Ga naar inhoud


CI+ met kaartje voor Telenet, adresgebonden of overal te gebruiken?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

nou ik las dvbs zijn link en sta eigenlijk een beetje paf,

Ik vind het logisch, met de uitleg die ik gegeven heb.

Fraude is eigenlijk niet mogelijk, behalve diegene die je beschreven hebt, waarbij iemand een kaartje gebruikt om een heel café te laten voetbal kijken.

Maar die fraude is evengoed mogelijk als die persoon rechtstreeks het kaartje koopt.

Er wordt hier geen eurocent aan abonnementsgeld ontdoken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Moderator

Dan zal er geen signaal op die aansluiting staan.

Staat er wel signaal op, heeft de monteur zijn werk niet gedaan, of iemand met een sleutel heeft handelingen in de kast verricht waar die niet voor betaald wordt door de provider.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze enkele maanden na het opzeggen van TN langs geweest en hebben ze op de aansluiting buiten een filter geplaatst zodat enkel internet nog via hen kan op dit adres.

 

Een opzeg volgen ze wel op; als je uit een pand vertrekt en ergens een nieuwe aansluiting vraagt dan doen ze niets.

De volgende bewoner moest maar eens interesse hebben in hun diensten.

 

**edit**

misschien moet ik eens overwegen om van internet only een bundel te nemen maar dan enkel met een kaart. Geen idee of dat bij hen kan.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp Tonskidutch' redenering wel, als er sprake is van meer dan het basispakket dan wil de provider het liefst natuurlijk dat op beide adressen dat wordt afgenomen.

Dat het technisch mogelijk is wil nog niet zeggen dat het toegestaan is in de leveringsvoorwaarden.

 

Ik stond dus ook paf toen ik die info via die link zag.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp Tonskidutch' redenering wel, als er sprake is van meer dan het basispakket dan wil de provider het liefst natuurlijk dat op beide adressen dat wordt afgenomen.

Dat het technisch mogelijk is wil nog niet zeggen dat het toegestaan is in de leveringsvoorwaarden.

 

Ik stond dus ook paf toen ik die info via die link zag.

Je krijgt het toch niet op beide adressen?

Je verplaatst kaart en module van adres A naar adres B.

Op het moment dat de kaart en module op adres B zijn zal op adres A geen digitale TV meer bekeken kunnen worden, of er zal een tweede ontvanger moeten zijn.

Vergelijk het met een TVV gebruiker die zijn module met kaart uit zijn ontvanger haalt en die op zijn vakantieadres in de plaatselijke ontvanger steekt.

Dit heeft niets met sharing te maken.

 

Ik snap niet dat dit zo moeilijk te begrijpen is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je best en kan het ook nog met je eens zijn, maar meestal is in de leveringsvoorwaarden vastgelegd dat die werkwijze niet toegestaan is.

 

Hoe logisch je het ook vind, je provider is alleen maar gebaat bij zoveel mogelijk abonnementen verkopen op welke manier dan ook.

 

Ja, als je beide hetzelfde abonnement hebt (basis dus) dan maakt het niks uit voor de provider, behalve de verkoop/verhuur van een extra CI+ module.

 

Maar zou mooi zijn: Ik neem een duur abonnement op film- en sportzenders en als ik op visite of naar de kroeg ga neem ik m'n kaart mee en kunnen ze daar meegenieten van mijn abonnement.

Ziggo e.d. staan dat dus niet toe, op die andere adressen moet dan ook het dure abonnement afgenomen worden. In de kroeg zelfs een zakelijk abonnement en/of extra rechten betaald worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de infopagina van Telenet staat het volgende betreffende digibox of digicorder. Als het met die toestellen kan, zou het logisch gezien ook moeten kunnen met een ci+ smartcard, want dat wordt door de provider aanzien als een alternatief voor digibox/digcorder.

 

Het is natuurlijk wél zo dat die andere aansluiting ook op je naam moet staan (vakantiewoning en dergelijke), net om misbruik (idd de kroeg) tegen te gaan.

 

Dat kan als er op die plek een actieve kabelaansluiting is (vb. in je vakantiewoning).

 

Als je meer dan 1 Digibox of Digicorder hebt, dan kan je na een aantal dagen (max. 5) niet meer naar je extra zenderpakketten (zoals Play More, Play Sports,...) kijken. Dat is alleen terug mogelijk door de decoder weer aan te sluiten op de modem bij je thuis.

 

Je kan géén interactieve diensten gebruiken (geen programma’s opvragen, geen gebruik maken van de rode knop, de TV-gids is maar ingevuld voor 2 dagen (i.p.v. 2 weken)…).

