Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.
We delen ook informatie over gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.
Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy

Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Welkom op Sat4all! Om optimaal gebruik te kunnen maken van deze website, kan je gratis registreren. Geregistreerde leden kunnen o.a. gebruik maken van de volgende extra functies:
  • Reageren op berichten/Plaatsen van nieuwe berichten
  • Abonneren op bericht-updates
  • Je eigen profiel aanmaken, vrienden zoeken
  • Downloaden van bijlagen
  • Uitgebreide zoekfunctie
Dus... registreer nu geheel gratis op Sat4all!

Wij respecteren je privacy!

Foto

CI+ met kaartje voor Telenet, adresgebonden of overal te gebruiken?

Telenet CI+

Beste antwoord Codx , 27 september 2016 - 19:31

overal te gebruiken.

Lees het volledige bericht

• Login om te beantwoorden
51 reacties in dit onderwerp

#46 Offline chukky2 - Geplaatst: 15 februari 2017 - 19:43

chukky2

Sat4all Freak

• Leden
  • 1254 berichten
Als iemand een abonnement heeft op telenet en heeft een digibox en diezelfde persoon neemt bv 5 modules . Dan kunnen er idd 5 andere
Klanten digitaal naar de basiszenders kijken als ze natuurlijk een active kabel aansluiting hebben . Dus ongeveer 16 euro per maand betalen ;-)

#47 Offline zzzzzz - Geplaatst: 15 februari 2017 - 23:46

zzzzzz

Sat4all Freak

• Leden
  • 781 berichten

Eenmaal buiten Vlaanderen houdt het per direct op met het signaal/decodering van Telenet, dus erg ver zal je 2de verblijf niet mogen liggen.

Ook al, maar dan reden te meer om niet te staan roepen dat het fraude zou zijn, als je dat bij de kabel doet.

#48 Offline zzzzzz - Geplaatst: 15 februari 2017 - 23:49

zzzzzz

Sat4all Freak

• Leden
  • 781 berichten

Als iemand een abonnement heeft op telenet en heeft een digibox en diezelfde persoon neemt bv 5 modules . Dan kunnen er idd 5 andere
Klanten digitaal naar de basiszenders kijken als ze natuurlijk een active kabel aansluiting hebben . Dus ongeveer 16 euro per maand betalen ;-)

Hij "neemt" 5 modules?

ik dacht dat hij ze koopt.

En je formulering is opnieuw misleidend "als ze natuurlijk een actieve kabelaansluiting hebben."

Daar betalen ze dus 16,30€/maand voor.

Op welke manier heeft er dan iemand iets uitgespaard?

Bij niet-interactieve systemen (digiboxen/corders die niet met de netwerkkabel verbonden zijn of CI+ modules) krijg je enkel per box of module het abonnement waarvoor je betaalt.

Dus zelfs als die persoon op die digibox ALLE abonnementen zou nemen, dan nog zouden die 5 CI+ modules enkel en alleen het basisabonnement hebben.

En dat basisabonnement kost 16,30€.

En dat betalen die mensen ook om... een actieve kabelaansluiting te hebben.

Dus de winst is 0,0€.

Wat is er daar dan fraude aan?

#49 Offline Kabeltje87 - Geplaatst: 16 februari 2017 - 06:51

Kabeltje87

Sat4all Freak

• Leden
  • 1979 berichten

De vraag die mij hierbij stel is, waarom zijn deze basiskanalen gecodeerd?

Om via Telenet te kunnen TV kijken heb je een actieve kabelaansluiting nodig.

Daar betaal je dus 16,30€/maand voor.

Nu moet je nog een extra kaartje en module aanschaffen (aan € 79,--) om werkelijk TV te kunnen kijken (analoog uitgezonderd)

Dit is toch werkelijk nergens voor nodig.

Maar ik denk wel te weten waarom.  Indien deze kanalen niet gecodeerd waren kan iedereen die digitale kanalen opnemen en later bekijken terwijl men de reclame doorspoelt. 

Die kaartjes zijn er om de reclame industrie te plezieren.  En dit wordt ook nog eens toegelaten door de overheid.  En door de laatste gebeurtenissen weten we hoe dit zo is kunnen gebeuren.

Willy

~~Rytec Team~~
Xtrend ET-9500 /  OpenPli en Xtrend ET-6500 / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

#50 Offline Wafelbak - Geplaatst: 16 februari 2017 - 12:48

Wafelbak

Aspirant lid

• Aspirant leden
  • 6 berichten

Hoeveel CI+modules mag je activeren per particuliere aansluiting?

#51 Offline pollegazon - Geplaatst: 16 februari 2017 - 14:31

pollegazon

Sat4all Regular

• Leden
  • 138 berichten

Hoeveel CI+modules mag je activeren per particuliere aansluiting?

Maximum vier per klant

#52 Offline sattv4iedereen - Geplaatst: 16 februari 2017 - 14:46

sattv4iedereen

Sat4all Fan

• Leden
  • 5168 berichten

De vraag die mij hierbij stel is, waarom zijn deze basiskanalen gecodeerd?

Om via Telenet te kunnen TV kijken heb je een actieve kabelaansluiting nodig.
Daar betaal je dus 16,30€/maand voor.

Nu moet je nog een extra kaartje en module aanschaffen (aan € 79,--) om werkelijk TV te kunnen kijken (analoog uitgezonderd)
Dit is toch werkelijk nergens voor nodig.

Maar ik denk wel te weten waarom.  Indien deze kanalen niet gecodeerd waren kan iedereen die digitale kanalen opnemen en later bekijken terwijl men de reclame doorspoelt. 
Die kaartjes zijn er om de reclame industrie te plezieren.  En dit wordt ook nog eens toegelaten door de overheid.  En door de laatste gebeurtenissen weten we hoe dit zo is kunnen gebeuren.

Willy

Ze coderen die kanalen, om te verhinderen dat je digitale opnames deelt ( uitzondering o.a.vu) er bestaan officiele ontvangers ci+ goedgekeurd, en dan kan je een gecodeerde opname niet overzetten op bvb pc. De ongecodeerde zenders laten dit toe.
Op iedere recorder kan je de reclame van een opname doorspoelen. Medialaan heeft zelfs geprobeerd via de vlaamse regering te verkrijgen om reclame doorspoelen te blokkeren, en gelukkig hebben ze voor die kijkers hun slag niet thuisgehaald. Bij tv reply, kan je op de medialaan zenders niet doorspoelen.
Bij mij weten, is het enkel hd+ die doorspoelen reclame verhinderd.

Testen met een selfsat H30D1 met een ferguson mini ariva.|Bij ouders een triax 80 cm met duo lnb en extra vlakantenne ,wachtend op option switch|Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|Per aanvraag PM bereikbaar via skype.

Mogelijke gelijksoortige onderwerpen Collapse

Onderwerp Forum Gestart door Statistieken Laatste bericht