Ga naar inhoud


VU maakt geen verbinding meer met modem


Hensat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een van de oplossingen die Ziggo nu gebruikt is om andere DNS servers te gebruiken. ( 89.101.251.228 en 89.101.251.229)

 

Ps : zet je DNS eens idem aan je gateway.Dan doet de router alles voor je

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik ook niet gezegd.Instelling is enkel makkelijk als je provider verschillende DNS 'en gebruikt en dan hoef je daar verder nooit meer naar te kijken als je iets van internet opvraagt.Je modem/router doet dan al het werk.Voor de connectie met de modem in Lan is het niet belangrijk.Daar telt enkel gateway in de vu.

 

Wat wel geweten is op verschillende forums is dat na update drivers van VU er plots problemen waren met DCC versies hoger dan 1.41.

Ben ook terug moeten gaan naar deze want de nieuwere werken gedeeltelijk niet meer.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit is wel erg vaag.

 

Het onderwerp gaat toch over dat de VU geen verbinding met de modem maakt, dus wat heeft dan CCCAM hiermee te maken?

niets he 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

enige wat ik daar kan uit opmaken is dat de box geen kontakt heeft met de modem en daardoor niet op internet kan en dus ook de C lijn niet kan waarmaken :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt is vaag ,Ik zal het even uitleggen ,Toen ik 's morgens vroeg opstond stonden mijn zenders op zwart.Ik wilde via DCC mijn cam controleren ,maar had toen dus een probleem dat het programma niet  verbond.Ik dacht toen dat het een netwerk probleem was .Bij later inzien blijkt dat bij inschakelen van mij cccam deze ook weer snel verdwijnt uit het menu.Deze 2 zaakjes zijn tegelijk ontstaan.Lijkt op een kabouter die vannacht aan het werk is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cccam 2.3.0 ??  Dan heb je het prio file probleem.Om cccam te kontroleren heb je eigenlijk ook DCC helemaal niet nodig.Dat kan je vanuit het image menu.

Mss gewoon een opnieuw flashen of een backup terugzetten en zien of het is opgelost.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft vaag!!!!

 

Kan ik nu uit jouw laatste bericht opmaken dat in DCC_E2 de verbinding tussen jouw VU en de modem nu groen is, m.a.w. het probleem met de verbinding is opgelost?

 

Als je nu ook nog een probleem hebt met de werking van CCCAM dan lijkt het mij raadzaam om in een nieuwe topic verder te gaan.

Overigens, waarom wil jij de werking van CCCAM in DCC_E2 controleren, biedt de op de VU geïnstalleerde software hiervoor geen mogelijkheden?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...