Ga naar inhoud


Canal Digitaal App


di-on-air

Aanbevolen berichten

 

Vanaf versie 4.3 zou het moeten werken, welke Android-versie heeft je tablet precies?

 

Wel geluid zonder beeld? En je telefoon is niet geroot of zoiets, voor zover dat er iets mee te maken kan hebben?

 

 

 

Net even de 3.6 versie van de app geprobeerd te installeren op  mijn tablet: niet compatible: klopt, mijn versie is nog 4.2.2. .

De voorlaatste was wel compatible met mijn tablet. Kunnen we vergeten dus.

 

Maar mijn Ulefone Paris is netjes origineel op android 5.1.

Ik zit ook gewoon thuis. Malware lijkt mij niet uit mijn antivirus en antimalware scans. ?

Omdat ik niet de enige ben met problemen met de Canaldigitaal app zoek ik het ook niet in mijn telefoon maar bij klungelige app developers.

Wellicht ziet de CD app malware die er niet is?

De eerste Android app die niet draait op mijn telefoon....  ;) . Toch wel een prestatie als je het even van een afstandje bekijkt :mellow: 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De melding "Apparaat is opnieuw gestart, wordt gecontroleerd of is geïnfecteerd met malware en werkt om die reden niet" heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met het feit dat je apparaat geroot is/een custom rom of een custom recovery heeft.

 

Mijn geroote custom recovery Samsung Galaxy S4 Mini (GT-I9195) met Android v4.4.2 heeft deze melding ook na de update.

Mijn originele Samsung Galaxy Tab3 10.1 (GT-P5220) met Android v4.4.2 heeft deze melding niet, MAAR zodra ik er de Custom TWRP Recovery opzet vanaf dat moment krijg je al deze foutmelding (dus nog geeneens als hij geroot is).

 

Ikzelf vermoed dat de Canaldigitaal app sinds deze update gebruik maakt van Google Play Safetynet's Api om te controleren of het apparaat 'onaangetast' is. Als het apparaat om wat voor reden 'aangetast' is dan krijg je dus waarschijnlijk deze mededeling. Met de Android app "SafetyNet Helper Sample" kun je controleren of je door de Api heen komt of niet. Ditzelfde zal waarschijnlijk ook voor de Apple's gedaan zijn met een andere check.....

 

Feit is dat het wel heeft gewerkt op al mijn Android apparaten voor deze update, en nu na de update van 15Dec niet meer, er staan verder ook geen 'requirements' vermeldt in de Google Play Store waar mijn apparaat niet aan zou voldoen, dus het zou gewoon moeten werken en dat heeft het ook gedaan tot aan de software update. Maar zoals we gewend zijn met updates gaat het nooit vlekkeloos bij CanalDigitaal.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ikzelf vermoed dat de Canaldigitaal app sinds deze update gebruik maakt van Google Play Safetynet's Api om te controleren of het apparaat 'onaangetast' is. Als het apparaat om wat voor reden 'aangetast' is dan krijg je dus waarschijnlijk deze mededeling. Met de Android app "SafetyNet Helper Sample" kun je controleren of je door de Api heen komt of niet. Ditzelfde zal waarschijnlijk ook voor de Apple's gedaan zijn met een andere check.....

 

Feit is dat het wel heeft gewerkt op al mijn Android apparaten voor deze update, en nu na de update van 15Dec niet meer, er staan verder ook geen 'requirements' vermeldt in de Google Play Store waar mijn apparaat niet aan zou voldoen, dus het zou gewoon moeten werken en dat heeft het ook gedaan tot aan de software update. Maar zoals we gewend zijn met updates gaat het nooit vlekkeloos bij CanalDigitaal.

 

Goede uitleg. Weer wat geleerd.

 

De SafetyNet Helper Sampler App geeft mij bij de "CTS Profile match" een FALSE.

De Ulefone Paris draait nog op originele configuratie.

 

Mag ik concluderen dat Ulefone niet de Android CTS (Compatibility Test Suite) richtlijnen volgt.

En dat CD  een onnodige check ingevoerd heeft...

 

Dubbel gen...ept gevoel :grin: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede uitleg. Weer wat geleerd.

