Ga naar inhoud


CI+ met kaartje voor Telenet, adresgebonden of overal te gebruiken?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Er zitten 2 einden aan een kabel.

 

Klopt en vaak bevindt de tap zich aan de voorgevel (in steden met een gevelnet), in de voortuin (in dorpen met een grondnet) of in een houten paal (in dorpen met een luchtnet), maar in geval van grotere appartementsgebouwen bevindt de tap zich gewoonlijk in een technische ruimte en in dat geval moet er eerst een bewoner de deur van de die ruimte openmaken vooraleer de technieker een filter kan plaatsen. Verder zijn er altijd al manieren geweest waarop zwartkijkers zelf illegaal hun kabel aansluiten, de filter verwijderen of het signaal van de buren aftappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan mis zijn , maar als analoog stopt op termijn , dan kan je toch nog maar een paar zenders bekijken die ongecodeerd uitzenden. Moesten ze jou dus vergeten af te sluiten.

Ofwel moet je idd een module van een vriend krijgen , dan kun je kijken.

Het interessante van een module is ook als je er prime op zou nemen , dan kan je het Abbo delen eventueel door half maandelijks,van adres te switchen . De film herhalen zich toch he.

Ook een uitbater van een cafe zou de voetbal voor zijn eigen thuis bekijken , maar dus ook de module meenemen naar zijn cafe .

Dat zijn allemaal dingen die kunnen , maar eigenlijk dus niet mogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mis zijn , maar als analoog stopt op termijn , dan kan je toch nog maar een paar zenders bekijken die ongecodeerd uitzenden. Moesten ze jou dus vergeten af te sluiten.

Ofwel moet je idd een module van een vriend krijgen , dan kun je kijken.

Tja, dat is toch wel vergezocht.

Je moet dus eerst je abonnement opzeggen, en dan moeten ze ook nog vergeten om het af te sluiten.

Maar de CI+ module maakt op dat gebied zeker niet meer mogelijk dan de digibox of digicorder.

Iemand anders zou in dat geval een extra digicorder kunnen aankopen, en die nadien aan u doorverkopen.

Dan kun je niet alleen kijken, maar ook ineens opnemen.

Vergeet niet dat interactiviteit niet verplicht is, tenzij voor extra abonnementen, en als je die maar één keer wilt betalen per gezin.

In dat geval moeten de decoders interactief zijn (en dus gekoppeld aan dezelfde modem) om de abonnementen overal te hebben.

 

Het interessante van een module is ook als je er prime op zou nemen , dan kan je het Abbo delen eventueel door half maandelijks,van adres te switchen . De film herhalen zich toch he.

 

Lijkt mij toch een heel gedoe om iedere keer die kaart en module uit te halen en dan weer in een ander toestel te steken.

Ik denk ook niet dat dat technisch ontworpen is om zoveel keer in te steken en weer uit te halen.

Je riskeert dat er een pin verbogen raakt of zo.

Bovendien is dan diegene die de kaart / module uitleent op dat moment wel zijn module en kaart weer kwijt, maar ja, dan ga jij ervan uit dat dat maar voor die ene groep van zenders gebruikt wordt.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het is toch allemaal vergezocht. 

Je kunt diezelfde truuk ook doen bij TV Vlaanderen overigens, of met een digibox/digicorder.

 

Ook een uitbater van een cafe zou de voetbal voor zijn eigen thuis bekijken , maar dus ook de module meenemen naar zijn cafe .

Dat zijn allemaal dingen die kunnen , maar eigenlijk dus niet mogen

 

 

Ja, maar je zegt het zelf, hij kan dat zelf doen, hij heeft daarvoor geen derden nodig.

Technisch kan het natuurlijk, net zoals je muziek kan draaien zonder SABAM te betalen.

Daar zit zelfs helemaal geen technische beveiliging op, maar het blijft even illegaal.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

zzzzzz heeft het volledig bij het rechte eind en ik sluit me aan bij alles wat hij schreef.

 

ok, dat opent perspectieven.. :)

 

Dank je wel!

welke perspectieven biedt dit? geen enkele hoor, je hebt nog steeds een actief kabelabonnement nodig, en betaalzender zijn uniek per CI+kaartje niet per klant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat in ieder geval maar er mag per adres enkel de ingeschrevene bewoner volgens uw contract met telenet kijken.