 

Je kan wel nog je opnames bekijken.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je best en kan het ook nog met je eens zijn, maar meestal is in de leveringsvoorwaarden vastgelegd dat die werkwijze niet toegestaan is.

 

Hoe logisch je het ook vind, je provider is alleen maar gebaat bij zoveel mogelijk abonnementen verkopen op welke manier dan ook.

Ik denk toch dat je het niet goed begrijpt.

Je moet een actieve kabelaansluiting hebben om kabel te kunnen kijken.

Als je enkel analoge TV neemt, betaal je maandelijks exact hetzelfde als iemand die digitale TV neemt zonder extra zenders, en dat via een koopdecoder of CI+ module doet.

 

Maar zou mooi zijn: Ik neem een duur abonnement op film- en sportzenders en als ik op visite of naar de kroeg ga neem ik m'n kaart mee en kunnen ze daar meegenieten van mijn abonnement.

Ziggo e.d. staan dat dus niet toe, op die andere adressen moet dan ook het dure abonnement afgenomen worden. In de kroeg zelfs een zakelijk abonnement en/of extra rechten betaald worden. 

Als er geen CI+ module zou bestaan, zou je ook gewoon heel je decoder meenemen.

Maar dan kunnen ze thuis wel niet meer kijken (idem ditto voor de CI+ module).

Je fout is dat je denkt dat Telenet nu zegt dat auteursrechten en dergelijke van geen tel meer zijn, en dat je dus een heel café mag laten meegenieten.

Een café is duidelijk niet "de huiselijke kring" die bedoeld wordt.

Cafés en dergelijke moeten betalen als ze een TV laten spelen in de zaak, en die regels blijven gewoon onverkort van kracht.

Men heeft het hier over de CI+ module verplaatsen tussen particulieren.

Betalen voor rechten en dergelijke als ze publiek getoond worden, gebeurt niet via het abonnement.

 

Ik weet ook niet waarom foefelaars eerst via de module van een vriend zouden moeten werken.

 

En als het gaat over vrienden onder elkaar, wat belet iemand op 5 vrienden te vragen om samen een film op een betaalkanaal te gaan zien?

WIe kan dat controleren?

 

En tot slot, het is een fout die ik wel vaker zie, dat men hier denkt dat omdat het in Nederlands zus of zo is, dat het dan in Vlaanderen ook zo wel zal zijn.

Ik weet nog dat indertijd ik te horen kreeg op dit forum dat ze bij Telenet zeker ook de Samsung box gingen nemen, dat verwonderde mij, want tot dan was het ADB die de boxen maakte.

Bleek ook niet te kloppen, het is gewoon ADB gebleven.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je telefonie en/of internet neemt, wordt een sperfilter geplaatst, die niet alle zenders weg filtert. Met een actieve ci+ op bvb prime, zal je beeld hebben op een plaats, waar een sperfilter zit. Je kan  zelfs analoog discovery Vlaanderen ontvangen.

En je zou eens moeten weten hoeveel aansluitingen tn vergeet af te sluiten. mijn vorige huurder heeft 3 jaar analoog gezien zonder één cent te betalen, omdat ze vergeten de kabel af te sluiten, of niemand thuis vonden om hem af te sluiten. Want niemand thuis, kan tn er niet bij.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zitten 2 einden aan een kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat verschilt tussen Nederland en Vlaanderen is de wetgeving, Telenet en Ziggo zijn allebei van Liberty Global dus aannemen dat ze in België dezelfde streken leveren als in Vlaanderen is zo gek niet.
Dat dat niet het geval is, is alleen maar mooi.

Maar helaas zitten jullie ook wel met verplichte apparatuur net zoals bij Ziggo in het voormalige UPC gebied...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat verschilt tussen Nederland en Vlaanderen is de wetgeving,

Andere boxen (Samsung tov. ADB), ook de prijszetting is toch wat anders, de codering is niet dezelfde, dit mogen gebruiken op een andere locatie, er zijn toch heel wat verschillen.

 

Maar helaas zitten jullie ook wel met verplichte apparatuur net zoals bij Ziggo in het voormalige UPC gebied...

 

Heb je dan meer vrijheid elders?

TVV doet er alles aan om gebruikers naar de eigen boxen te leiden, en anders naar hun CI+ module.

Er was keuzevrijheid qua apparatuur bij TVV, maar dat is beetje bij beetje teruggeschroefd.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat het elders (in Vlaanderen) beter is.

Alhoewel bij TVV is een losse smartcard toch nog mogelijk?

Maar niet voor nieuwe klanten?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...