 

De SafetyNet Helper Sampler App geeft mij bij de "CTS Profile match" een FALSE.

De Ulefone Paris draait nog op originele configuratie.

 

Mag ik concluderen dat Ulefone niet de Android CTS (Compatibility Test Suite) richtlijnen volgt.

En dat CD  een onnodige check ingevoerd heeft...

 

Dubbel gen...ept gevoel :grin:

Er zijn inderdaad heel veel toestellen (goedkope 'namaak'-toestellen, meestal afkomstig uit China) die inderdaad niet door de check komen, ondanks dat je zelf geen enkele modificatie hebt uitgevoerd aan het toestel. Als je op Google zoekt dan vind je daar heel veel (recente) resultaten over. Het gaat te ver om inhoudelijk de werking van zo'n check uit te leggen, ook dat valt te googlen.

 

De reden waarom CanalDigitaal zo'n check invoert kan ik alleen maar gissen en zou denk ik mogelijk te maken kunnen hebben met de betaling van het huren/streamen van films bij Videoland via de CanalDigitaal app. Dat hierdoor meteen bepaalde functies (zoals het LiveTV kijken) niet meer functioneert, is mijns inziens niet correct en zou volgens mij ook makkelijk anders geïmplementeerd kunnen worden, de Tv-Gids functionaliteit werkt namelijk ook gewoon zonder deze check....

aangepast door TheEnforcer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

 

CD heeft idd alleen het beeld geblokkeerd.

Vervelend dat CD een (grote) groep gebruikers buitenspel zet die hier niets aan kunnen doen.

 

In een andere post/topic had ik mij al afgevraagd wat CD eigenlijk met mijn kijk-informatie doet.

Ze weten via de app (ik bedoel niet de std Android toegandsrechten die ook al verder gaan dan strikt nodig) en mijn online MP-201 (wel tevreden hierover) precies wat ik kijk en wat ik heb opgenomen (en wanneer ik het terugkijk).

Ik kan mij niet herinneren dat ik toestemming heb gegeven om deze info te gebruiken (opt-in)

Maar een stemmetje in mij fluistert dat mijn info vast wel gebruikt (doorverkocht?) wordt. Mag ik zo fout denken?

En ik heb nergens een optie gezien waar ik expliciet kan aangeven dat mijn kijkgedrag NIET gebruikt mag worden (opt-out).

 

Vervelend dingetje.. CD en mijn privacy gevoelige data.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vervelend dingetje?

 

Voor mij is het onacceptabel dat ik die gegevens uit handen geef.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook sinds de update van 15 December op de MP201 dat de laatstgekozen zender niet wordt onthouden bij het uitzetten van het apparaat? Als je MP201 weer aanzet start deze altijd op met kanaalnr1 (NPO1HD) ipv het laatstgekozen kanaalnr.....

 

Nu je het zegt. Bij mij ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie dat je nu ook RTL Telekids (met chromecast ondersteuning) via de canal digitaal app kunt bekijken

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit ik NGC wild te kijken op de pc krijg ik ineens melding dat mijn pakket hiervoor niet goed is family pakket. kijk er al een paar maanden naar op me werk zijn diverse zenders verdwenen. zie ook ineens bij mij gegevens dat me contract verlengt is naar 31-12-2017 ze maken er weer een zooitje daar.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit ik NGC wild te kijken op de pc krijg ik ineens melding dat mijn pakket hiervoor niet goed is family pakket. kijk er al een paar maanden naar op me werk zijn diverse zenders verdwenen. zie ook ineens bij mij gegevens dat me contract verlengt is naar 31-12-2017 ze maken er weer een zooitje daar.

Iemand op je werk heeft je login achterhaalt en je pakket aangepast.........................

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen zijn de meeste zenders weer terug op een enkele na

aangepast door spijk

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn apple Ipad speelt de canal digitaal app geen geluid af sinds de laatste update in december.

Echter wanneer ik m stream met de chromecast, naar de tv, dan wel geluid.

Kijk ik tv via de NPO app (NPO 1-3) dan geeft de Ipad wel geluid.

Op mijn Samsung smartphone doet de canaldigitaal app het wel.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...