Ga naar inhoud


Ontvangst npo1, npo3, veronica en net 5 .wat te doen?


Aholm

Aanbevolen berichten


Idd kan ik de horizontale zien, maar hoe krijg ik die verticale dan?

Er kan een defect in je LNB zitten waardoor hij niet meer omschakelt naar verticaal.

Als dat het geval is ontvang je o.a. wel:

TV Drenthe, TV8(Osem), CT24, Discovery Showcase HD

En dus niet:

NPO2 HD, RTL4 HD, TV Oranje, SBS9, RTL Tele Letzebuerg 23.5, TV Noe

 

Als je de LNB's met elkaar verwisseld kan je dat testen.

 

 

Verder wel alle zenders op 19.2E? Dus duitse zenders als Das Erste en ZDF? BVN, Canal Digitaal Informatiekanaal?

 

Ook kan het zijn dat je een oude/verkeerde Fastscanlijst hebt. Even de nieuwste (HD) inscannen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar zouden op 19.2°E de verticale en horizontale dan wel werken ..maar we horen het niet 

anders de lnb eens omwisselen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als jou vrienden het toch op zijn punt hebben gezet 

en hun ontvangers..... werkt  wel op jou schotel met 2 lnb's 

dan zit er toch volgens mij een bug of wat dan ook in je ontvanger 

ps een andere werkt toch dacht ik 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 13/18 volt omschakeling van de ontvanger kan ook defect zijn.

De spanning op de antenne uitgang meten zal uitsluitsel geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel eens wazig beeld gezien?

 

Ja, maar niet bij Canal Digitaal...

 

post-40400-0-51844500-1474398339.jpgpost-40400-0-67851100-1474398351.jpgpost-40400-0-37939800-1474398402.jpgpost-40400-0-33440300-1474399057.jpgpost-40400-0-21076400-1474399345.jpgpost-40400-0-92351200-1474400034.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje als ik de HD Canaldigitaal zenderlijst pak en kijk naar wat hij wel kan zien zijn dat enkel alle Horizontale, duidelijker kan niet.

 

:) :) :) :)

 

Het enige wat ik lees in de posts van @aholm is dat hij zenders ontvangt die op één transponder uitzenden, namelijk de 12187H 29900.

Daat zitten NPO1-3, Veronica, net5, een en canvas (alles HD).

Om daaruit te concluderen dat hij alle H-transponders goed ontvangen zou?

 

Ik lees bijvoorbeeld niks over ontvangst op de canaldigitaal transponder die de regionale zenders uitzendt; die zit ook op H.

Ik zou die conclusie dus niet zomaar durven trekken. :grin: :grin:

 

 

Dus @aholm: Antwoord eens op het verzoek van @Sprietje in post #17?

Kijk bijvoorbeeld eens naar de frekwenties op 23,5E op Kingofsat.net, en geef aan op welke frekwenties je wel of geen beeld hebt?

En geef dan eens wat meer tekst dan enkele zinnetjes!

Anders wordt er van alles gespeculeerd over je probleem, waar je niet per se mee geholpen bent ;) .

 

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) :) :) :)

 

Het enige wat ik lees in de posts van @aholm is dat hij zenders ontvangt die op één transponder uitzenden, namelijk de 12187H 29900.

Daat zitten NPO1-3, Veronica, net5, een en canvas (alles HD).

Om daaruit te concluderen dat hij alle H-transponders goed ontvangen zou?

 

Ik lees bijvoorbeeld niks over ontvangst op de canaldigitaal transponder die de regionale zenders uitzendt; die zit ook op H.

Ik zou die conclusie dus niet zomaar durven trekken. :grin: :grin:

 

 

Dus @aholm: Antwoord eens op het verzoek van @Sprietje in post #17?

Kijk bijvoorbeeld eens naar de frekwenties op 23,5E op Kingofsat.net, en geef aan op welke frekwenties je wel of geen beeld hebt?

En geef dan eens wat meer tekst dan enkele zinnetjes!

Anders wordt er van alles gespeculeerd over je probleem, waar je niet per se mee geholpen bent ;) .

 

 

Groet,

A33

In post 14 schrijft hij zelf notabene, na het waarschijnlijk gechecked te hebben het volgende :

 

 

 

"Mijn CI kaart werkt prima want met mijn tuner en kaart inde CI module werkte alle kanalen bij mijn kennis...de zenders een HD en canvas zie ik ook ja en nog wat andere kanalen ook, de meeste op 23,5 Astra3. Idd kan ik de horizontale zien, maar hoe krijg ik die verticale dan?

 

Dat zal hij niet voor niets zo geschreven hebben lijkt mij.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

In post 14 schrijft hij zelf notabene, na het waarschijnlijk gechecked te hebben het volgende :

 

 

Dat zal hij niet voor niets zo geschreven hebben lijkt mij.

 

 

Dus jij vermoedt dat hij ook meteen heel precies naar de andere H-frekwenties heeft gezocht en daarop ook beeld gevonden heeft?

En alle V-frekwenties heeft nagelopen en ontdekt heeft dat hij op geen van die frekwenties ook maar enige ontvangst heeft?

 

Ik vermoed dat niet.

Ik vermoed dat hij wellicht alleen zenders van die ene horizontale transponder gezien heeft, en dat dat is wat hij beschrijft.

En dat hij niet een erg ervaren schotelaar is, die meteen aan de hand van jouw suggestie in bericht #9 alle H- en V-frekwenties al heel precies heeft gecheckt.

Maar ja, dat is slechts mijn vermoeden.... dus niet mijn conclusie....  dus ik vraag dat graag na....

 

Dus laten we gewoon eens bij hem checken, welke frekwenties hij nu wel en niet ontvangt, voordat we een conclusie trekken uit wat onduidelijke en onvolledige informatie. Dan kunnen we hem waarschijnlijk beter adviseren wat te doen aan zijn probleem.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook dat Aholm veel te weinig informatie gegeven heeft.
Heeft hij eventuele problemen alleen op de Astra 23,5 of ook op de Astra 19,2. Dan zou het mogelijk ook aan zijn ontvanger kunnen liggen.
Is er echt goed gecontroleerd dat ook echt alle horizontalen niet meer te ontvangen zijn of een deel van de horizontalen?
Is er ook echt goed gecontroleerd dat alle verticalen goed functioneren?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...