die lnb gebruik ik hier thuis ook met dezelfde schotel

schotel in portugal gekocht  i.v.m vervoer omdat de caravan daar staat op een vaste plek en lnb in Nederland.

ik weet niet of er nu al caravans staan van Nederlanders met een schotel maar de echte overwinteraars komen pas rond 1 november allemaal en die hebben alles zoals boven aangegeven.

ze hebben allemaal een eigen schotel

groeten frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

 

fwhmjanssen schrijft in bericht 14:

"wij gebruiken in Portugal helemaal in het zuiden in Albufeira op de camping waar mer dan 20 nederlanders verblijven met de karavan voor 5 maanden een schotel van 78 cm en heel goed ontvangst met een dubbele kop maar niet van CD want die werkt niet".

 

Jou conclusie deugt niet.

Er bestaan duo-lnb's voor schotels van 60cm en van 80cm.

CanalDigitaal gebruikt een duo-lnb voor een schotel van 60cm.

 

Zou het kunnen dat hij bedoeld dat ze geen duo-lnb gebruiken voor een schotel van 60cm maar een voor een schotel van 80cm?

 

Ik weet van mijn wokboer dat in Nederland, en België de 4,3° die door TV Vlaanderen en CD wordt aangeraden voor een 60 cm schotel het zelfs beter doet op een 78 Cm van Triax.

Ik lees ook in de reactie dienaangaande dat deze niet zou deugen hier in het zuiden, wat ik kan begrijpen, en dat bv de duo hier hetzij een beetje een kleinere dan wel een grotere hoek moet hebben. En daardoor ben ik deze voormiddag even gaan kijken op de genoemde camping, en ik zag er inderdaad geen long term blijvers wat Nederlanders betreft, maar enkele Engelsen wisten me wel hun stek te tonen. Ik zag er 2 met een monoblock doch zoals reeds gezegd echt wel een 4,3° uitvoering.

 

post-68712-0-17512200-1474567976.jpg

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zuid-Portugal is een zorgenkindje en als gezegd ik heb geen (bruikbare bedoel ik) ontvangst rapporten. Ik ben een beetje uitgegaan van mijn eigen situatie waar een 110 schotel van zonsondergang tot een uur of 9/10 een ongestoord beeld geeft (tenzij het regent). Ik heb ook nog geen footprint kaarten gezien met een reële footprint inclusief de west- en oostlobs zoals die er waren vóór de nieuwe UK beam.

 

Een (niet legale) uitweg voor Zuid Portugal is Intelsat 907 op 27.5º West. Ononderbroken ontvangst echter niet gegarandeerd. Beter gesteld, ontvangst onderbrekingen gegarandeerd.

De decriptie codes zijn op het internet te vinden. Soms heel snel, soms kan het weken of langer duren.

 

Leesvoer op http://www.uksatellitehelp.co.uk/2014/02/23/expats-in-south-of-spain-and-portugal-who-ave-lost-bbc-and-itv-dont-get-caught-by-the-907-scam/ en http://www.satandpcguy.com/intelsat-bbc-satback/

Ik heb zojuist met een lokale satboer gebeld, en die zegt dat het ondertussen al misschien 2 jaar geleden zou zijn dat er onderbrekingen waren voor de ontvangst van de UK zenders via 27,5° West

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet van mijn wokboer dat in Nederland, en België de 4,3° die door TV Vlaanderen en CD wordt aangeraden voor een 60 cm schotel het zelfs beter doet op een 78 Cm van Triax.

Ik lees ook in de reactie dienaangaande dat deze niet zou deugen hier in het zuiden, wat ik kan begrijpen, en dat bv de duo hier hetzij een beetje een kleinere dan wel een grotere hoek moet hebben. En daardoor ben ik deze voormiddag even gaan kijken op de genoemde camping, en ik zag er inderdaad geen long term blijvers wat Nederlanders betreft, maar enkele Engelsen wisten me wel hun stek te tonen. Ik zag er 2 met een monoblock doch zoals reeds gezegd echt wel een 4,3° uitvoering.

 

attachicon.gifIMG_20160922_104256-20.jpg

die long time blijvers komt de 1ste pas op 1 november aan en wij 12 november en daarna komen er steeds meer. gr frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar is op 27,5° west te vangen wat op 28,2Oost NIET kan.

Een groot aantal zenders die je normaal via Astra 2 vangt.

 

Het gaar er mij om de BBC en ITV zenders te vangen hier in het zuiden.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu eenmaal gek van die oude itv series.

Ik denk als je eens gaat kijken je ook fan zou worden.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mompel ... mompel ... Denisdaf, BBC en ITV kan je in Zuid Portugal niet (meer) ontvangen. Had je mijn gemompel tot je door laten dringen dan had je in de gaten gehad dat dat wèl kan met Intelsat. Zij het niet legaal.

Dus, hup naar het schuurtje en die sloophamer tevoorschijn halen. Laat die eens met volle kracht op de tweede gegeven link neerkomen. Dan de motor lier erbij en naar beneden scrollen. Je weet niet wat je ziet.

 

Mompel ... mompel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  fwhmjanssen

Je schrijft dat die Inverto Twin 4.3° Monoblock voor schotels in van 60-80cm.
Dat is niet waar. Hij is voor schotels van 80-85cm. Zie ook de specificaties: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36
In de advertentie staat geschikt voor een Triax 78 en 88.

De bouwmarkt die je noemt verkoopt een 80cm schotel van het Spaanse merk Televes en die is 75cm breed en 84cm hoog en is oranje van kleur. Die dus groter dan een Triax 78.
Daar nog bij opgeteld dat de signalen in Albufeira van de twee satellieten ook nog wat verder uit elkaar vallen, is het aannemelijk dat die Inverto-lnb voor een schotel van 80cm werkt.
Het kan ook een witte 80cm Tecatel schotel zijn. Die is 71cm breed en 80cm hoog maar heeft wel een f/D-verhouding van 0,69 waardoor die duo-lnb prima past.
Belangrijk is wel dat de kop van de Astra 23,5 in de klem staat en dat de schotel daar optimaal op staat uitgericht. Dat de kop van de Astra 19,2 er iets naast staat is niet zo belangrijk omdat die toch sterk genoeg is.
Overigens kan het deze winter best wel eens tegen vallen met de signaalsterkte met een schotel van 80cm omdat CanalDigitaal de symbolrate onlangs verhoogd heeft naar 29.900. Hierdoor zijn de zenders van CanalDigitaal moeilijker te ontvangen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...