Idem aan het uitlenen van een tweede en/of derde abo-kaartje is het kijken op een ander adres ook niet geoorloofd.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170210_02725146

Tot nu toe gebruiken cafébazen in België een gewoon abonnement. Uw bericht is incorrect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, dit is/was het voordeel: je neemt je eigen CI mee naar een huurwoning of tweede verblijf (aan zee bijv.) en je kan daar dan ook naar het op de CI geactiveerde digitale pakket kijken. (er moet idd een actieve kabel aanwezig zijn en een TV (of box) die CI+ aankan)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite mag het niet, maar omdat er geen retour kanaal is niet te controleren. Of de mogelijkheid zou moeten bestaan, dat de ci+ aan ėėn toestel is gekoppeld net zoals de kaart, dan kan het niet meer. Maar of ci+ deze mogelijkheid biedt weet ik niet?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat mag wél

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ci-module-verplaatsen-of-aan-iemand-anders-geven/

 

Mijn CI+ module tijdelijk verplaatsen (bv. naar mijn vakantiewoning)

Dat is mogelijk als er op die plaats een actieve kabelaansluiting is.

Belangrijk
  • Bij het verplaatsen van je CI+ module moet je de eerste keer wel opnieuw de installatiestappen doorlopen (die vind je in je handleiding van ‘TV met een kaartje’).
  • Het CI+ slot van je tv-toestel is gevoelig voor slijtage: door het veelvuldig in- en uitschuiven van je CI+ module in je tv-toestel kan dat slot beschadigd raken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de oorspronkelijke vraagstelling alsnog dit gevonden.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ci-module-verplaatsen-of-aan-iemand-anders-geven/

 

Niks illegaals dus.

 

 

In feite mag het niet, maar omdat er geen retour kanaal is niet te controleren. Of de mogelijkheid zou moeten bestaan, dat de ci+ aan ėėn toestel is gekoppeld net zoals de kaart, dan kan het niet meer. Maar of ci+ deze mogelijkheid biedt weet ik niet?

 

Is ondertussen nog niet veranderd hoor. :)

 

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, dit is/was het voordeel: je neemt je eigen CI mee naar een huurwoning of tweede verblijf (aan zee bijv.) en je kan daar dan ook naar het op de CI geactiveerde digitale pakket kijken. (er moet idd een actieve kabel aanwezig zijn en een TV (of box) die CI+ aankan)

Het woordje "ook" is misleidend.

Het moment dat jij in je auto stapt om naar je 2e verblijf te gaan, kan er thuis niemand meer naar de zenders kijken (ook niet het basisabonnement, want jij hebt de module mee).

Ik begrijp niet dat men hier zo hard staat te roepen dat het illegaal zou zijn, terwijl Telenet zelf zegt dat het dat NIET is, en bovendien, wat is het verschil met een schotelgebruiker die zijn schotel, ontvanger en kaart / module meeneemt naar zijn vakantieverblijf?

Dan zegt men toch ook niet dat je daar "ook" kan kijken?

Iedereen ziet immers in dat je met 1 module / ontvanger / ... maar op één plaats tegelijk zult kunnen kijken.

 

In tegenstelling tot bij satelliet zul je ook op elke plaats waar je wilt kijken een actieve kabelaansluiting nodig hebben (16,30€/maand als je alleen kabel neemt).

Ik snap echt niet wat daar "frauderen" aan is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het woordje "ook" is misleidend.

Het moment dat jij in je auto stapt om naar je 2e verblijf te gaan, kan er thuis niemand meer naar de zenders kijken (ook niet het basisabonnement, want jij hebt de module mee).

Ik begrijp niet dat men hier zo hard staat te roepen dat het illegaal zou zijn, terwijl Telenet zelf zegt dat het dat NIET is, en bovendien, wat is het verschil met een schotelgebruiker die zijn schotel, ontvanger en kaart / module meeneemt naar zijn vakantieverblijf?

Dan zegt men toch ook niet dat je daar "ook" kan kijken?

Iedereen ziet immers in dat je met 1 module / ontvanger / ... maar op één plaats tegelijk zult kunnen kijken.

 

In tegenstelling tot bij satelliet zul je ook op elke plaats waar je wilt kijken een actieve kabelaansluiting nodig hebben (16,30€/maand als je alleen kabel neemt).

Ik snap echt niet wat daar "frauderen" aan is.

klopt; ook is niet hetzelfde als gelijktijdig

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien het woord "alternatief" gebruiken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...