Ga naar inhoud


CI+ met kaartje voor Telenet, adresgebonden of overal te gebruiken?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Als iemand een abonnement heeft op telenet en heeft een digibox en diezelfde persoon neemt bv 5 modules . Dan kunnen er idd 5 andere

Klanten digitaal naar de basiszenders kijken als ze natuurlijk een active kabel aansluiting hebben . Dus ongeveer 16 euro per maand betalen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eenmaal buiten Vlaanderen houdt het per direct op met het signaal/decodering van Telenet, dus erg ver zal je 2de verblijf niet mogen liggen.

Ook al, maar dan reden te meer om niet te staan roepen dat het fraude zou zijn, als je dat bij de kabel doet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand een abonnement heeft op telenet en heeft een digibox en diezelfde persoon neemt bv 5 modules . Dan kunnen er idd 5 andere

Klanten digitaal naar de basiszenders kijken als ze natuurlijk een active kabel aansluiting hebben . Dus ongeveer 16 euro per maand betalen ;-)

Hij "neemt" 5 modules?

ik dacht dat hij ze koopt.

En je formulering is opnieuw misleidend "als ze natuurlijk een actieve kabelaansluiting hebben."

Daar betalen ze dus 16,30€/maand voor.

Op welke manier heeft er dan iemand iets uitgespaard?

Bij niet-interactieve systemen (digiboxen/corders die niet met de netwerkkabel verbonden zijn of CI+ modules) krijg je enkel per box of module het abonnement waarvoor je betaalt.

Dus zelfs als die persoon op die digibox ALLE abonnementen zou nemen, dan nog zouden die 5 CI+ modules enkel en alleen het basisabonnement hebben.

En dat basisabonnement kost 16,30€.

En dat betalen die mensen ook om... een actieve kabelaansluiting te hebben.

Dus de winst is 0,0€.

Wat is er daar dan fraude aan?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag die mij hierbij stel is, waarom zijn deze basiskanalen gecodeerd?

 

Om via Telenet te kunnen TV kijken heb je een actieve kabelaansluiting nodig.

Daar betaal je dus 16,30€/maand voor.

 

Nu moet je nog een extra kaartje en module aanschaffen (aan € 79,--) om werkelijk TV te kunnen kijken (analoog uitgezonderd)

Dit is toch werkelijk nergens voor nodig.

 

Maar ik denk wel te weten waarom.  Indien deze kanalen niet gecodeerd waren kan iedereen die digitale kanalen opnemen en later bekijken terwijl men de reclame doorspoelt. 

Die kaartjes zijn er om de reclame industrie te plezieren.  En dit wordt ook nog eens toegelaten door de overheid.  En door de laatste gebeurtenissen weten we hoe dit zo is kunnen gebeuren.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag die mij hierbij stel is, waarom zijn deze basiskanalen gecodeerd?

 

Om via Telenet te kunnen TV kijken heb je een actieve kabelaansluiting nodig.

Daar betaal je dus 16,30€/maand voor.

 

Nu moet je nog een extra kaartje en module aanschaffen (aan € 79,--) om werkelijk TV te kunnen kijken (analoog uitgezonderd)

Dit is toch werkelijk nergens voor nodig.

 

Maar ik denk wel te weten waarom.  Indien deze kanalen niet gecodeerd waren kan iedereen die digitale kanalen opnemen en later bekijken terwijl men de reclame doorspoelt. 

Die kaartjes zijn er om de reclame industrie te plezieren.  En dit wordt ook nog eens toegelaten door de overheid.  En door de laatste gebeurtenissen weten we hoe dit zo is kunnen gebeuren.

 

Willy

Ze coderen die kanalen, om te verhinderen dat je digitale opnames deelt ( uitzondering o.a.vu) er bestaan officiele ontvangers ci+ goedgekeurd, en dan kan je een gecodeerde opname niet overzetten op bvb pc. De ongecodeerde zenders laten dit toe.

Op iedere recorder kan je de reclame van een opname doorspoelen. Medialaan heeft zelfs geprobeerd via de vlaamse regering te verkrijgen om reclame doorspoelen te blokkeren, en gelukkig hebben ze voor die kijkers hun slag niet thuisgehaald. Bij tv reply, kan je op de medialaan zenders niet doorspoelen.

Bij mij weten, is het enkel hd+ die doorspoelen reclame verhinderd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Paar dingen.

 

Ik had een digitale kabelontvanger waarin ik een CI+ module stak. Kon op harddisk opnemen, deze opnames gebruiken op PC, er de reclame uit knippen en bewaren. Konden worden afgespeeld met gewone mediaspelers.

 

 

Heb mijn CI+module aan mijn vader gegeven. Overdracht gratis geregeld door Telenet. Overleg met Telenet dat kaartje bedoeld was voor mijn moeder die opgenomen is in WZC. Analoog beeld daar erbarmelijk. Was voor Telenet geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...