Ga naar inhoud


Sp/dif Rebox 8220


Calx

Aanbevolen berichten

Hans, hartstikke bedankt voor je tip, met hdmi naar tv en digital out naar receiver is geluid weer digitaal en top.

 

Helaas kreeg ik nog problemen erbij. Harddisk werd dan weer wel/dan weer niet gezien door ontvanger. En ondanks de dubbele tuner sprong de receiver van de bekeken zender naar de zender die opname begon. Gedroeg zich dus als receiver met slechts een tuner. Ook gaf hij bij zappen af en toe aan "service fout".

 

Bij Eric vandaag een nieuwe opgehaald. Leek prima, maar dezelfde 3 euvels. Ik geef het op en bel morgen Eric.

 

Tja CeesV, ongelukkig huwelijk, ben er niet blij mee, maar het lijkt er veel op. Als ik toch de VU plus 4K had gekocht, maar ja, als een varken vleugels had was het een vogel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb altijd plezier gehad van mijn Rebox ontvangers, er draait er nog 1 in de keuken.

 

Het argument om de Solo4k aan te schaffen was de beeldkwaliteit, die weer een magnitude hoger is, ook bij HD uitzendingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ondanks de dubbele tuner sprong de receiver van de bekeken zender naar de zender die opname begon.

 

Af fabriek en na een fabrieksreset staan de tuners op doorlussen en krijg je dit verschijnsel. Verder heb je voor het bedoelde (een zender kijken en een andere opnemen) twee kabels nodig vanaf de (dubbele) LNB(s). Als er twee kabels liggen, in het menu de tuners op separaat instellen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag belde Eric: voor de HD-fout, de zenderfout en servicefout-melding had rebox een update gemaakt. Ik heb deze geïnstalleerd en juicht ende jubelt! : alles lijkt nu in orde en nog wel wat meer ook (Audioniek nog bedankt voor de tip, maar instellen op gescheiden had ik al gedaan) :

 

Stille receiver, geen geluid HD

Mooie receiver, kleur en de maat

Prachtig, prachtig, prachtig HD-beeld. Meer vinden wij echt niet nodig.

Prachtig geluid door de spdif verbinding tussen tv en audio receiver.

Alle opnames kunnen naar externe stick of schijf worden gebacktupt

Prijs is echt niet te hoog. Ik tip Rebox en een installateur als Eric!.

aangepast door Calx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadden ze al een UHD gehad, had ik mogelijk bij hen gebleven als opvolger voor de 9000.

Nu maar even een Vu+ genomen. Bevalt wel, maar mis sommige handigheidjes die wel in de Rebox zaten.

 

Maar goed, blij dat je alweer enkele problemen/zorgen minder hebt met de ontvanger.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handigheidje vond ik kanaal zoeken. Ik heb niet de intentie om alle nummers van buiten te leren of met verschillende 'boeketten' te werken. Gewoon de OK toets indrukken als je bij alle zenders staat en dan de gele toets en je kon de kanaal naam intypen met het on screen toetsenbord.

 

Ook de manier waarop de 'boeketten' werken, vond ik op de Rebox iets prettiger.

Alle zenders die ik wou stak ik in een lijst 'favoriet'; de 18+ zaten er niet in dus konden de zonen er niet toevallig op terecht komen. En de nummering liep net zoals bij de groep alle zenders.

Nu wordt alles eerst in aparte lijsten per provider gestoken na een fastscan; en als je dan favorieten wil indelen, moet je die groep maar als eerste zien te zetten.

 

De kanaalnummering in VTi loopt ook niet zoals ik het wil. Ik ben na die 7 jaar Rebox wel min of meer gewend dat BBC op 800 (of 801) zat bij TVV.

Maar nu komt die met elke fastscan ergens anders terecht als er zenders verdwijnen of toegevoegd worden. Tot grote ergernis van de eega.

Om een of andere reden worden de blanco's en nummering van radiokanalen niet correct meegenomen. Ik heb in andere images voor de Solo 4K ook getest. Dan loopt de nummering soms wel correct; maar zaten de radiozenders niet in de zenderlijst.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je bij de VTi fastscan dan wel aangegeven dat je de nummering van de fastscan lijst wil behouden?

 

Bi mij staan de fastscan zenders gewoon op de nummering van de fastscan lijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan niet voor andere 4K bezitters spreken, maar de 2 exemplaren die ik in gebruik heb, met VTi software, houden gewoon de Canaldigitaal nummering aan.

Mits men in het fastscan menu de juiste vragen dienovereenkomstig beantwoordt.

 

Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij TVV fastscan anders zou zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, net even gekeken, maar ik heb geen optie gevonden om de TVV/CDS nummering te blijven gebruiken in het FastScan menu.

Zie screenshot.

 

Maar ondertussen zijn we wel al behoorlijk off topic vrees ik.

post-54172-0-86262700-1476729264_thumb.png

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

EN je selecteert na de scan bij favorieten Canaldigitaal?

 

IK heb dan gewoon de fastscan nummer volgorde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...